شمانیوز
شما نیوز

بورس

پیش بینی وضعیت بورس فردا 22 آبان | بورس سقوط می کند؟

شاخص کل بورس در پایان معاملات چهارشنبه (19 آبان ماه) مثبت شد و آیا روند صعودی بورس در جریان معاملات فردا (شنبه 22 آبان ماه) بازار سرمایه، ادامه، خواهد داشت؟!

پیش بینی وضعیت بورس فردا 22 آبان |  بورس سقوط می کند؟

به گزارش شما نیوز: در آخرین روز کاری هفته جاری (چهارشنبه 19 آبان ماه) شاخص کل بورس در پایان معاملات چهارمین روز هفته جاری، صعودی شد. روز چهارشنبه (19 آبان ماه) شاخص کل بورس در پایان معاملات بازار سرمایه با رشد 8 هزار و 855 واحدی روبرو شد و در ارتفاع 1 میلیون و 456 هزار و 530 واحدی قرار گرفت. در حال حاضر، بورس در شرایط مطلوبی قرار ندارد و این عوامل، موجب نگرانی سهامداران بورس را فراهم کرده است. آیا روند بورس در جریان معاملات فردا (شنبه 22 آبان ماه) مثبت می شود؟
روز چهارشنبه (۱۹ آبان ماه) در پایان وقت پنچره معاملاتی، کمتر کسی گمان می‌برد که روند معاملات در روز شنبه (22 آبان ماه) به صعود شاخص‌های بورسی منجر نشود؛ تقریبا همه منتظر بودند که روند بازار باز هم صعودی باشد اما شوک خبری لغو افزایش قیمت خودرو می‌تواند سمت و سوی بازار را در معاملات فردا به سمت و سوی دیگری ببرد.
شب گذشته با خبر تعلیق افزایش قیمت خودرو‌های داخلی، گمانه‌زنی‌ها از سمت یک بازار صعودی با صف خرید در گروه‌های مختلف به حالت نوسانی با صف فروش خودرو تبدیل شد.
بورس هفته گذشته با تعلیق نماد‌های خودرویی، با روند مثبت به کار خود پایان داد. شاخص کل با بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ واحد رشد (۰٫۶ درصد) در محدوده یک میلیون و ۴۵۶ واحد قرار گرفت. با آزادسازی قیمت خودرو کارشناسان به مثبت بودن بازار سهام در ابتدای هفته پیش رو امیدوار بودند اما یک خبر پیش‌بینی‌ها را بر هم زد.
شب گذشته با خبر تعلیق افزایش قیمت خودرو‌های داخلی، پیش‌بینی‌ها تغییر کرد و حالا برخی معتقد هستند روند صعودی بازار تغییر می‌کند و احتمالا روند بازار نوسانی است و شرایط خودرو‌هایی هم مطلوب نیست.

تاثیر لغو قیمت گذاری جدیدخودرو بر بورس

«پیمان حدادی» کارشناس بازار سهام درباره روند بازار فردا (شنبه 22 آبان ماه)، گفت: فردا با توجه به اخباری که در رابطه با لغو قیمت‌گذاری جدید خودرو مخابره شده احتمالا شاهد نوسانات منفی در ابتدای بازار هستیم. لغو افزایش قیمت خودرو به بی‌اعتمادی گذشته در بازار دامن می‌زند.
وی ادامه داد: اگر روند رو به رشد قیمت دلار در بازار فردا ادامه‌دار باشد؛ شاهد انتقال نقدینگی در بازار از گروه‌های خودرو و بانکی به سمت گروه‌های پتروشیمی، پالایشگاهی و فلزی خواهیم بود.
حدادی افزود: این صنایع با رشد قیمت دلار منتفع می‌شوند و گزارش‌های خوبی را نیز ارائه دادند. گروه‌های متوسط و کوچکی که تاثیر مستقیمی از لغو ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرند، مثل گروه‌های غذایی و قندی فردا مورد توجه خواهد بود.
این کارشناس بازار سرمایه، اظهار کرد: اگر فردا ارزش معاملات خُرد بازار بالای ۶ هزار میلیارد تومان سبز شود به نظر می‌رسد هفته خوبی در پیش داشته باشیم. شاخص کل در این شرایط می‌تواند به محدوده ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد هم برسد.

پیش بینی بورس تا پایان سال 1400

«سجاد امیری» کارشناس بازار سرمایه به علت ایجاد روند نزولی معاملات بورس در هفته گذشته و همچنین عوامل تاثیرگذار در ایجاد چنین روندی اشاره کرد و افزود: به طور قطع یکی از علل مهم کاهش شاخص بورس در بازار، انتظار سرمایه‌گذاران از تصمیمات قطعی دولت جدید و اجرای هر چه زودتر آنها است.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به تدریج در بازارهای موازی رکودی در حال شکل گیری است که سبب ایجاد مشکل برای چرخش پول در اقتصاد کشور می شود؛ بنابراین زمانی که نقدینگی وجود نداشته نباشد به مراتب شاخص بورس هم از توانایی لازم برای طی کردن این مسیر صعودی برخوردار نیست.
این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روند اصلاحی شاخص بورس تا کجا می تواند ادامه یابد، گفت: به طور قطع، بازار سرمایه تا پایان سال جاری خود را همگام با تنظیم نرخ دلار و میزان تورم در کشور جلو خواهد برد و به آرامی روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه مطالعات انجام شده حاکی از آن است که شاخص بورس در زمانی که کشور وارد دوران رکود می شود، در انتظار رشد اقتصادی و نیز تولید ناخالص ملی خواهد ماند، افزود: در صورت ایجاد رشد تولید، معاملات بورس به سمت خروج از رکود پیش می رود که در کنار آن صورت های مالی و اخبار شرکت ها منجر به ایجاد روندی منطقی در معاملات بورس می شود.
امیری اظهار داشت: احتمال می رود در انتهای سال ۱۴۰۰ و ابتدای سال جدید شرکت ها فروش خوبی را از خود نشان دهند و تکانی اساسی در معاملات بازار ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied