شمانیوز
شما نیوز

ببینید |سگ قهرمان، جان صاحب ۸۴ ساله اش را نجات داد

سگ خانگی امدادگران محلی را به مکانی که صاحبش به مدت یک هفته در آنجا ناپدید شده بود هدایت کرد.

ببینید |سگ قهرمان، جان صاحب ۸۴ ساله اش را نجات داد

گرگوریو رومرو، مردی ۸۴ ساله اهل ایالت سونورا مکزیک، یک هفته پس از ناپدیدشدن در بیابانی در مکزیک با کمک سگ خانگی اش نجات یافت. سگ خانگی او "ال پالومو" امدادگران را به سمت مکانی که رومرو ناپدید شده بود هدایت کرد.

در ۲۷ نوامبر، رومرو خانه خود در موکتزوما مکزیک را به قصد پیاده روی ترک کرد. با این حال او پس از گذشت یک هفته هرگز به خانه بازنگشت. خانواده رومرو در ابتدا نگران عدم بازگشت او نشدند، زیرا طی هشت سال گذشته او گاهی از روستا‌های مجاور منطقه بازدید می‌کرد و چند روز بعد به خانه بازمی گشت. با این حال، پس از چهار روز، خواهرزاده رومرو، با نام رامونا، به مقامات محلی در مورد ناپدید شدن دایی اش هشدار داد. بلافاصله یک گروه جستجو تشکیل شد.

گارد ملی مکزیک، پلیس شهرداری، واحد حفاظت مدنی شهرداری و حتی یک سگ مواد یاب آموزش دیده جست و جو برای یافتن رومرو را آغاز کردند، اما پس از بیش از سه روز جست و جو در اطراف خانه او در سونورا، اثری از وی نیافتند. در نهایت، این سگ خانگی وفادار رومرو بود که این مرد را نجات داد.

سگ خانگی

به گفته یکی از اعضای گروه جست و جو، این سگ قهوه‌ای آن‌ها را از میان تپه‌ها و دره‌ها به محلی که گرگوریو رومرو در آنجا سرگردان شده بود، هدایت کرد. خواهرزاده او به مقامات گفت که رومرو گاهی اوقات دچار فراموشی حافظه می‌شد و مقامات بر این باورند که این باعث شده است که او در حین پیاده روی راه خود را گم کند.

این مرد که کاملاً ضعیف و دچار کم‌آبی بدن شده بود به سرعت به بیمارستان مؤسسه تأمین اجتماعی مکزیک (IMSS) منتقل شد. او دو روز در آنجا بستری و پس از بهبودی مرخص شد. دفتر دادستانی در توئیتی نوشت: «ال پالومو» شبانه روز در کنار درب بیمارستان حضور داشت و منتظر بهبودی رومرو، صاحب محبوبش بود.

دفتر دادستانی با انتشار عکسی از ال پالومو در کنار رومرو در این توئیت نوشت: «عشق بی قید و شرط حیوان خانگی اش به رومرو باعث داد تا او دوباره به خانواده اش بپیوندد، زیرا این «ال پالومو» بود که مقامات را به جایی که او گم شده بود هدایت کرد.»

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied