شمانیوز
شما نیوز

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید اعلام کرد:

برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار ایثارگر پرونده سلامت تشکیل داده ایم

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید گفت: در راستای بررسی وضعیت سلامتی ایثارگران تاکنون برای بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ایثارگران پرونده سلامت تشکیل شده است.

 برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار ایثارگر پرونده سلامت تشکیل داده ایم

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از مهر ؛ عبدالرضا عباسپور عصر امروز در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران در خصوص اعطای درصد در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید، گفت: درصد دهی به جانبازان هیچ نوع ارتباطی با مسائل مالی و بودجه‌ای ندارد و این مسائل تأثیری بر میزان درصد ندارد. این کار توسط متخصصانی از جامعه علمی کشور که خارج از مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند انجام می‌شود و روند کار براساس دیدگاه علمی و طبق مدارک پزشکی و تخصصی اجرا می‌شود.

تمدید قرارداد بیمه تکمیلی درمان ایثارگران تا آذر ماه

وی با اشاره به اتمام قرارداد بیمه تکمیلی درمان ایثارگران گفت: قرارداد فعلی تا ابتدای آبان ماه اعتبار داشت که به دلیل طولانی شدن انجام فرایند مناقصه و بعضی پیشنهادات تا ابتدای آذر تمدید شد و تا دو هفته آینده نیز کارهای مربوط به مناقصه و مشخص شدن شرکت بیمه‌گر جدید انجام می‌شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در حال حاضر بدهی به شرکت بیمه دی برای بیمه تکمیلی درمان بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که در حال تلاش برای تأمین منابع مالی این قرارداد هستیم.

عباسپور در خصوص موضوع اعزام به خارج جانبازان برای درمان گفت: سیاست‌های فعلی بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده از تخصص پزشکان متخصص بین‌المللی در داخل کشور است و متخصص‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون به‌صورت مستمر به کشورمان می‌آیند تا تعداد بیشتری از جانبازان از امکان درمان توسط این متخصصان استفاده کنند اما در برخی موارد خاص همچنان اعزام به خارج انجام می‌شود.

وی با اشاره به انجام پایش سلامت و رصد سلامتی برای ۱۶۰ هزار نفر از ایثارگران، اظهار داشت: در راستای بررسی وضعیت سلامتی ایثارگران تاکنون برای بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از ایثارگران پرونده سلامت تشکیل شده است.

راه اندازی مجتمع های فرهنگی در استان ها

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار بر اساس نیازهای جانبازان در استان‌ها ساخته شده‌اند، افزود: تعدادی از این مجتمع‌ها در استان‌ها راه‌اندازی شده‌اند و بقیه بخش‌ها نیز در حال تکمیل هستند.

عباسپور بر ضرورت رعایت شأن جانبازان در کمیسیون‌های پزشکی تأکید کرد و گفت: این موضوع همواره مورد تأکید بوده و نظارت دقیق بر اجرای آن انجام می‌شود.

حمیدرضا حبیب‌اللهی مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه به تشریح فرآیندهای کاری این کمیسیون پرداخت و به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied