شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

ضرورت طراحی سایت برای دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت به منظور دیجیتال مارکتینگ یک استراتژی بسیار مهم است زیرا وب سایت شما مکانی است که بیشتر افراد با تجارت شما در تعامل خواهند بود. هر دو فعالیت آنلاین و آفلاین شما به احتمال زیاد کاربران را چه در مورد کسب اطلاعات در مورد خدمات و محصولات شما و یا رزرو خرید و یا جزئیات تماس و... به وب سایت شما ارسال می کند.

ضرورت طراحی سایت برای دیجیتال مارکتینگ

 

طراحی سایت به منظور دیجیتال مارکتینگ یک استراتژی بسیار مهم است زیرا وب سایت شما مکانی است که بیشتر افراد با تجارت شما در تعامل خواهند بود. هر دو فعالیت آنلاین و آفلاین شما به احتمال زیاد کاربران را چه در مورد کسب اطلاعات در مورد خدمات و محصولات شما و یا رزرو خرید و یا جزئیات تماس و... به وب سایت شما ارسال می کند.

اما کیفیت وب سایت را در موفقیت استراتژی بازاریابی دیجیتال نباید دست کم گرفت. یک وب سایت ممکن است به دلایل مختلفی از جمله سرعت سایت، رسپانسیو بودن و یا پیمایش کم کارکرد باشد.

 

بررسی وب سایت از جهات زیر مهم است:

نرخ تبدیل: آیا بازدیدکنندگان سایت به مشتریان سایت تبدیل می شوند؟

رقابت: آیا شما از رقبا بهتر عمل می کنید یا برعکس؟

برند سازی: آیا وب سایت شما معرف برند شما هست؟

SEO: آیا در موتور های جستجو عملکرد خوبی دارید؟

ریسپانسیو: آیا سایت شما ریسپانسیو هست؟

سرعت سایت: آیا صفحات شما به سرعت بارگیری می شوند؟

 

اگر نتایجی را که می خواهید به دست نیاورده اید و سایت شما برای اکثر این موارد مؤثر واقع نمی شود، شاید لازم باشد یک طراحی مجدد برای سایت خود در نظر بگیرید.

 

فاکتور های اصلی ساخت سایت کارآمد

با در نظر گرفتن همه جنبه های برنامه بازاریابی دیجیتال، یک طراحی وب کامل و کاملاً محکم به عنوان قلب تلاش های بازاریابی شما عمل می کند و این قدرت را دارد که در دستیابی به اهداف سازمانی شما کمک کند.

 

برخی فاکتور های مهم و اساسی طراحی وب برای موفقیت در استراتژی بازاریابی آنلاین:

 

  • تجربه کاربر

 اگر سرعت وب سایت شما پایین باشد و یا طراحی وب سایت شما به گونه ای باشد که کاربر آنچه را که می خواهد نتواند پیدا کند، بسیاری از کاربران ترجیح به ترک وب سایت می دهند. ایجاد یک وب سایت کاربر پسند برای جذب بازدیدکنندگان بسیار مهم است.

 

  • برند سازی موافق

ظاهر و حسی که سایت شما به مخاطب منتقل می کند بایستی با تمام موارد برند شما سازگار باشد و همچنین برند شما بایستی پیام مناسبی از تجارت شما را به کاربران منتقل کند. برخی از مواردی که بایستی در این زمینه در نظر بگیرید عبارتند از:

 

آرم

رنگ ها

فونت

انواع تصاویر

پیام رسانی کلی

 

  • بهینه سازی موتور جستجو(SEO) و برنامه ریزی محتوا

یکی از رایج ترین دلایلی که شرکت ها وب سایت خود را ارتقاء می دهند اینست که با موتور های جستجو سازگارتر شود. داشتن محتوا با کیفیت و بدون تکرار بایستی جزو استراتژی های سئو باشد. داشتن محتوای تکراری در چندین صفحه می تواند رتبه موتورهای جستجو گر شما را از بین ببرد. داشتن محتوای جدید و به روز از طریق وبلاگ شرکت راه دیگری برای هدایت ترافیک به سایت شما و ارتقاء رتبه ی سایت شما در گوگل است.

 

  • بهینه سازی نرخ تبدیل

منظور از بهینه سازی نرخ تبدیل، تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه می باشد. طراحی وب مؤثر می تواند به بهبود چیدمان، متن و فرم های آنلاین برای بهبود نرخ تبدیل و افزایش فروش کمک کن

 

  • تبلیغات

بخش مهمی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات است. تبلیغات بایستی به گونه ای یکپارچه باشد که بازدیدکنندگان وب سایت را مستقیماً به صفحه وب هدایت کند تا اقدام دلخواه خود را انجام دهند. یکی از تبلیغات رایگان که می توان انجام داد، آگهی رایگان در سایت های آگهی اینترنتی است که البته بازخورد کمی دارد ولی با ویژه کردن (پولی کردن آگهی) بازخورد چشگیری خواهید داشت.

طراحی سایت شما بایستی تجربه کاربر را از ابتدا تا انتها در نظر بگیرد. طراحی سایت مؤثر، فاکتور های مختلفی از برنامه بازاریابی دیجیتال شما را به هم متصل می کند و به افزایش تجربه کاربر کمک می کند و در جذب آنها برای بازگشت به سایت بسیار مؤثر است. بایستی گفت که این یکی از ویژگی های طراحی وبسایت مناسب است.

حال که به اهمیت طراحی سایت در بازاریابی آنلاین پی بردیم در این بخش سعی می کنیم بیشتر به نکات طراحی وب و اهمیت آموزش راه اندازی سایت بپردازیم.

 

مزایای یادگیری طراحی و توسعه وب

توسعه و طراحی وب روشی خلاقانه و مهارتی برای ایجاد و کارایی صفحات وب با استفاده از زبان های برنامه نویسی است. زبان های برنامه نویسی برای ایجاد برنامه ها، وب سایت ها، خدمات و محصولاتی که از طریق اینترنت اجرا می شوند، استفاده می شود.

 

  • نوآوری

نوآوری بخش مهمی از پیشرفت بشر است. نوآوری برای افراد، سازمان ها و مشاغل مختلف بسیار مهم است. نوآوری راه حل های جدید برای مشکلات قدیمی و الگوهای قدیمی و جایگزینی خدمات گران قیمت با خدمات ارزان تر را ارائه می دهد.

اگر احساس می کنید که اینترنت واقعاً به زندگی و تجارت شما کمک می کند، به این دلیل است که مردم در 3 یا 4 دهه گذشته زمان و منابع خود را در نوآوری اینترنت صرف کرده اند. دقیقاً به همین دلیل است که اگر امروز مهارت های توسعه و راه اندازی وب را یاد بگیرید این شانس را به خود داده اید که راه حل های جدید و محصولات جدید، منابع و خدماتی سازگارتر با انسان و محیط زیست ایجاد کنید.

یادگیری به شما خلاقیت می دهد و خلاقیت باعث می شود بتوانید ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنید. یادگیری طراحی وب می تواند استارت این کار باشد.

 

  • با یادگیری طراحی وب می توانید کارفرمای خویش باشید

اگر می خواهید با مشتری های مختلف، در پروژه های مختلف، در زمان های مختلف، در پرداخت ها و از مکان های مختلف کار کنید، یادگیری طراحی وب گزینه مناسبی برای شماست. با آموزش طراحی سایت شما می توانید آن را به صورت تمام وقت یا پاره وقت انجام دهید و به همان اندازه که می خواهید کسب درآمد کنید. آموزش طراحی وب یکی از سریع ترین راه ها برای داشتن یک شغل مناسب با درآمد بالا می باشد. بعد از چند سال کار در زمینه طراحی سایت می توانید یک شرکت طراحی سایت راه بیندازید. طراحی وب بیش از 10 سال است که مورد نیاز بوده و هست و این نیاز بخاطر درگیری هوش مصنوعی با زندگی روزمره بشر بیشتر هم خواهد شد.

امروزه هر کسب و کاری، یکی از کارمندان خود را به عنوان مسئول سایت قرار می دهد چرا که این کار باعث می شود بسیاری از کارهای مربوط به سایت را خودشان انجام دهند و هزینه ها بسیار کمتر شود بنابراین آموزش طراحی سایت و نگهداری آن در اینجا اهمیت پیدا می کند. برخی از کسب و کارها اقدام به آموزش نیروی متخصص در این زمینه می کنند و برای این کار به آموزشگاه طراحی سایت مراجعه و این علم را تا حدی فرا می گیرند. پس با یادگیری طراحی وب می توانید خود به امور سایت بپردازید و حتی شانس داشتن فرصت های شغلی مختلف و کسب درآمد بالا را به خود بدهید.

 

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال از طرق مختلفی انجام می شود. یکی از راه های آن از طریق شبکه های اجتماعی می باشد. بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی یعنی استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان برای ایجاد نام تجاری، افزایش فروش و افزایش ترافیک به وب سایت. برای این کار لازم است مطالب مرتبط در پروفایل های رسانه های اجتماعی منتشر شوند و مخاطبین را هر چه بیشتر در اینباره درگیر کند. عمده سیستم عامل های رسانه های اجتماعی امروز فیسبوک، توییتر، لینکدین، یوتیوب و اینستاگرام می باشند.

 

از مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معرفی هر چه بیشتر کسب و کار خود به مشتریان
  • ایجاد بازدید بیشتر
  • بهبود رنکینگ در موتور های جستجو
  • افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه
  • جلب رضایت هر چه بیشتر مشتری
  • افزایش مشتری های ثابت و دائمی
  • افزایش اعتبار
  • به دست آوردن اطلاعات در مورد سلایق مشتریان
  • دیجیتال مارکتینگ و وب سایت

 

بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح گسترده است که مجموعه ای از فرایند های بازاریابی را توصیف می کند که کلیه کانال های دیجیتالی موجود را برای ارتقاء یک محصول یا خدمات یا ایجاد یک برند درگیر می کند.

کانال های بازاریابی دیجیتال عبارتند از: وب سایت ها، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی، بنرها، بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی از طریق موبایل، جستجوگر ها، تلویزیون وب، پیام های کوتاه و هر چیز دیگری بر پایه دیجیتال.

بازاریابی اینترنتی زیر مجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است. این در واقع مهمترین فاکتور است زیرا اکثر فعالیت های بازاریابی دیجیتال در مرزهای بازاریابی اینترنتی قرار می گیرد و یکی از کانال های اصلی بازاریابی اینترنتی، وب سایت ها هستند. وب سایت ها می توانند به صورت شخصی یا شرکتی باشند و برای اهداف مختلفی می توان از آنها استفاده کرد. مثلا برای جذب مشتری بیشتر یا برای راه اندازی یک کسب و کار.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied