شمانیوز
شما نیوز

پای شهردار به پرونده طرح جدید ترافیک باز شد

اختلاف بر سر طرح جدید ترافیک بین موافقان و مخالفان بالا گرفته است و اکنون شورای شهری‌ها اعلام کرده‌اند که بی توجهی به درخواست‌ها و انتقادات منجر به طرح سؤال از شهردار می‌شود و او باید پاسخگوی مشکلات ناشی از این طرح پرحاشیه باشد.

پای شهردار به پرونده طرح جدید ترافیک باز شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فارس: اختلافات بر سر اجرای طرح جدید ترافیک تمامی ندارد. 5 ماه از آغاز اجرای طرح می‌گذرد و هنوز این طرح به نتیجه نهایی نرسیده؛ اکثر رانندگان تهرانی گلایه‌مند هستند و پلیس هم ناراضی از اجرای طرح است. اخیرا هم شورای شهری‌ها با این دو قشر همسو شده و درخواست اصلاح طرح را دارند. اما ماجرای دقیق اختلاف شهرداری و پلیس چیست و قرار است با تصمیم نهایی چه اتفاقی در شهر رقم بخورد.

 

ماجرای دعوای پلیس و شهرداری

پلیس و شهرداری از ابتدا به صورت کلی با اجرای طرح جدید هم سو نبودند ولی با این وجود بلاخره پلیس به عنوان عضوی از شورای ترافیک تهران مصوبه اجرای این طرح را امضا کرد و اجرای طرح از ابتدای تابستان آغاز شد.

اختلافات مدت کمی پس از اجرا کلید خورد و پلیس اعلام کرد؛ ترافیک با اجرای طرح بیشتر شده است. کارشناسان هم موضوع افزایش آلودگی هوا را مطرح کردند. موضوعی که شهرداری آن را رد کرد و مقصر آلودگی را تابش خورشید و افزایش ازن دانست.

 

13980412000979_Test_PhotoL

 

ساعت اجرای طرح باید کاهش یابد

اختلاف بین پلیس و شهرداری بر سر این موضوع مدتی با بارش بارندگی‌ها و بهبود وضعیت هوای پایتخت کم رنگ شده بود ولی طی یک هفته گذشته با اظهارنظرهای سردار مهماندار درباره ایرادات طرح و درخواست کاهش ساعات طرح دوباره کلید خورد.

 

13980422000316_Test_PhotoL

 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این باره گفت: اولین خواسته پلیس کاهش زمان اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی است؛ با توجه به آنکه در نیمه دوم سال بوده و هوا زودتر تاریک می‌شود تعداد زیادی از افراد و شهروندان برای خرید مایحتاج  به معابر مراجعه می‌کنند؛ تعدادی نیز درصددند تا با  تاریک شدن هوا زودتر به منزل برسند؛ برای اینکه فشار را از معابر پیرامونی برداشت و مردم بتوانند سریع‌تر کارهای خود را انجام داده و به منزل برسند به نظر می‌رسد که باید زمان اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی کاهش یابد. 

 

شهرداری: مخالفت کاهش ساعت طرح ترافیک هستیم

پس از انتشار این خبر شهرداری واکنش نشان داد و یوسف حجت مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در حال حاضر طرح ترافیک ساعت 19 به اتمام می‌رسد و این مسئله سبب می‌شود کسی تمایل به استفاده از خودروی شخصی نداشته باشد. بنابراین کاهش ساعات ترافیک به هیچ عنوان مطلوب ما نیست. البته ما می‌توانیم در شورای عالی ترافیک این موضوع را بحث کنیم و ادله خود را مطرح سازیم

 

13980623000318_Test_PhotoL

 

پلیس اولتیماتوم داد؛ یک طرفه تصمیم می‌گیریم

ماجرا به اینجا ختم نشد و پلیس واکنش نشان داد و این‌بار خطاب به شهرداری اعلام کرد،‌شهرداری اقدام نکند یک طرفه تصمیم می‌گیریم. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت گفت: اگر شهرداری در خصوص موارد ذکر شده درباره طرح ترافیک پاسخ ندهد پلیس خودش یکطرفه تصمیم خواهد گرفت.

 

چراغ شورای شهر برای پلیس سبز شد

به سراغ شورای شهری‌ها رفتیم تا نظرات آنها را هم جویا شویم. شورای شهری‌ها هم به نظر می‌رسید نظرشان نزدیک به پلیس است. محمد علیخانی،‌ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در این باره به فارسگفت: ما هم همچون پلیس معتقدیم که طولانی شدن ساعات طرح ترافیک نه تنها باعث کاهش ترافیک نشده بلکه مشکلاتی را نیز به همراه داشته است و از آنجایی که حمل‌ونقل عمومی در تهران کامل نیست مردم به سمت راهکارهای دیگر همچون استفاده از موتورسیکلت رفته‌اند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران اعلام کرد: طی یک سال گذشته استفاده از موتورسیکلت در پایتخت افزایش یافته و این در حالی است که موتورسیکلت‌ها یکی از منابع آلاینده هوا در پایتخت به شمار می‌روند حتی آلودگی آنها گاهی چند برابر خودروهاست.

 

جزئیات طرح باید اصلاح شود

آرش میلانی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز درباره طرح جدید ترافیک گفت: زمانی که طرح کاهش آ‌لودگی هوا جایگزین طرح زوج یا فرد شد براساس مطالعات فنی و کارشناسی بود که در شرکت کنترل کیفیت هوا طی سال‌های 93 و 92 انجام داد همچنین تجربه جهانی نشان داده بود باید طرح جدید جایگزین طرح زوج یا فرد شود

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied