شمانیوز
شما نیوز

عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد:

اجباری شدن بیمه سلامت اقدام مثبت دولت / لزوم ارتقای سطح اطلاع رسانی از خدمات بیمه سلامت

عضو مجلس خبرگان رهبری اجباری شدن بیمه سلامت را اقدام مثبت دولت دانست و گفت: در خصوص انجام آزمون وسع لازم است که بررسی و دقت عمل بیشتری صورت گیرد تا خطایی صورت نگیرد و منابع موجود بیمه‌ها با توجه به شرایط کشور و تحریم‌ها به شکل مناسب در اختیار کسانی قرار گیرد که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند.

اجباری شدن بیمه سلامت اقدام مثبت دولت / لزوم ارتقای سطح اطلاع رسانی از خدمات بیمه سلامت

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری بر اطلاع رسانی در خصوص خدمات ارائه شده از سوی بیمه سلامت به اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و افزود: بسیاری از مشکلاتی  که در جامعه با آن مواجه می شویم به خاطر نبود اطلاع از قوانین و ضوابطی است که در کشور وجود دارد. بخش زیادی از پرونده‌ها در محاکم قضایی به دلیل عدم آشنایی افراد با حقوق خود و شرایطی است که باید از آن مطلع باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی از دغدغه های جدی مردم به خصوص برای دهک‌های پایین جامعه مساله سلامت است چرا که اگر به بیماری مبتلا شوند درآمدی ندارند که بتوانند صرف درمان کنند. وجود بیمه سلامت قوت قلبی برای مردم است تا احساس کنند که اگر مشکلی در سلامت خود و خانواده‌شان به وجود آمد، جایگاهی وجود دارد که با رغبت و علاقه به مشکل آنها رسیدگی کنند و بتوانند سلامت از دست رفته را بازگردانند.

وی افزود: بیمه دارای جایگاهی است که بیش از سایر دستگاه‌ها نیاز به اعتمادسازی با مخاطبان و در کل گروه هدف خود دارد. سرمایه بزرگ اعتماد در رونق و گسترش فعالیت بیمه‌ها می تواند نقش بسزایی داشته باشد.

امام جمعه موقت استان قم  اجباری شدن بیمه سلامت را اقدام مثبت دولت دانست و گفت: در خصوص انجام آزمون وسع لازم است که بررسی و دقت عمل بیشتری صورت گیرد تا خطایی صورت نگیرد و در نهایت افراد متمول در پرداخت حق بیمه خود مشارکت کنند و منابع موجود بیمه‌ها با توجه به شرایط کشور و تحریم‌ها به شکل مناسب در اختیار کسانی قرار گیرد که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری گفت: جان یک مومن را نجات دادن و سلامتی را به یک انسان برگرداندن کار ارزشمند و عبادی است. باید به گونه‌ای از افراد مراقبت شود که دچار بیماری نشوند. اگر بیمار به موقع به پزشک مراجعه نکند، بیماری تشدید و به بیماری دیگری تبدیل می شود. فعالیت بیمه سلامت به نوعی پیشگیری و درمان است. انتظار می رود که دولت و مسئولین کمک کنند تا این سازمان بتواند خدمت رسانی بیشتری انجام دهد تا مردم هیچ دغدغه ای بابت بیماری نداشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied