شمانیوز
شما نیوز

بورس

وضعیت بورس امروز 15 آبان | بورس مثبت شد

امروز (شنبه 15 آبان ماه) شاخص کل بورس در پایان معاملات بازار سرمایه با رشد روبرو شد.

وضعیت بورس امروز 15 آبان | بورس مثبت شد

به گزارش شما نیوز: بورس در آخرین روز کاری هفته ای که گذشت (چهارشنبه 12 آبان ماه) مثبت شد و شاخص کل بورس در پایان معاملات بازار سرمایه با رشد 22 هزار و 353 واحدی روبرو شد و در ارتفاع 1 میلیون و 398 هزار و 444 واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم وزن بورس، نیز، با رشد 7 هزار و 726 واحدی روبرو شد و در ارتفاع 374 هزار و 352 واحدی ایستاد. در حال حاضر، بورس در شرایط مطلوبی قرار ندارد و این عوامل، موجب نگرانی سهامداران بورس را فراهم کرده است.
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز شنبه ۱۵ آبان ماه با رشد ۴۲ هزار و ۲۲۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۴۰ هزار و ۶۳۷ واحد رسید. شاخص هم وزن رشد ۱۱ هزار و ۹۱۲ واحدی داشت و در عدد ۳۸۶ هزار و ۲۵۴ واحد متوقف شد. امروز ۵۳۲ هزار فقره معامله به ارزش ۵.۸ هزار میلیارد تومان به ثبت رسید و ارزش کل بازار به ۵.۷ هزار هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
شستا تأثیر سه هزار و ۴۰۰ واحدی داشت و فولاد، فارس و کچاد در رتبه‌های بعدی نمادهای شاخص ساز بودند. شستا پرتراکنش ترین نماد امروز بود و رشد ۶.۴ درصدی در ارزش سهام ایجاد کرد. شاخص فرابورس، ۵۰۷ واحد مثبت شد و به ۲۰ هزار و ۳۶۰ واحد رسید.
گفتنی است، نماد شستا ۱۰:۴۹ دقیقه امروز بعد از یک هفته توقف به دلیل برگزاری مجمع عمومی و انتشار اطلاعات با اهمیت درجه الف بازگشایی شد که به دلیل آنکه علت توقف آن، انتشار اطلاعات با اهمیت الف بود، دامنه نوسان در معاملات روز جاری نداشت و این موضوع سبب رشد بیش از ۵ درصدی ارزش سهام این نماد شد.

پیش بینی بورس تا پایان سالجاری

«سجاد امیری» کارشناس بازار سرمایه به علت ایجاد روند نزولی معاملات بورس در هفته گذشته و همچنین عوامل تاثیرگذار در ایجاد چنین روندی اشاره کرد و افزود: به طور قطع یکی از علل مهم کاهش شاخص بورس در بازار، انتظار سرمایه‌گذاران از تصمیمات قطعی دولت جدید و اجرای هر چه زودتر آنها است.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به تدریج در بازارهای موازی رکودی در حال شکل گیری است که سبب ایجاد مشکل برای چرخش پول در اقتصاد کشور می شود؛ بنابراین زمانی که نقدینگی وجود نداشته نباشد به مراتب شاخص بورس هم از توانایی لازم برای طی کردن این مسیر صعودی برخوردار نیست.
این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روند اصلاحی شاخص بورس تا کجا می تواند ادامه یابد، گفت: به طور قطع، بازار سرمایه تا پایان سال جاری خود را همگام با تنظیم نرخ دلار و میزان تورم در کشور جلو خواهد برد و به آرامی روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه مطالعات انجام شده حاکی از آن است که شاخص بورس در زمانی که کشور وارد دوران رکود می شود، در انتظار رشد اقتصادی و نیز تولید ناخالص ملی خواهد ماند، افزود: در صورت ایجاد رشد تولید، معاملات بورس به سمت خروج از رکود پیش می رود که در کنار آن صورت های مالی و اخبار شرکت ها منجر به ایجاد روندی منطقی در معاملات بورس می شود.
امیری اظهار داشت: احتمال می رود در انتهای سال ۱۴۰۰ و ابتدای سال جدید شرکت ها فروش خوبی را از خود نشان دهند و تکانی اساسی در معاملات بازار ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied