شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

همه چیز در ارتباط با کوپه های قطار

سفر با قطار یکی از لذت بخش ترین سفرهایی است که هر فرد می تواند آن را در زندگی اش تجربه نماید.آیا می دانید بهترین قطارهای ایران چه امکاناتی دارند و کیفیت خدمات رسانی های شان چگونه است؟

همه چیز در ارتباط با کوپه های قطار

 

سفر با قطار یکی از لذت بخش ترین سفرهایی است که هر فرد می تواند آن را در زندگی اش تجربه نماید.

همه چیز در ارتباط با کوپه های قطار

سفر با قطار یکی از لذت بخش ترین سفرهایی است که هر فرد می تواند آن را در زندگی اش تجربه نماید. البته اقدام برای هر کاری نیازمند این است که اطلاعات دقیقی در خصوص آن موضوع داشته باشیم. سفر هم یکی از همین کارهاست که پیش از آن باید از صفر تا صد اقدامات تان را برنامه ریزی کنید و یکی از مهم ترین این اقدامات انتخاب یک قطار خوب با امکاناتی ویژه و مناسب سفر است. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که یک قطار خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

آیا می دانید بهترین قطارهای ایران چه امکاناتی دارند و کیفیت خدمات رسانی های شان چگونه است؟

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع امکانات رفاهی و خدماتی کوپه ها و بهترین قطارهای ایران آشنا کنیم.

 

امکانات کوپه های قطار

شاید تا به حال اسم قطار فدک به گوش تان خورده باشد. اگر قصد مسافرت با این قطار را دارید بهتر است پیش از هر چیز با امکانات کوپه های آن آشنا شوید. همه مسافرانی که با این قطار به سفر رفته اند از امکانات و نوع خدمات رسانی این قطار بسیار رضایت داشته اند. درکوپه های قطار سرویس های خواب با کیفیت و تمیز قرار دارد. دلیل اینکه کلمه تمیز را به زبان آوردیم این است که این کوپه ها با تمام امکانات و اقلامش در طول روز مورد استفاده چندین مسافر قرار می گیرند. به همین خاطر خدمه قطار در روز چندین بار سرویس خواب و دیگر امکانات قطار را تعویض می کنند و به صورت روزانهمی شویند. در این کوپه حوله های مرطوبی برای مسافران ارائه می شود.

هر کوپه مجهز به سیستم صوتی و تصویری با کیفیت فوق العاده است تا مسافران برای سرگرمی در طول مسیر از آن نهایت استفاده را ببرند. این سیستم ها به اندازه ای پیشرفته هستند تا شما بتوانید با استفاده از آن بهترین موسیقی ها و فیلم ها را تماشا کنید و گوش دهید. اعلام موقعیت مکانی قطار و همچنین وضعیت آب و هوایی از دیگر امکانات این کوپه ها می باشد که توسط سیستم صوتی و تصویری اعلام می شود. یکی دیگر از امکانات منحصر به فرد این سیستم ها این است که، مسافران می توانند در هر ساعتی از شبانه روز به وسلیه سیستم مهماندار قطار را احضار کنند و هر درخواستی که از او دارند را به او بگویند.

 

وجود ویلچر برای افراد معلول، ناتوان و مسن

می توان گفت قطارها فکر همه جایش را کرده اند! اینکه امکاناتی مخصوص برای افراد ناتوان در نظر گرفته اند یکی از ویژگی های منحصر به فرد است که هر قطاری آن را ندارد اما با پرس و جو و داشتن اطلاعات کامل از قطاری که قصد سفر با آن را دارید، می توانید چنین قطارهایی را پیدا کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که در حین خرید بلیط قطار، اطلاعاتی که در خصوص امکانات کوپه های آن در نظر دارید را از پرسنل آژانس های مسافرتی و یا جستجو در اینترنت بیابید.

همانطور که گفتیم یکی از خدمات ویژه کوپه های قطار ارائه ویلچر برای افراد ناتوان، معلول و مسن است. مهمانداران قطار در صورت تمایل مسافر به آن ها گهواره هم ارائه می دهند.

 

57

وجود برق برای شارژ کردن وسایل هوشمند

البته در این مورد باید بگوییم که وجود پریز برق در کوپه های قطار جزء امکانات جدید نیست و از سال های گذشته هم در قطارها وجود داشته است. اما اگر تجربه سفر با قطار در چند سال اخیر را داشته باشید، قطعا متوجه خواهید شد که این پریز ها در گذشته نمایشی بودند و هیچ کارایی نداشتند! اما در قطارهای امروزی مانند قطار رجا این پریزها واقعا برق دارند و شما می توانید با خیال راحت بدون هیچ استرسی از بابت تمام شدن شارژ وسایل الکترونیکی خود سفری آرام داشته باشید و از بابت فراموش دستگاه شارژ خود هم هیچ نگرانی نداشته باشید، چراکه بیشتر قطارها شارژ انواع گوشی ها را ارائه می دهند. از این پریزها استفاده های دیگری هم می شود، مثلا برخی از مسافران به آن سشوار و یا کتری برقی هم وصل می کنند. در هر کوپه از قطار معمولا 220 ولت برق تعبیه شده است تا مسافران بتوانند وسایل الکتریکی خود را از طریق این برق تامین نمایند.

 

کوپه های 4 تخته

معمولا اکثر قطارهایی که در ایران وجود دارند، کوپه هایی 4 تخته دارند. البته کوپه هایی که بیش از 4 تخت داشته باشند از حالت استاندارد خارج می شوند و معمولا در تمامی کشورها، کوپه های قطار را 4 تخته طراحی می کنند.

 

سیستم تهویه هوا در کوپه

مهم ترین ویژگی برای وسایل حمل و نقل مسافر بری از اتوبوس گرفته تا هواپیما و همچنین قطار، داشتن سیستم تهویه هوا است که معمولا هر کوپه دارای یک تهویه هوا می باشد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied