شمانیوز
شما نیوز

بورس

پیش بینی وضعیت بورس امروز 18 آبان | سهامداران بورس این سهام را بخرند

روز گذشته (دوشنبه 17 آبان ماه) شاخص کل بورس، صعودی شد و آیا روند صعودی بورس در پایان معاملات امروز (سه شنبه 18 آبان ماه) ادامه، خواهد داشت؟!

پیش بینی وضعیت بورس امروز 18 آبان | سهامداران بورس این سهام را بخرند

به گزارش شما نیوز: روز گذشته (دوشنبه 17 آبان ماه) شاخص کل بورس در پایان معاملات سومین روز هفته جاری، صعودی شد. روز گذشته (دوشنبه 17 آبان ماه) شاخص کل بورس در پایان معاملات بازار سرمایه با رشد 3 هزار و 499 واحدی روبرو شد و در ارتفاع 1 میلیون و 434 هزار و 392 واحدی قرار گرفت. در پایان معاملات امروز، شاخص کل هم وزن بورس، نیز با رشد 237 واحدی روبرو شد و در ارتفاع 384 هزار و 929 واحدی قرار گرفت. در حال حاضر، بورس در شرایط مطلوبی قرار ندارد و این عوامل، موجب نگرانی سهامداران بورس را فراهم کرده است. 

وضعیت بورس امروز سه شنبه 18 آبان 

شاخص بورس در جریان معاملات امروز (سه شنبه 18 آبان) گام بلندی را برخواهد داشت. در روز گذشته (دوشنبه) معاملات بازار سهام در یک محدوده مشخص نوسان داشت و این در حالی بود که به نظر می آید همزمان با سیگنال های دوگانه بانک مرکزی، سیگنال های برجامی هم روی روند معاملات بازار سهام اثرگذار بوده است.
با این وصف نشانه های موجود در عملکرد بازار سهام گویای این است که در شرایطی که فروشندگان در سمت عرضه پُرتوان ارزیابی می شوند که خریداران هم در سمت تقاضا به تقابل با عرضه شتافتند.
در منطق فعلی بازار سهام در یک کش‌وقوس جدی میان عرضه و تقاضا بیشتر اثرپذیر از رفتارهای هیجانی است تا اینکه تاثیرپذیر از رفتارهای عقلانی بورس بازان باشد. جهت حرکت شاخص، نشان می دهد که بیشترین فشار در دو طرف عرضه و تقاضا بدون منطق و بنیاد خاصی اتفاق می افتد و موقعیت های فروش و خرید هم تابع هیجانات هستند.
آنچه بیشترین تاثیر را در شکل دهی به شرایط هیجانی در بازار دامن می زند، بیشتر شدن تردیدها و ابهام ها از آینده اقتصاد ایران و پیش بینی ناپذیری اقتصاد است. سرمایه گذاران با درک این رویداد در دو سال و اندی گذشته، بی محابا دست به اتخاذ تصمیماتی گرفتند که چه در سمت خرید و چه در فروش هیجان زده بودند.

سهام مناسب برای خرید سهامداران

در مختصات فعلی بازار که دلار هم در فضای مجازی بالاخره رقم 28 هزار تومان را به خود دید و از آن عبور کرد در کف بازار دلار در قیمت 27900 باقی ماند؛ بر مبنای منطق نظر تحلیلگران و فعالان بازار سهام، بازار شاهد موجی از تکانه ها و تغییرات مثبت در سمت سهم های دلاری خواهد بود.
سهم های تورمی و ریالی هم به تناسب و بعد از شکل گیری این موج، به صف تغییرات مثبت خواهند پیوست. به همین دلیل معاملات امروز (سه شنبه) برای بازار می تواند یک شروع دوباره باشد و با توجه به تقابل عرضه و تقاضا در روز گذشته (دوشنبه) احتمالا دوباره بخت و اقبال نصیب بازار شود و شاخص این بار با همان رنگ سبز در یک دامنه مثبت دنبال شود.

گروه خودرو تاثیرگذار بر رشد بورس

«ایمان رئیسی» کارشناس بازار سرمایه، درخصوص روند بورس، گفت: عامل اصلی رشد بورس فعلا گروه خودرو است. روز گذشته (دوشنبه 17 آبان ماه) گروه خودرو خیلی خوب حجم خورد. البته احتمالا این رشد کار بازیگران بازار است تا گلایه و شکایت سهامداران کم شود.
وی افزود: پیش‌بینی می‌کنم که امروز (سه شنبه 18 آبان ماه) نیز، بازار با رشد گروه خودرو همچنان، مثبت بماند. در این وضعیت سهامدارانی سود می‌کنند که سهم خود را نگه دارند. کسی که در مثبت بفروشد و در منفی بخرد از سود اصلی بازار جا خواهند ماند.
رئیسی گفت: ایران خودرو ۱۷۰ تومانی ارزنده است و ۲۵ درصد رشد کرده و به نظرم در کوتاه‌مدت هنوز جای رشد دارد.
این کارشناس بازار سرمایه، اظهار کرد: اگر نرخ خودرو افزایش یابد در بلندمدت هم جزو گروه‌های برتر بازار خواهد بود.
وی با اشاره به رشد پالایشی‌ها در بازار، گفت: اگر کسی امسال پالایشی می‌خرید می‌توانست زیان سال گذشته خود را جبران کند. اما خیلی از گروه‌ها مانند فلزات، ساختمانی و خودرو از رشد پالایشی‌ها جا ماندند.
رئیسی تصریح کرد: سهامداران باید دنبال سهم‌هایی با پی به ای پایین و سود مناسب و شرکت‌های جا مانده از رشد بازار باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied