شمانیوز
شما نیوز

وزیر تعاون:

لازمه اقدام برای حل مشکلات مالکیت هپکو و آذراب

اراک- شریعتمداری با اشاره به اینکه مشکلات هپکو و آذر آب ساختاری است، گفت: برای حل مشکلات هپکو و آذر آب باید زودتر مشکل مالکیت این شرکت ها را حل می‌ کردیم. آذر آب چشم و چراغ تولید کشور هستند.

لازمه اقدام برای حل مشکلات مالکیت هپکو و آذراب

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل ازمهر ؛ محمد شریعتمداری ظهر دوشنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: استان مرکزی استان زادگاه امام راحل و یک مولود ارزشمند است.

جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی ادامه داد: یکی از مهم ترین ویژگی ها در جمهوری اسلامی وجود اختیارات در سطح استان ها است.

وی بیان کرد: مدیران در استان ها دستورات استاندار را اجرایی کنند، چرا که او نه تنها نماینده عالی دولت بلکه نماینده حکومت در استان است و در این صورت اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا می کند.

شریعتمداری افزود: جمهوری‌اسلامی در شرایط خاصی به سر می برد و نظام سلطه جهان ابلهانه کشور را تهدید می کند که جلوی صادرات نفت خام را می گیرد، در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ آرزوی من این است که چاه نفت را ببندیم و اقتصاد را بر مبنای شرایط بدون نفت اداره کنیم. حال فردی در آن طرف آب، مارا تهدید می کند که مضحک است.

وی افزود: باید از فرصت تحریم در شرایطی که دشمن فشار می آورد بهره گرفت. امروز این کشور با اقتدار ایستاده است و کار خود را در در تمامی زمینه ها به پیش می برد و با رشد اشتغال مواجه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: استان مرکزی با وجود دو هزار و ۷۳۹ واحد صنعتی و ۴۰ واحد با شرایط بحرانی، نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان در تولید ناخاص ملی کشور سهم دارد و ۳۵۰ واحد معدنی در این استان دارای پروانه بهره برداری می باشند و تعداد معدودی از واحدهای استان همچون هپکو و آذرآب با مشکلات کارگری مواجه هستند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه مشکلات هپکو و آذر آب ساختاری است، اظهار کرد: برای حل مشکلات هپکو و آذر آب باید زودتر مشکل مالکیت این شرکت ها را حل می‌ کردیم. آذر آب چشم و چراغ تولید کشور است و باید حقوق کارگران آن را پرداخت کرد.

جانشین فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی گفت: باید در چارچوب قانون به مشکلات کارگران رسیدگی شود و باید در سال رونق تولید در جامعه کارگری این اطمینان حاصل شود که برای حفظ اشتغال موجود پیگیری می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هنگامی که گفته می شود کارگر حقوق خود را دریافت کرده است منظور دریافت حداقل دستمزد ممکن برای آن ها است و در مقایسه با کارگری که در یک واحد فعال تولیدی مشغول به کار است تفاوت دارد.

شریعتمداری اظهار کرد: من برای دفاع از حقوق قانونی کارگر، همراه او و علیه سازمان خصوصی سازی هستم و باید همواره از او دفاع کنم. در چارچوب قانون باید صحبت های کارگران را شنید.

وی افزود: سرمایه در گردش یکی از مهم ترین مشکلات واحدهای تولیدی است و باید این واحدها برای حفظ کارگران خود از حداقل سرمایه برخوردار شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه گذاری خارجی بر روی ملت ایران بسته شده و فشار را از دولت ها به روی شرکت ها و اشخاص ایجاد کرده اند و این واقعیت موجود است و حتی برای سرمایه گذاری داخلی تلاش کردند که نا امنی به وجود آورند اما جمهوری اسلامی ایران از راهکارهای فرعی بر حل مشکل اهتمام ورزیده است.

شریعتمداری افزود: پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی با نرخ ۴ درصد و سرمایه در گردش بانرخ ۱۰ درصد برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها یک اقدام بسیار موثر در شکستن فشار استکبار علیه ایران بوده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر اعطای وام های اشتغال پایدار روستایی با نظارت هرچه تمام صورت می پذیرد و تفاوت آن با پرداخت ۴۵ هزار میلیارد تومان از منابع ارزان قیمت برای واحدهای های تولیدی و پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال های زودبازده، تنها در نظارت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص بند الف تبصره ۱۸ اظهار کرد: در خصوص تبصره ۱۸ به دلیل منابع اعتباری امسال و سال گذشته دارای کارنامه درخشانی نیستیم و امیدواریم در شش ماهه دوم سال جاری تمهیداتی در تامین منابع بند الف تبصره ۱۸ اتخاذ شود و منابع لازم تخصیص پیدا کند.

شریعتمداری گفت: تا پایان این دولت تنها ۲۰ ماه وجود دارد و زمان کوتاه است و اگر حتی تمام توان را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دهیم، ممکن است به این دوره منتهی نشود و باید در برنامه ریزی های استانی در قدم نخست اهداف اقتصاد مقاومتی مشخص و در جلسات اقتصاد مقاومتی مطرح و به اجرا در آید.

وی اظهار کرد: با توجه به دوره هشت ساله این دولت در نقطه ای قرار داریم که باید نقاط ضعف گذشته را جبران کنیم و در هر کدام از دستور العمل ها اشکالاتی که مانع فعالیت می شوند را باید بررسی و حل و فصل کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مسئولیت بنده دفاع از حقوق کارگر و واحدهای تولیدی است که با مشکل مواجه هستند و تمام توان خود را به کار می گیرم تا در چارچوب قانون و مقررات مشکلات آن ها برطرف شود.

شریعتمداری تاکید کرد: برای دفاع از حقوق کارگران همه باید پای کار باشند اگر حقوق ما نیز طی مدت زمانی قطع شود احساس آن ها را خواهیم داشت بنابراین باید تمامی دست اندرکاران در این حوزه گام بردارند.

وی افزود: در حل مشکلات مالکیت واحدهایی نظیر هپکو و آذرآب باید اقدام کرد و تمامی تصمیماتی که در استان گرفته شده باید به مرحله اجرا در آید و گزارش آن در هیات دولت مطرح شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم بانک های عامل در اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی هرچه سریع تر اقدام کنند و معاونت اشتغال وزارت تعاون تعهدات را انجام دهند. در حوزه اشتغال پایدار روستایی باید از منابع استان استفاده شود و سپس منابع مازاد طلب شود.

وی افزود: چرخه فقر تنها با ایجاد اشتغال و فعالیت های واحدهای تولیدی قابل شکستن است و اگر درصدد این هستیم که فرد بیکار نشود و آمار اشتغال افزایش پیدا کند باید فعالیت های اشتغال زا در کشور گسترش داده شود و حمایت لازم از آن صورت پذیرد و این یک شعار نیست بلکه اکسیر حیات اقتصاد است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امیدواریم با ارایه راه حل های مناسب به افزایش میزان صادرات در واحدهای تولیدی دست پیدا کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied