واردات سنگ آهن چین تا سال ۲۰۳۰ به شدت کاهش می‌یابد

مدیر یک مرکز مطالعاتی وابسته به «گروه منابع معدنی چین»(CMRG) دیروز گفت: واردات سنگ آهن تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۵۰ درصد از مصرف این کشور کاهش خواهد یافت، زیرا عرضه داخلی این کالا افزایش می‌یابد و استفاده بیشتری از قراضه می‌شود. به گزارش رویترز، در حال حاضر واردات حدود ۸۰ درصد از کل مصرف سنگ آهن چین را تشکیل می‌دهد.
واردات سنگ آهن چین تا سال ۲۰۳۰ به شدت کاهش می‌یابد

«ییلین وانگ» مدیر کل دپارتمان تحقیقات بازار و همکاری‌های خارجی در CMRG در یک کنفرانس صنعتی در سنگاپور گفت: سهم چین از تولید جهانی فولاد تا سال 2030 از 52 درصد سال گذشته به 46 درصد در سال 2030 میلادی کاهش خواهد یافت، زیرا کاهش مصرف، تولید فولاد این کشور را کاهش می‌دهد.

واردات سنگ آهن چین تا سال ۲۰۳۰ به شدت کاهش می‌یابد

آیا این خبر مفید بود؟