شمانیوز
شما نیوز

تهران و مناطق زلزله زده از فردا در باران و برف + جزئیات

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به سرمای هوا تا 10 درجه زیر صفر درجه در میانه و سراب، گفت: دمای هوا از جمعه تا یکشنبه بین 6 تا 12 درجه در نیمه شمالی ، غرب و جنوب‌غرب کشور کاهش می‌یابد.

تهران و مناطق زلزله زده از فردا در باران و برف + جزئیات

به گزارش شمانیوز به نقل از فارس : صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: تداوم وضعیت آلودگی هوا، همچنین تداوم کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، به دلیل پایداری جو ‌، تا ظهر پنج‌شنبه ادامه دارد. 

 

وی افزود: فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش‌ها ابتدا در سواحل غربی خزر و سپس سواحل مرکزی آغاز می‌شود، روز جمعه بارش در استان‌های ساحلی خزر افزایش می‌یابد و سپس مناطقی از شمال‌شرق و ارتفاعات جنوبی البرز را هم دربرمی‌گیرد. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه هفته آینده بارش در سواحل خزر و شمال‌غرب کشور ادامه دارد، همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز و غرب کشور بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود، شنبه همچنین در جنوب غرب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت. 

 

ضیائیان اضافه کرد: روز یکشنبه در جنوب غرب و غرب کشور بارش شدید باران و برف داریم که در برخی زمان‌ها با رعد و برق و وزش باد همراه است، همچنین در این روز در البرز غربی، شمال‌غرب کشور و مناطقی از مرکز کشور، بارش برف و باران خواهیم داشت. 

 

وی بیان کرد:‌ از فردا تا اواسط هفته آینده بارش در ارتفاعات البرز، همچنین ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمالی به شکل برف خواهد بود. 

 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: دمای هوا روزهای جمعه و شنبه بین 6 تا 12 درجه در نیمه شمالی کشور کاهش می‌یابد و روز یکشنبه در غرب و  جنوب‌غرب کشور کاهش دما بین 6 تا 12 درجه خواهیم داشت.

 

ضیائیان گفت: در هفته جاری در نواحی زلزله‌زده شمال‌غرب کشور هوای سرد ماندگار خواهد بود و کمینه دما در میانه بین 1 تا 7 درجه زیر صفر و در سراب بین 5 تا 10 درجه زیر صفر پیش‌بینی می‌شود؛ در این مناطق در دو روز آینده آسمان صاف است و تا قسمتی ابری است و از بعدازظهر جمعه تا روز دوشنبه در مناطق مذکور افزایش ابر و بارش پراکنده برف و باران همراه با کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. 

 

وی گفت: با  آغاز فعالیت سامانه بارشی‌ از فردا بارش باران، برف، وزش باد شدید و کاهش قابل ملاحظه دما بین 6 تا 12 درجه ‌در مناطقی که ذکر شد پیش‌بینی می‌شود، فعالیت های این سامانه تا اواخر هفته آینده ادامه خواهد داشت‌ در این راستا احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، لغزندگی و مه آلود شدن و اختلال تردد در جاده‌های مرتفع و کوهستانی و وزش تند بادهای لحظه‌ای پیش‌بینی ‌می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه‌ دریای خزر از بعدازظهر پنج‌شنبه و روز جمعه مواج است، اظهار داشت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود؛ همچنین فردا دما در 16 استان صفر و زیر صفر درجه خواهد بود. 

 

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود و از روز شنبه آسمان تهران ابری خواهد بود، ضمن آنکه بارش باران و برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 17 و 6 درجه خواهد بود. 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied