شمانیوز
شما نیوز

اعلام نظر نهایی کارشناسان درباره پرونده نجفی

کارشناسان اسلحه‌شناسی و پزشکی قانونی نظر نهایی خود را در پرونده محمدعلی نجفی به دادگاه ارائه دادند.

اعلام نظر نهایی کارشناسان درباره  پرونده نجفی

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از همشهری انلاین: پس  از آن که روز ۳۰ شهریور قضات دیوان عالی کشور حکم قتل عمدی را در پرونده میترا استاد - همسر دوم محمدعلی نجفی - نقض کردند و پرونده را برای رسیدگی دوباره به شعبه نهم دادگاه کیفری به ریاست دکتر محمدرضا محمدی کشکولی فرستادند، وی با تعیین ۳ کارشناس اسلحه‌شناسی و ۳ کارشناس پزشکی قانونی دستور بازسازی دوباره صحنه قتل را صادر کرد؛ بنابراین صبح روز ۱۵ مهر، محمدعلی نجفی به‌همراه کارشناسان و وکلای طرفین پرونده به برج آرمیتای سعادت‌آباد رفتند و وی برای بار دوم به بازسازی صحنه قتل پرداخت.

حمیدرضا گودرزی، یکی از وکلای محمدعلی نجفی، در این باره گفت: این جلسه به‌خاطر ایرادی که ما به پرونده وارد کردیم و دیوان‌عالی کشور نیز آن را پذیرفت تشکیل شده بود. ۶ کارشناس اسلحه‌شناسی و پزشکی‌قانونی تعیین شده‌اند تا مشخص شود گلوله‌ها چگونه شلیک و چطور در بدن مقتول دفرمه شده است. این سؤالی بود که ما در دادگاه مطرح کردیم و جواب آن را نگرفتیم.

پس از بازسازی صحنه کارشناسان دو هفته مهلت خواستند تا نظر خود را به دادگاه ارائه دهند. سرانجام روز دوشنبه، ۲۹ مهر، کارشناسان نظر خود را اعلام کردند و در مورد نحوه قتل و این که آیا امکان کمانه کردن گلوله وجود داشته یا نه، و چرا گلوله در بدن مقتول دفرمه شده بود، نظر دادند.

در حالی که یکی از کارشناسان در نظر خود به کوچک بودن حمام و این که امکان کمانه کردن گلوله وجود نداشته اشاره کرده است، دکتر محمدرضا محمدی‌کشکولی - رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران - با تأیید این که نظر کارشناسان به دادگاه ارائه شده، گفت: جزئیات نظر کارشناسان به‌زودی اعلام خواهد شد.

محمدعلی نجفی در هفتم خرداد امسال به اتهام قتل همسر دومش - میترا استاد - بازداشت شد.‌ وی پس از محاکمه در شعبه نهم دادگاه کیفری در هشتم مرداد به قصاص نفس محکوم شد اما چند روز بعد با اعلام گذشت خانواده مقتول از اعدام رهایی یافت. با این حال وکلای وی به حکم ارتکاب قتل عمدی اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی دوباره به جریان افتاد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied