شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

چرا اجاره خودرو در ترکیه به صرفه‌تر است؟

حتما در اولین سفرتان به ترکیه متوجه این موضوع شده اید که هزینه حمل و نقل در ترکیه بسیار گران می باشد. علاوه بر بحث هزینه ، سفر به نقاط خاص و جدید در ترکیه از طریق وسایل حمل و نقل عمومی بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد.اجاره خودرو در ترکیه برای سفرهای درون شهری و بین شهری میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

چرا اجاره خودرو در ترکیه به صرفه‌تر است؟

حتما در اولین سفرتان به ترکیه متوجه این موضوع شده اید که هزینه حمل و نقل در ترکیه بسیار گران می باشد. علاوه بر بحث هزینه ، سفر به نقاط خاص و جدید در ترکیه از طریق وسایل حمل و نقل عمومی بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد.

همین علت باعث شده است اکثر سفرهای ترکیه به مقاصد تکراری مانند استانبول و آنتالیا و... ختم شود. این در حالیست که کشور ترکیه با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی ممتاز ، طبیعت و جاده های بسیار زیبایی دارد که رانندگی و گذراندن اوقات فراغت در این مکان ها لطف دیگری دارد.

اکثر مکان های دیدنی و شهرهای زیبای ترکیه مانند فتحیه ، کایسری ، دالامان و ... برای ما ایرانی ها ناشناخته است چرا که هزینه های سفر به این نقاط توسط تاکسی و یا.. بسیار گزاف و هزینه ای نامعقول می باشد.

WhatsApp Image 2019-09-29 at 12.44.22 PM

اجاره خودرو در ترکیه برای سفرهای درون شهری و بین شهری میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد چرا که به عنوان مثال در شهری مانند استانبول هزینه تاکسی از فرودگاه تا هتل در مسافت های نرمال چیزی در حدود 100 الی 150 لیر می باشد. این در حالیست که میتوان با صرف همین هزینه و یا کمتر یک روز کامل خودرو شخصی در اختیارتان داشته باشید.

در سفرهای بین شهری نیز باتوجه به نرخ بلیط های هوایی و زمینی باز هم کرایه خودرو به صرفه تر خواهد بود و مهم تر از آن لذت و آسودگی بیشتری خواهید داشت چون درباره انتخاب مقاصد و توقف های بین راهی گزینه های بیشتری خواهید داشت.

 

چگونه میتوان در ترکیه خودرو اجاره کرد؟

مشکلی بزرگی که مانع اجاره خودرو برای ایرانیان می شود درخواست کارت اعتباری برای پرداخت هزینه اجاره خودرو می باشد . از طرفی برای اجاره خودرو از رنتال های ایران پروسه پیچیده دریافت وثیقه ، دپازیت ، چک بالای ده میلیون تومان و مراحل دیگر بسیار خسته کننده و زمان بر می باشد. همچنین بسیاری از ایرانیان در ترکیه ساکن هستند و نمیتوانند برای کارهای حضوری رنت خودرو به دفاتر رنتال ها در ایران مراجعه کنند.

WhatsApp Image 2019-09-29 at 12.44.21 PM(1)

 

چک رنت مشکل درخواست کارت اعتباری برای اجاره خودرو را حل نمود!

چک رنت با ارائه سیستم نوین رزرواسیون آنلاین خودرو در ترکیه  مشکل تامین اعتبار ایرانیان را حل نموده است. بدین ترتیب که با ثبت رزرو در سایت چک رنت اعتبار شما از طریق چک رنت تامین خواهد شد و بدون نیاز به کارت اعتباری و با پرداخت از طریق کارت های عضو شتاب ایران میتوانید خودرو درخواستی تان را براحتی بصورت آنلاین رزرو کنید.

اجاره خودرو از طریق سایت چک رنت بسیار آسان بوده و کافیست با وارد کردن شهر و بازه تاریخی درخواستی خودرو مورد نظرتان را بدون نیاز به هیچ گونه وثیقه ، دپازیت ، تضمین بانکی و ارائه مدرک کاغذی و کاملا بصورت آنلاین رزرو کنید و پس از پرداخت از طریق کارت‌های عضو شبکه شتاب ووچر رسمی صادر خواهد شد.  

مدل تمامی خودروهای چک رنت مطابق با قانون جهانی و بین المللی رنت خودرو حداکثر یک یا دو ساله بوده و خودرو پس از معاینه فنی و شستشو کامل به مشتری تحویل داده می شود.

نکته مهمی‌که در این زمینه می‌تواند سفر را برای شما لذتبخش تر کند، این است که شما می‌توانید ماشین مورد نظر خود را در هر شهر ترکیه تحویل دهید. این به شما کمک می‌کند تا در صورت تمایل به چند شهر سفر کرده و نگران تحویل خودرو در شهر اول نباشید.

 

نحوه پرداخت در چک رنت به چه صورت می باشد؟

در جهت رفاه و کسب رضایت‌مندی مشتریان چک رنت 2 نوع روش پرداخت برای اجاره خودرو در نظر گرفته است . روش اول پرداخت کل مبلغ در هنگام رزرو می باشد که هزینه بصورت تومان دریافت می شود و در هنگام تحویل خودرو نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای بصورت ارزی نمی باشد.

روش دوم اجاره خودرو با پرداخت بیعانه می‌باشد. شما می میتوانید با پرداخت مبلغ بسیار کمی ( مبلغ بیعانه نسبت به هزینه رزرو تعیین می شود) خودرو مورد نظرتان را رزرو کرده و مابقی هزینه را هنگام تحویل گرفتن خودرو بصورت ارزی ( یورو ، دلار و لیر) پرداخت کنید.

توجه داشته باشید که دریافت بیعانه بابت قطعی کردن رزرو می باشد تا خودرو درخواستی تان برای شما بصورت 100 درصدی ثبت و نگهداری شود.

 

مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو از چک رنت :

 1-عکس از پاسپورت 2-عکس از گواهینامه بین‌المللی 3- شماره موبایل 4-آدرس منزل *در صورت سفر هوایی بلیط پرواز رفت

 

چگونه گواهینامه بین المللی دریافت کنیم؟

برای بین المللی کردن گواهینامه کافیست با در دست داشتن اصل گواهینامه ، شناسنامه ، کارت ملی و  دو قطعه عکس به آژانس های مسافرتی رسمی مراجعه کنید. گواهینامه بین المللی شما در کمتر از 2ساعت آماده خواهد شد.

 

WhatsApp Image 2019-09-29 at 12.44.21 PM

 

آیا خودروهای چک رنت بیمه شده اند؟

تمامی خودروها دارای بیمه بدنه و بیمه سرقت می باشند پس با آرامش خاطر میتوانید بدون هیچ نگرانی فقط به فکر سفرتان بوده و با پشتیبانی 24ساعته فارسی هیچ دغدغه ای از بابت مشکلات احتمالی نداشته باشید.. در صورت تمایل میتوانید بیمه خسارات جزئی نیز برای رزروتان وارد کنید . بیمه خسارات جزئی یا همان mini hasar sigortası برای موقعیت هایی می باشد که خسارت وارد شده در زمان عدم حضور راننده اتفاق افتاده است به عنوان مثال وقوع حادثه برای خودرو در پارکینگ . این بیمه تا سقف 500 لیر خودرو را پوشش میدهد. توصیه ما استفاده از این بیمه برای رزروهای کمتر از ده روز می باشد.

 

مدت زمان اجاره خودرو چگونه محاسبه می شود؟

مدت اجاره ماشین در ترکیه معمولا کمتر از 48 ساعت نمی‌باشد. این زمان درست از ساعتی که خودرو را تحویل می‌گیرید محاسبه خواهد شد.

 

آیا امکان کنسل کردن رزرو به هر دلیلی امکان پذیر می باشد؟

بله ؛ میتوانید با مراجعه به بخش پروفایل نسبت به کنسل کردن رزرو ثبت و پرداخت شده اقدام نمایید.

مبالغ استرداد رزرو مربوط به کنسل کردن کرایه خودرو در ترکیه از طریق حواله بین بانکی سحاب به کارت بانکی شما طی 72 ساعت کاری واریز خواهد شد.

از زمان صدرو تا 24ساعت مانده به زمان تحویل خودرو کنسلی رایگان می باشد و جریمه ای تعلق نخواهد گرفت. از 24 ساعت مانده به زمان تحویل خودرو 20% از مبلغ کل رزرو کسر شده و مابقی عودت داده خواهد شد.

 

در صورت بروز تصادف چگونه باید عمل کنم؟

در صورت بروز هر گونه حادثه به ترتیب زیر عمل نمایید:

ابتدا به شرکت اعلام کنید سپس با پلیس (۱۵۵) تماس بگیرید و یک کپی از گزارش تایید شده پلیس به همراه مدارک خودرویی که با شما تصادف کرده و کپی کارت شناسایی و گواهینامه و بیمه فرد مقابل دریافت کنید.

 

اگر خودرو در میانه راه خراب شود چکار باید کرد؟

اگر خودرو شما به هر علتی خراب شده است کافیست با پشتیبانی چک رنت تماس گرفته و محل دقیق خود را اعلام فرمایید. در ظرف کمتر از دو ساعت خودرو جدید به شما تحویل داده شده و خودرو معیوب از شما تحویل گرفته خواهد شد.

*این سرویس هزینه اضافی در بر نداشته و جز خدمات اجاره خودرو محسوب می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied