شمانیوز
شما نیوز

پشت پرده مرگ دختر جوان مهابادی

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سقوط مرگبار فریناز خسروانی، دختر جوانی از پنچره هتل حادثه ای بود که وقتی اهالی شهر مهاباد در جریان آن قرار گرفتند، آنقدر خشمگین شدند که بعد از ظهر پنج شنبه 17 اردیبهشت ماه با حضور در مقابل هتل محل حادثه، اعتراض خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سقوط مرگبار فریناز خسروانی، دختر جوانی از پنچره هتلی در مهاباد استان آذربایجان غربی حادثه ای بود که وقتی اهالی شهر مهاباد در جریان آن قرار گرفتند، آنقدر خشمگین شدند که بعد از ظهر پنج شنبه 17 اردیبهشت ماه با حضور در مقابل هتل محل حادثه، اعتراض خود را اعلام کردند.

به گزارش سایت «انتخاب خبر»، شایعاتی که از تجاوز به دختر جوان خبر می داد و فعالیت رسانه های بیگانه که به شایعات دامن می زدند، کار را به جایی رساند که مردم شهر مهاباد در اعتراضات خود با حمله به هتل خساراتی به ساختمان و تجهیزات آن وارد کردند.

این اتفاق و حضور اعتراض آمیز مردم در مقابل این هتل بهانه ی خوبی برای آن ور آبی ها بود که از آب گل آلود به نفع خودشان ماهی بگیرند. از طرفی، خبرهای ضد و نقیضی هم که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شده بود به آتش این ماجرا دامن می زد.

اما وقتی پای ماجرا به رسانه های داخلی نیز باز شد، علیرضا رادفر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی، طی یک نشست خبری درباره ماجرای مرگ دختر جوان گفت: در این رابطه ماموران پلیس، مرد جوانی را دستگیر کرده اند. متهم، فردی است مربوط به بخش خصوصی و برخلاف اینکه بعضی از رسانه های معاند نظام اعلام کرده بودند قاتل از ماموران دولتی و حکومتی بوده است، هیچ ارتباطی با نهادهای دولتی و امنیتی ندارد؛ این شخص بعنوان مشاور در هتل مستقر شده بود که در خصوص ارتقای درجه هتل به مسئولان هتل کمک کند.

رادفر ماجرا را شرح داد و این درحالی بود که تحقیقات کارآگاهان پلیس برای روشن شدن زوایای پنهان این حادثه دلخراش همچنان ادامه داشت. کارآگاهان، تمام تلاش خود را کردند تا با روشن شدن علت اصلی این حادثه به تمام شایعات پایان دهند و دوباره آرامش به شهر بازگردد.

پیامک ها راز جنایت را فاش کردند

از مرگ دلخراش و مشکوک دختر ۲۶ ساله مهابادی چند روز گذشته بود که کارآگاهان اداره آگاهی شهرستان مهاباد با بررسی تلفن همراه وی از میان پیامک‌ها و تماس‌های رد و بدل شده به سرنخ تازه ای رسیدند که این سرنخ سرانجام پرده از راز ماجرا برداشت.

توکل حیدری، رئیس ‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی شرح ماجرا را این گونه بیان کرد: یکشنبه 13 اردبیهشت ماه امسال دختر ٢۶ ساله‌ای از طبقه چهارم هتلی که به‌عنوان مهماندار در آن فعالیت می‌کرد، به پائین پرت می‌شود و در دم جان می‌بازد. بلافاصله پس از این حادثه، تحقیقات برای مشخص شدن ابعاد مختلف آن از سوی دستگاه قضایی آغاز شد.

وی افزود: با این حال در تحقیقات پلیسی و کارآگاهان مشخص شد، متهم مهندس و متخصص طراحی داخلی ساختمان است و فعالیت وی در زمینه ارتقای استاندارد هتلداری بوده است. وی برای همین منظور در هتل حضور داشته و تحقیقات ما هرگونه وابستگی وی به دستگاه‌های دولتی را رد می‌کند؛ چه برسد به این‌که وی بازرس یا مامور امنیتی باشد.

حیدری اضافه کرد: بررسی ٢۵ پیامک رد و بدل شده بین متهم و دختر مهماندار نشان می‌دهد که متهم، دختر جوان را به اتاقش دعوت کرده است، متهم نیز در این رابطه اعتراف کرد که چند دقیقه پس از حضور مهماندار هتل در اتاق و گفت‌وگوی آن دو با یکدیگر، رئیس هتل که متوجه عدم حضور کارمندش شد، تلفنی ماجرا را به مادر او اطلاع می‌دهد و مادر دختر جوان نیز با دخترش تماس می‌گیرد و او را در جریان این‌که رئیس هتل دنبالش می‌گردد، قرار می‌دهد.

سرانجام ماجرای مرگ مشکوک دختر مهابادی به پایان رسید و پرده از راز این جنایت برداشته شد. حالا رو سیاهی مانده است برای زغال. حالا افرادی که بدون هیچ حساب و کتابی به جای اینکه کار را به کاردان بسپارند، شخصاً وارد عمل شدند و با کارهایشان آب در آسیاب دشمن ریختند، چه جوابی برای کارهای مجرمانه اشان دارند.

جلال جلالی زاده حوادث مهاباد، به صورت قانونی و مدنی تحت پیگیری قرار بگیرد، نه به صورت خودسرانه و احساساتی جلال جلالی زاده، نماینده اسبق کرد و اهل سنت مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس ششم درباره مسائل و رویدادهای اخیر شهر مهاباد در گفتگو با خبرنگار سایت انتخاب خبر اظهار داشت: باید در خصوص حوادث و پیامدهای موضوع، ریشه یابی شده و علت ها شناخته شود. باید همه جزئیات مورد بررسی قرار بگیرد. در همه حوادثی که در کشور رخ می دهد باید قانون رعایت شود.

این سیاستمدار کرد در ادامه می گوید: به هر صورت جامعه ما با توجه به شرایط موجود در آن، آبستن بحران است و برای حفظ آرامش اگر حادثه ای رخ می دهد باید از لحاظ قانونی و مدنی تحت پیگیری قرار بگیرد نه به صورت خودسرانه و احساساتی. این حادثه به حق یا ناحق رخ داده و منجر به حادثه دلخراشی شده است، اما وظیفه مردم در این میان فقط اعتماد کردن به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است. منبع: انتخاب خبر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied