شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با شمانیوز:

متأسفانه بخشی از بودجه آموزش و پرورش صرف تأمین هزینه‌های افراد بدون صلاحیت می‌شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: زیرا بخشی از بودجه این وزارتخانه صرف تأمین هزینه‌های افراد بدون صلاحیت می‌شود که هیچ خروجی مثبتی ندارند.

متأسفانه بخشی از بودجه آموزش و پرورش صرف تأمین هزینه‌های افراد بدون صلاحیت می‌شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز : سید حمزه امینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگارر پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با اشاره به اینکه پرداخت معوقات معلمان همواره جزء رئوس مطالبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دولت است، اظهار کرد: آقای وزیر آموزش و پرورش در روزهای اخیر قول داده بودند تا پاداش بازنشستگی و معوقات حقوق معلمان را پرداخت کند که البته قسمتی از آن پرداخت شده و امیدواریم بخش دیگری از آن به زودی پرداخت شود.

 

وی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان یکی از درخواست‌های اصلی معلمان است، گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان اگر اجرا شود بخش عظیمی از مطالبات معلمان برآورده خواهد شد.

 

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رتبه‌بندی معلمان ازجمله مطالبات بحق معلمان بوده تا از این طریق هر معلمی براساس مدارک تحصیلی و توانایی به حق و حقوق واقعی خود دست یابد، ولی اگر این طرح اجرا نشود همچنان تضییع حقوق معلمان ادامه خواهد یافت.

 

امینی درباره کسری بودجه وزات آموزش و پرورش گفت: بودجه وزارت آموزش و پرورش کم نیست و این وزارتخانه اصلاً  با کسری بوجه جدی مواجه نیست، و اگر هم امروز این نهاد آموزشی و تربیتی با مشکلات مالی مواجه است بخشی مهمی از آن به عدم مدیریت صحیح بودجه ارتباط دارد.

 

نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه برخی در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند که اصلاً از صلاحیت کافی برخوردار نیستند و اگر بتوان این افراد کم‌صلاحیت را که با پارتی‌بازی وارد شده‌اند، شناسایی کرد و به جای آنها افراد لایق را به کار گرفت، حتماً قسمتی مهمی از مشکلات بودجه‌ای آموزش و پرورش حل و فصل می‌شود؛ زیرا بخشی از بودجه این وزارتخانه صرف تأمین هزینه‌های افراد بدون صلاحیت می‌شود که هیچ خروجی مثبتی ندارند.

 

امینی درباره استخدام معلمان حق‌التدریس تأکید کرد: معلمان حق‌التدریسی که قبل از سال 92 وارد آموزش و پرورش شدند، طی فراخوانی استخدام رسمی شده‌اند و فراکسیون فرهنگیان هم به طور جدی پیگیر وضعیت این دسته از معلمان است تا شرایط رسمی شدن آنها فراهم و معیشتان بهبود یابد.

 

وی گفت: جدیداً تمامی سرباز معلمانی که دوره خدمت آنها تمام شده، به عنوان معلم حق‌التدریس به کار گرفته شده‌اند، ولی فعلاً درباره فرآیند استخدام آنها هیچ صحبتی نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    شما چرا فقط در جامعه فرهنگیان از حقوق معلمان صحبت میکنید پس آن عده افراد زحمت کش که با تحصیلات دانشگاه جزو خدمات یا سرایدار با حداقل حقوق در دو شیفت در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند و با ۱۲و۱۳ سال سابقه هنوز رسمی نشدند چرا صحبتی نمیشودموقع کار کارگر و موقع عیدی گرفتن کارمند هستند آیا این افراد جزو فرهنگیان محسوب میشوند یا نه