شمانیوز
شما نیوز

وحدتی در گفت‌وگو با شمانیوز:

طرح رتبه‌بندی معلمان به احتمال زیاد از سال آینده اجرایی می‌شود

نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت لایحه طرح رتبه‌بندی معلمان را هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه کند به احتمال بسیار زیاد از روزهای نخستین سال آینده یا مهر ماه 99 اجرایی می‌شود.

طرح رتبه‌بندی معلمان به احتمال زیاد از سال آینده اجرایی می‌شود

محمد وحدتی هلان نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی شمانیوز، درباره زمان اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: دولت باید هرچه سریع‌تر این طرح را تصویب و لایحه آن را به مجلس ارسال کند و مجلس هم بنابر فوریت، آن را بررسی و تصویب خواهد کرد تا پس از تأیید شورای نگهبان مقدمات اجرایی شدن آن فراهم شود.

 

وی افزود: با توجه به صحبت‌هایی که با وزیر آموزش و پرورش و رئیس‌جمهور صورت گرفته است، به احتمال بسیار زیاد طرح رتبه‌بندی معلمان که فواید بسیاری برای ارتقای معیشت آنها دارد از روزهای نخستین سال آینده یا نهایتاً‌ از مهرماه 99 اجرایی می‌شود، اما به شرط اینکه دولت لایحه آن را به مجلس ارسال کند.

 

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان ملت در مجلس به دولت برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان کمک خواهند کرد، گفت: این طرح باعث می‌شود تا جایگاه واقعی معلمان به خوبی مشخص شود تا حق و حقوق هیچ‌کدام از معلمان تضییع نشود و نیز هر معلم بر اساس مدارک تحصیلی و شایستگی‌هایی که دارد به مزایای در خور جایگاهش دست یابد.

 

وحدتی درباره پرداخت معوقات معلمان خاطرنشان کرد: قسمتی از معوقات معلمان پرداخته شده و بخش دیگر را وزیر آموزش و پرورش قول داده به زودی پرداخت شود. همچنین مجلس شورای اسلامی با اشراف به مشکلات معیشتی معلمان، به دولت و وزارت آموزش و پرورش برای تسریع در روند پرداخت معوقات حقوق، بازنشستگی، اضافه‌کاری و حتی مرخصی معلمان فشار آورده است.

 

نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره استخدام نیروهای حق‌التدریس در آموزش و پرورش تصریح کرد: خبرهای خوبی برای تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس در راه است و ما تضمین‌هایی را در این خصوص از دولت به‌خصوص وزیر آموزش و پرورش دریافت کرده‌ایم.

 

وی گفت: براساس این تضمین‌ها، نیروهای حق‌التدریس به مرور زمان و فاز به فاز تبدیل وضعیت می‌شوند و نیز به زودی وضعیت این دسته از معلمان مشخص خواهد شد، البته باید تأکید کنم، در این مرحله معلمان حق‌التدریس با سابقه بیشتر در اولویت هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • فرهنگی

    همیشه وعده سر خرمن می دهید برید خجالت بکشید

  • علی

    دروغه

  • ناشناس

    اشکال نداره فردا دنبال رای معلمان خواهند آمد. متاسفانه تعدادی از همکاران هم دنبال اینها خواهند دوید.

  • ناشناس

    بزک نمیر بهار میاد

  • محمد

    چرا با روحیه معلمان بازی میکنند؟ اعتبلر 200000میلیارد تومانی چه شد؟
    چرا تربیت نسل آینده برای دولت و نظام اهنیتی ندارد؟