شمانیوز
شما نیوز

کلاهبرداری عجیب تلفنی به اسم صدا و سیما و آذری جهرمی از شهروندان

اخیرا کلاهبرداران اقدام به تلکه کردن شهروندان با سوءاستفاده از نام صدا و سیما می کنند.

کلاهبرداری عجیب تلفنی به اسم صدا و سیما و آذری جهرمی از شهروندان

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از خبرنگاران جوان: اخیرا فرد کلاهبرداری در پوشش کارمند شبکه رادیویی جوان سازمان صدا و سیما با شهروندان تماس گرفته و به مناسبت فرارسیدن بیست و پنجمین سالروز تاسیس یکی از اپراتورهای داخلی، وی را برنده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اعلام می کند.

شیوه این کلاهبرداری نیز به مانند سایر موارد اعلام برنده شدن شهروندان در قرعه کشی و کشاندن آنها پای عابربانک است. در این شیوه بعد از کشاندن شهروندان از آنها تقاضا می شود که زبان دستگاه خودپرداز را به انگلیسی تغییر داده و عملیات پیچیده دریافت موجودی را انجام دهند.

کلاهبرداران از آشنا نبودن قربانیان با زبان انگلیسی سوءاستفاده کرده و عملیات را طوری پیش می برند که قربانی مبلغ هنگفتی را به حساب کلاهبردار واریز کند.

در یکی از این موارد شخص کلاهبردار با یکی از شهروندان اصفهانی تماس می گیرد و خود را کارمند صدا و سیما معرفی و به او می گوید که در قرعه کشی که در حضور وزیر ارتباطات انجام شده، برنده کمک هزینه سفر ب عتبات عالیات شده است.

اما اگر شهروندان اندکی هوشیار باشند متوجه گاف های کلاهبرداران می شوند. در تشریح ناآگاهی  این کلاهبردار باید به این نکات پرداخت که وی سمت آذری جهرمی را وزیر "سازمان فناوری ارتباطات کشور" معرفی می کند و می گوید: آذری جهرمی راس ساعت فلان در برنامه زنده رادیویی حضور دارد و ترتیب حضور برنده کمک هزینه عتبات در این برنامه داده می شود.

در ادامه فرد کلاهبردار علاوه بر اینکه به عنوان مسئول هماهنگی خود را معرفی می کند، هم به جای مجری برنامه و هم به جای مسئول امور مالی صحبت می کند.

در تماس کلاهبردار با این شهروند اصفهانی از وی خواسته می شود که در صورتی که سیم کارت مربوطه به نام خود ایشان است می تواند به دفتر زیارتی سازمان صدا و سیمای کشور در شهر تهران مراجعه و برای مدت 6 روز به عتبات عالیات مشرف شود.

کلاهبردار  البته شرط استفاده از این کمک هزینه را این امر را منوط به اعلام مانده حساب شخصی این شهروند دانست.

کلاهبردار فوق در ارتباط می گوید در صورتی که تصمیم به استفاده از سهمیه کمک به عتبات را ندارد، وی می تواند نام دو شعبه بانکی که در آن ها حساب دارد عنوان کرده و برای دریافت مبلغ کمک هزینه در قالب دو حواله 2 میلیون و 500 هزار تومانی از طریق خودپرداز  اقدام کند.

پس از اینکه شهروند اصفهانی نام دو بانک مورد نظر را ارائه کرد، کلاهبردار به وی که باید به یکی از دستگاه های خودپرداز متعلق به بانک های مربوطه مراجعه کرده و با اعلام مانده حساب خود حواله های مربوطه به نام شهروند اصفهانی صادر خواهد شد.

فرد کلاهبردار در فاصله 2 ساعت به طور مکرر با  شهروند اصفهانی تماس گرفته و به صورت کاملا دلسوزانه شماره حساب وی را برای واریز مبلغ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات را مطالبه می کند و این تماس ها شهروند را بیشتر به موضوع حساس می کند.

این شهروند با  صبر در ابتدا حرف های فرد تماس گیرنده که کلاهبرداری در قالب کارمند صدا و سیما است می شنود و پس از آن با پلیس تماس گرفته و موضوع را با مقامات انتظامی در میان می گذارد.

با گسترش ابزار و تنوع اپراتورهای ارتباطی راه کلاهبرداری و شیادی  برای کلاهبرداران نیز باز شده است و عده ای هوش و استعداد خود را در بر داشتن کلاه سایر افراد صرف می کنند که گاهی تیرشان به هدف می خورد و کلاه طعمه های خود را بر می دارند.

گاهی نیز تیرشان به سنگ می خورد و همچون تماس های کلاهبردار فوق با به کار بردن واژه ای زشت تلفن را روی فرد پشت خط قطع می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied