شمانیوز
شما نیوز

رئیس اداره بهداشت و درمان نزاجا در گفت‌وگو با شمانیوز خبر داد؛

استقرار 2 واحد درمانی نیروی زمینی ارتش در روستاهای زلزله‌زده حلمسی و ورزقان شهرستان میانه

رئیس اداره بهداشت و درمان نزاجا از استقرار دو واحد بهداشتی و درمانی نیروی زمینی ارتش در روستاهای حلمسی و ورزقان شهرستان میانه خبر داد.

استقرار 2 واحد درمانی نیروی زمینی ارتش در روستاهای زلزله‌زده حلمسی و ورزقان شهرستان میانه

امیر شهنام بابلی، رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: دو واحد بهداشتی و درمانی نیروی زمینی ارتش در میانه مستقر شده‌اند که یکی از آنها در روستای حلمسی و دیگری در روستای ورزقان.

وی افزود: این دو واحد پزشکی به ارائه ویزیت و داروهای رایگان و سایر خدمات بهداشتی و درمانی به صورت رایگان مشغول هستند.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه خسارتی که در زلزله اخیر آذربایجان شرقی به این استان وارد شد، گسترده نبوده و هیچ شباهتی به زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب ندارد.

بابلی ادامه داد: محیط جغرافیایی آذربایجان شرقی مانند کرمانشاه پست و ناهموار نیست و چون این استان پهناور است، روستاهای بسیاری داخل آن قرار دارند و اگر هم بر اثر زمین‌لرزه خانه‌ای ویران شده، بلافاصله از روستاهای مجاور یا حتی خانه‌های داخل آن روستا کمک‌رسانی شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر خانه‌های تخریب‌شده بر اثر زلزله فرسوده بوده‌اند، گفت: به خاطر اینکه شدت خسارات در مقایسه با زلزله سرپل ذهاب بسیار کمتر بود، تصمیم بر این شد تا بیمارستان صحرایی دایر نشود، ولی واحدهای سیار نیروی زمینی  تمامی تجهیزات اعم از پانسمان، داروها، تزریقات و آمبولانس را در این مناطق به کار گرفته‌اند.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش در مواقع حساس و بحرانی مانند سیل و زلزله در کنار سایر نهادهای امدادرسان مانند هلال احمر و سایر نیروهای مسلح قرار دارد و کمک‌رسانی به مردم را بخشی از وظایف خود می‌داند تا هرچه سریع‌تر وضعیت به حالت عادی بازگردد.

بابلی گفت: در زلزله سرپل ذهاب و سیل شمال و جنوب کشور، نیروی زمینی ارتش نقش مهمی را در امدادرسانی ایفا کرد و مردم آذربایجان شرقی مطمئن باشند که برای تسریع در روند امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده و بازگردان وضعیت به حالت عادی تمام تلاش خود را خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied