شمانیوز
شما نیوز

نقشه کارگردان مشهور برای تجاوز به یک بازیگر

"لوک بسون" کارگردان نام آشنای سینمای فرانسه که چندی پیش از اتهام تجاوز جنسی به یک بازیگر تبرئه شده بود با شکایت دوباره قربانی به دادگاه فراخوانده شد.

نقشه کارگردان مشهور برای تجاوز به یک بازیگر

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از ایندیپندنت: در ماه می 2018 «سند فن روی» بازیگر هلندی از "لوک بسون" به اتهام آزار و اذیت جنسی شکایت کرد. بازیگر جوان مدعی شد چندی پیش این کارگردان 60 ساله به بهانه مذاکره درباره یک فیلم، او را به هتلی در پاریس دعوت و از وی پذیرایی کرد.

"سند" در این رابطه گفت: آن روز پس از کمی گفتگو درباره کار، وقتی چای را نوشیدم سرم کمی گیج رفت و دیگر چیزی نفهمیدم. وقتی بهوش آمدم متوجه شدم که "لوک"  به من دست درازی کرده است. آن زمان به خاطر جایگاهم در سینما شکایتی نکردم اما آزارهای کارگردان هوسباز تمامی نداشت و بارها مرا تحت فشار قرار داد تا با او رابطه داشته باشم. اما دیگر از دست رفتارهای "لوک" به ستوه آمدم و تصمیم گرفتم از او شکایت کنم.

در دادگاهی که 9 ماه پیش برای رسیدگی به اتهامات "لوک بسون" برگزار شد این کارگردان، تمامی اظهارات "سند" درمورد تجاوز جنسی را رد کرد و آن را ساخته ذهن وی دانست. البته "لوک" رابطه با این زن را رد نکرد اما مدعی شد هر اتفاقی که بین آن دو افتاده با تمایل و رضایت این بازیگر بوده است.

لازم به ذکر است این پرونده در آن زمان به دلیل عدم وجود اسناد و مدارک کافی مختومه اعلام شد و شکایت "سند" به جایی نرسید. این در حالی بود که به ادعای یک سایت خبری فرانسه، هشت زن دیگر (دو دستیار سابق این کارگردان، دو بازیگردان، دو دانشجو، یک بازیگر زن و یک زن علاقه‌مند به بازیگری) نیز آزارهای جنسی این کارگردان مشهور را تأیید کرده اند.  یکی از این زنان که در آمریکا اقامت دارد، مدعی است که سال ۲۰۰۲ در اتاق تست بازیگری ناچار شده از دست آزارهای "بسون" فرار کند.

به گزارش ایندیپندنت، بازیگر هلندی هفته گذشته با شکایت مجدد از "لوک بسون " پرونده را دوباره به جریان انداخته است. او در مصاحبه ای گفت: اینبار قاضی مستقل به پرونده رسیدگی می کند و پرونده من دیگر رد نمی شود.

با شکایت مجدد این زن ، "تیری مارمبرت" وکیل کارگردان مشهور به خبرنگار ایندیپندنت گفت: همانطور که قبلا هم گفتم آقای "بسون" بیگناه است و به احتمال خیلی زیاد نتیجه این دادگاه همانند دادگاه قبلی خواهد شد.

گفتنی است "لوک بسون" کارگردان و فیلمساز مشهور در فرانسه است که آثاری چون «تاکسی»، «عنصر پنجم»، «لئون»، و «دختری به نام نیکیتا» را در کارنامه هنری خود دارد. آخرین اثر سینمایی او «والرین و شهر هزار سیاره» است که با بودجه‌ای عظیم ساخته شد اما در گیشه به موفقیت چندانی دست پیدا نکرد.

مترجم: مریم حسینی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied