شمانیوز
شما نیوز

حاشیه‌های ناتمام کارگردان برنده اسکار به اتهام آزار و اذیت جنسی زنان

"رومن پولانسکی" کارگردان نامدار لهستانی‌تبار که ماجرای تجاوزهای او به زنان بر سر زبانهاست این بار از سوی یک هنرپیشه فرانسوی به آزار و اذیت جنسی متهم شده است.

حاشیه‌های ناتمام  کارگردان برنده اسکار به اتهام آزار و اذیت جنسی زنان

به گزارش اختصاصی شمانیوز به نقل از ایندیپندنت، "رومن پولانسکی" که بارها از سوی زنان مورد اتهام آزار و اذیت جنسی قرار داشته است اینبار در آستانه اکران فیلمش با نام "من متهم می‌کنم" در فرانسه، از سوی یکی از بازیگران زن این کشور متهم به تجاوز جنسی شده است.

"والنتین مونیه"، بازیگر 62 ساله فرانسوی در گفتگویی که با روزنامه "پاریزین" داشته در این باره به خبرنگاران گفت: فیلم جدید "پولانسکی" با نام  "من متهم می‌کنم" انگیزه علنی کردن ماجرای تجاوز را به من داد و من امروز می خواهم از این زخم کهنه پرده بردارم.

"مونیه" ادامه داد: در سال 1975 و زمانی که نوجوانی 18 ساله بودم یک روز در پیستی در سوئیس پس از ورزش "رومن" از من خواست برای استراحت به کلبه او برویم. در آن زمان هیچگونه ارتباط شخصی و یا حرفه‌ای با این کارگردان نداشتم و خیلی کم او را می‌شناختم اما به او اعتماد کردم و برای رفع خستگی با او به کلبه اش رفتم. در آنجا اما، رومن به من حمله کرد، کتکم زد و در نهایت خشونت مرا مورد آزار و اذیت جنسی قرار داد.

ادعای هنرپیشه فرانسوی علیه کارگردان لهستانی در حالی مطرح شده که "هرو تمیمه" وکیل پولانسکی آن را رد کرده و بیان داشته که اتهام این زن مربوط به 4 دهه پیش است و هیچوقت هم گزارشی نه به مقامات قضایی و نه به خود آقای "پولانسکی" اعلام نشده است لذا این اتهام از اساس کذب محض است.

گفتنی است این نخستین بار نیست که این کارگردان پرحاشیه به آزار و اذیت زنان متهم می شود؛ وی پیش از این نیز به جرم تجاوز به یک دختر 13 ساله در سال ۱۹۷۷ در آمریکا دستگیر شد. رومن آن زمان در بازجویی ها اعتراف کرد در جریان یک میهمانی در منزل جک نیکلسون «سامانتا گایمر» را مجبور به استفاده از نوشیدنی‌های الکلی و مواد مخدر کرده و سپس او را مورد تجاوز قرار داده است. او اما پس از چند هفته بازداشت و پیش از اتمام دادرسی، بدون اجازه مقامات قضایی از آمریکا به فرانسه گریخت و حتی برای دریافت جایزه اسکار به خاطر فیلم «پیانیست» در سال ۲۰۰۲ نیز پایش را  به آمریکا نگذاشت.

البته پرونده آزار و اذیت های "پولانسکی" محدود به این دو پرونده نیست او یکبار در سال 2010 توسط یک زن انگلیسی به نام «شالوت لوئیس» و در سال 2017 نیز از سوی یک زن به نام «روبین» در مظان اتهام تجاوز جنسی قرار گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied