شمانیوز
شما نیوز

حدف لایک از اینستاگرام

از ماه آوریل، اینستاگرام اعلام کرد که می‌خواهد یک تست جدید را امتحان کند و خبر از حذف عددی تعداد لایک پست‌های اینستاگرام داد.

حدف لایک از اینستاگرام

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایرنا: اینستاگرام به صورت آزمایشی مخفی کردن تعداد لایک و ویو را در نقاطی از جهان، آغاز کرده است. این شبکه اجتماعی پیش از این در آمریکا و برخی از کشورهای جهان تعداد لایک و ویوی ویدئوها را حذف کرده بود و حالا آماده است تا این روند را گسترش دهد و در کشورهای دیگر اجرایی کند.

از ماه آوریل، اینستاگرام اعلام کرد که می‌خواهد یک تست جدید را امتحان کند و خبر از حذف عددی تعداد لایک پست‌های اینستاگرام داد. این یک خبر شوک‌کننده برای کسانی که تعداد لایک‌ها برایشان مهم و اعتبار اکانت آن‌ها به تعداد لایک‌هایشان بستگی داشت، بود؛ اما کاربر‌ها با حذف عدد لایک‌ها چگونه رفتار کردند؟ آیا دیگران وقتی عددی به عنوان لایک نمی‌بینند ترغیب به دابل کلیک کردن و لایک کردن پست می‌شوند؟ این روند چگونه باعث تغییر سیستم حکم فرما بر اینستاگرام می‌شود؟

هایپ‌آدیتور که در صدر اینفلوئنسر‌های کسب و کار (کسانی که در زمینه کسب و کار، تاثیرگذار هستند) است، برای فهمیدن تاثیر این تغییر در اینستاگرام، مطالعه‌ای روی۱۵۴ هزار اکانت را انجام داد. این مطالعه روی کشور‌های استرالیا، برزیل، کانادا، انگلستان، ایتالیا، نیوزلند و ژاپن انجام شده است. نتایج نشان می‌دهد که این تست اینستاگرام، در انگلستان کمترین تغییر را داشته است؛ بنابراین هایپ‌آدیتور، انگلستان را در پایین این لیست قرار داده است.

هایپ‌آدیتور فالور‌های خود را به ۴ دسته زیر تقسیم بندی کرده است:

۱. آن دسته از اکانت‌هایی که از یک تا ۵ هزار فالوئر دارند. (کشور ژاپن رشد مثبت تعداد لایک را داشته است و کشور برزیل بیشترین نزول را داشته است).

۲. آن دسته از اکانت‌هایی که از ۵ تا ۲۰ هزار فالوئر دارند. (کشور انگستان کمترین رشد منفی و کشور‌های استرلیا و برزیل، با اختلاف کمی بیشترین نزول را داشته‌اند).

۳. آن دسته از افرادی که از ۲۰ تا ۱۰۰ هزار فالوئر دارند. (کشور ژاپن کمترین تغییر و کشور برزیل همچنان در این سیر نزولی پیشتاز است).

۴. آن دسته از افرادی که از ۱۰۰ هزار تا یک میلیون فالوئر دارند. (کشور ژاپن رشد صعودی و کشور برزیل بیشترین ریزش لایک‌ها را داشته است).

نتایج به دست آمده تا به اینجا، قطعی نبوده و مدام در حال تغییر است؛ اما این موضوع که حذف عدد لایک‌های کلی بر اکانت اینفلوئنسر‌ها تاثیر داشته، غیر قابل انکار است. این تغییر بد است یا خوب؟ فهمیدن این موضوع کار سختی است. باور‌ها بر این است که این تست اینستاگرام، برای کسانی که لایک‌هایشان بر مبنای سبک زندگی، اندام بدن و صورت غیر واقعی است خوشایند نبوده و با ریزش لایک‌ها مواجه شده‌اند و نیز تاثیرات اجتماعی از طریق مقایسه نیز تغییر کرده است.

شاید هم این دلیل اصلی نباشد؛ زیرا اینستاگرام خبری را بر این مبنا به طور رسمی منتشر نکرده است. به هر صورت، از داده‌های موجود به نظر می‌رسد که بعد از این حذف عدد لایک‌ها، احتمالا کل لایک‌های اختصاص داده شده را کاهش می‌دهد، حداقل برای کاربران تأثیرگذار که اینطور بوده است. کشور ژاپن با ثبات‌ترین آمار را داشته است و هایپ‌آدیتور اعلام کرده که ژاپن بعد از مصر، درجه‌ی دوم بالاترین نرخ تعامل عمومی در جهان را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied