شمانیوز
شما نیوز

اخبار حوادث

تکذیب سوزانده شدن زن حامله در ماکو | جزئیات سوزانده شدن زن حامله در ماکو توسط شوهرش

فرماندار ماکو شایعه سوزانده شدن زن حامله در ماکو توسط شوهرش را تکذیب کرد.

تکذیب سوزانده شدن زن حامله در ماکو | جزئیات سوزانده شدن زن حامله در ماکو توسط شوهرش

به گزارش شمانیوزسوزانده شدن زن حامله در ماکو توسط شوهرش تکذیب شد. سوزانده شدن زن حامله در ماکو باعث واکنش زیادی در فضای مجازی شد. سوزانده شدن زن حامله در ماکو بعد از خودسوزی زنی در ماکو اتفاق افتاد اما زنی که خودسوزی کرده بود باردار نبوده است. فرماندار ماکو شایعه سوزانده شدن زن حامله در ماکو توسط شوهرش را تکذیب کرد.

اخیراً در شبکه‌های اجتماعی مجازی، شایعه‌ای با این عنوان که مردی در یکی از روستاهای شهرستان ماکو، همسر باردارش را به این خاطر که فرزند ششم آنها نیز دختر بوده است به آتش کشیده و وی نیز به سبب شدت سوختگی جان باخته است.

این در حالی است که پس از انتشار این شایعه، برخی منابع خبری رسمی این رخداد را تکذیب کردند.

فرماندار ماکو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این رابطه اظهار داشت: خبر قتل به شیوه آتش‌سوزی توسط همسر خانم باردار، کذب است و صحت ندارد.

محمدی ایروانلو بیان کرد: حتی بررسی‌ها نشان داده که آن خانم اصلا باردار نبوده و قتلی نیز صورت نگرفته است.

وی گفت: این خودسوزی توسط زن ماکویی در سه هفته گذشته انجام شده است و جزئیات پرونده در دست دادستانی ماکو قرار دارد.

سوزانده شدن زن حامله

ماجرای سوزانده شدن زن حامله در ماکو توسط شوهرش

خبری در رسانه های معاند و ضد انقلاب منتشر شده مبنی بر سوزانده شدن زن باردار توسط شوهرش در ماکو استان آذربایجان غربی که واکنش‌هایی را در فضای مجازی به همراه داشته است.

این خبر را فقط چند رسانه ضدانقلاب منتشر کرده اند و نمی‌توان به خبر این رسانه‌ها استناد کرد چراکه هنوز رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی کشورمان درباره این خبر چیزی منتشر نکرده اند.

رسانه‌های ضد انقلاب نوشته اند که یک زن حامله در یکی از روستاهای شهرستان ماکو بعد از اینکه شوهرش می فهمد جنین دختر است اقدام به آتش کشیدن مادر می کند این در حالی است که گفته شده مادر دارای پنج فرزند دختر نیز بوده است و پدر خانواده وقتی که متوجه می شود جنسیت فرزند ششم هم دختر است اقدام به آتش زدن این مادر می کند

جزئیات سوزانده شدن زن حامله در ماکو توسط شوهرش

طی روزهای اخیر  خبری مبنی بر سوزاندن زن باردار ماکویی توسط شوهرش در شبکه‌های اجتماعی درج شده بود که علی محمدی ایروانلو فرماندار و رئیس شورای تأمین ماکو، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، قتل و اقدام به آتش زدن زن توسط شوهرش را تکذیب کرد.

ایروانلو، گفت: حدود سه هفته قبل در پی اختلاف خانوادگی در روستای قوریشکاک ماکو زنی اقدام به خودسوزی کرده و بعد از بستری شدن در بیمارستان فجر ماکو به علت شدت سوختگی به ارومیه اعزام شد و به همین علت سوختگی بالا متأسفانه جان خود را از دست داد.

فرماندار ماکو با بیان اینکه بنا به اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو مرحومه باردار نبوده، افزود: بعد از فوت وی، پرونده قضایی هم برای همسر این زن تشکیل شده ولی قتل این زن توسط شوهرش پس از تحقیقات قضایی از سوی این مراجع ثابت نشده و وی نیز با قید وثیقه آزاد شده است.

خودسوزی در غرب و شمال غرب ایران هم رایج است. برپایهٔ گزارش سازمان پزشکی قانونی ایران در سال ۱۳۸۰ خورشیدی، از افراد درگذشته از خودکشی، خودسوزی مهم‌ترین روش خودکشی در میان زنان بوده‌است (۶۹٫۲۹٪). همین گزارش بالاترین درصد خودکشی مردان با روش خودسوزی را ۴۷٪ در استان یزد و بالاترین درصد خودکشی زنان با این روش را ۹۴٫۴٪ در استان بوشهر اعلام کرده‌است. نظرزاده و همکاران با مطالعهٔ فراتحلیل ۱۹ پژوهشِ انجام‌شده در دو دههٔ قبل از خرداد ۱۳۹۱ خورشیدی که شامل ۲۲۴۹۸ مورد اقدام به خودکشی می‌شده‌است (با کنار گذاشتن پژوهش‌هایی که تنها خودکشی‌های منجر به مرگ را بررسی کرده بوده‌اند)، نتیجه گرفته‌اند که به‌طور کلی در میان روش‌های فیزیکی خودکشی در ایران، خودسوزی با شیوع ۱۳٪ رایج‌ترین روش است.

مطالعهٔ آن‌ها نشان داده‌است که بیش‌ترین شیوع خودسوزی به ترتیب در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (۴۸٪)، ایلام (۲۸٪)، و خراسان جنوبی (۱۰٪) بوده‌است. به‌گفتهٔ نظرزاده و همکاران، اگرچه خودکشی به‌وسیلهٔ خودسوزی در ایران از کشورهایی مانند هند (۴۰٪)، سریلانکا (۲۴٪)، و مصر (۱۷٪) کم‌تر است؛ ولی شیوع خودسوزی در ایران از کشورهای آفریقایی چون زیمبابوه (۱۱٪) و آفریقای جنوبی و همچنین کشورهای اروپایی چون آلمان بیش‌تر است. پژوهش نظرزاده و همکاران نشان داده‌است که بدون در نظر گرفتنِ مسمومیت، به‌طور کلی زنان و مردان ایرانی از روش‌های خشنی برای خودکشی استفاده می‌کنند (در مطالعهٔ آن‌ها: خودسوزی، حلق‌آویزی، سلاح گرم) که شیوع این روش‌های خشن در استان‌های غربی و جنوب شرقی کشور بیش‌تر است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied