شمانیوز
شما نیوز

جزئیات استخدام نیرو در آموزش و پرورش در سال 98

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در انتظاراعلام سهمیه است.

جزئیات استخدام نیرو در آموزش و پرورش در سال 98
به گزارش شمانیوز : کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی از چالش‌های عمده در آموزش و پرورش استان است. به گزارش خبرنگار ما، سال گذشته بیشتر دستگاه‌های اجرایی، آزمون استخدامی برای جذب نیرو برگزار کردند، اما آموزش و پرورش سهمی در این آزمون‌ها نداشت. سال گذشته در گفت و گوی خبرنگار ما با مسئولان آموزش و پرورش استان اعلام شد که آزمون استخدامی آموزش و پرورش امسال برگزار خواهد شد.
با آغاز سال جدید و گذشت یک ماه و چند روز از آن، باز هم موضوع کمبود نیرو در حوزه آموزش و پرورش چه از سوی مدیران شهرستانی و چه استانی به گوش می‌رسد تا جایی که یک شنبه شب گذشته «لاری» رئیس گروه طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش استان به شرایط نیرویی اشاره کرد و گفت که تا مهر امسال هزار و ۱۲۵ نفر بازنشسته می‌شوند. وی روز گذشته در گفتگو با خبرنگار ما، درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی این دستگاه گفت: هر سال در بهمن وزارت آموزش و پرورش سهمیه‌ای برای جذب نیرو اعلام می‌کرد و با برگزاری آزمون، جذب نیروی مورد نیاز انجام می‌شد، اما سال گذشته از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی وزارتخانه سهمیه‌ای اعلام نشد و برگزاری آزمون به سال جدید موکول شد. «لاری» ادامه داد: منتظر اعلام سهمیه استان هستیم و باید تا اواخر خرداد یا تیر، سهمیه اعلام و به دلیل کمبود شدید نیرو در آموزش و پرورش استان قبل از شروع سال تحصیلی جدید آزمون برگزار شود و به محض مشخص شدن سهمیه، زمان برگزاری آزمون مشخص خواهد شد. وی با اشاره به وضعیت سامان دهی نیروی انسانی در سال تحصیلی ۹۹_ ۹۸ گفت: در پایان برنامه توسعه ششم، سه هزار و ۷۷۰ معلم استان بازنشسته خواهند شد و تا پایان زمان این برنامه، سه هزار نیرو و در مهر سال ۹۸ نیز هزار و ۶۳۸ نیرو در استان کمبود خواهیم داشت.
جزئیات استخدام نیرو در آموزش و پرورش در سال 98
وی با اشاره به راهکار اجرای برنامه سامان دهی و مدیریت بهینه نیروی انسانی سال تحصیلی ۹۹_ ۹۸ گفت: خرید خدمات آموزشی و برون سپاری، حق التدریسی آزاد، سامان دهی دوباره نیرو‌های حق التدرسی آزاد و استفاده بهینه از نیروها، ادغام کلاس‌های کم جمعیت هم پایه در یک مدرسه و ترغیب دانش آموزان مدارس کم جمعیت روستایی متوسطه به حضور مدارس شبانه روزی با توجه به ظرفیت خالی این مدارس و … از جمله راهکار‌های ارائه شده است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش: نیاز‌های استخدامی براساس اهداف میان مدت و بلند مدت تعیین می‌کنیم. مجموع درخواست‌ها، ۳۰ هزار نفر از طریق برگزاری آزمون استخدامی و ۲۵ هزار نفر نیز از طریق کنکور جذب شوند که برای جذب در دوره‌های یکساله به محض اخذ مجوز فرآیند استخدامی را دنبال می‌کنیم. علی الهیار ترکمن: درباره کمبود معلم و ساماندهی نیروی انسانی، نیاز‌های خود را احصا کردیم و بر این اساس آن قسمتی از فارغ التحصیلان که به ما می‌پیوندند، سرباز معلمان و خرید خدمات آموزشی و ... مشخص شده است و با توجه به تمهیدات انجام شده با کمبود نیرو مواجه نمی‌شویم. وی افزود: امسال جذب حق‌التدریس آزاد در آموزش و پرورش نخواهیم داشت چرا که ضوابط اجرایی بودجه سال ۹۸ این کار را ممنوع کرده است. همچنین تبدیل وضعیت‌ها نیز بر اساس آزمون انجام می‌شود
 
 
گزارش: بهار میرکاشی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied