شمانیوز
شما نیوز

۲ منطقه رکورددار آلودگی هوا در پایتخت

رئیس گروه سلامت هوای وزارت بهداشت گفت: هوای تهران امروز ناسالم است و مردم از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

۲ منطقه رکورددار آلودگی هوا در پایتخت

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با بیان اینکه شاخص کیفی هوای تهران روز گذشته در ساعتی به ۱۷۶ هم رسید، اظهار کرد: شاخص کیفیت هوا در ۱۱ ایستگاه شهر تهران به بالاتر از ۱۵۰ رسیده بود و ایستگاه پیروزی و شادآباد با عدد ۱۸۰ بالاترین شاخص را در سطح شهر تهران داشتند.

شاهسونی ادامه داد: امسال ۴۴ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، یک روز هوا ناسالم برای همه، ۱۸۳ روز سالم و ۲۵ روز تنها پاک بوده است که در مقایسه با سال گذشته تعداد روز‌های ناسالم برای گروه‌های حساس افزایش پیدا کرده است.

 

تردد در سطح شهر،ممنوع!

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: طبق پیش بینی‌های سازمان هواشناسی این وضعیت تا فردا ادامه خواهد داشت و توصیه ما به گروه‌های حساس این است که از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

او با توصیه به گروه‌های حساس برای مواجه کم با آلودگی هوا اظهار کرد: بیماران قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان و زنان حداقل فعالیت در معابر سطح شهر را داشته باشند چرا که بهترین راه پیشگیری خارج نشدن از منزل بوده و مصرف برخی موادغذایی و از این دست توصیه‌ها خیلی موثر نیست.

 

علائم آلودگی هوا را بشناسید

شاهسونی با اشاره به علائمی که آلودگی هوا ایجاد می‌کند، گفت: سوزش، تنگی نفس، سرفه‌های شدید و سرگیجه از علائم آلودگی هوا محسوب می‌شود.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: پنج شنبه و جمعه اغلب خانواده برای گردش و تفریح از منزل خارج می‌شود، اما با توجه به وضعیت بد آلودگی هوای پایتخت درخواست ما از خانواده‌ها به ویژه والدین این است که از منزل خارج نشوند چرا که کودکان بیشتر از بزرگسالان آسیب می‌بینند و افراد با پرهیز از مواجه با هوای آلوده مراقب سلامت خود باشند.

او بیان کرد: افرادی که مجبورند در خارج از منزل فعالیت کنند از ماسک‌های مخصوص P۲ یا N۹۵ استفاده کنند.

 

خودروهای شخصی را بیرون نبرید

شاهسونی توصیه کرد: مردم تا حد امکان از خودرو‌های شخصی استفاده نکنند تا آلاینده‌ها کاهش پیدا کند و به عنوان وزارت بهداشت که متولی سلامت مردم است، از شهرداری می‌خواهیم تا طرح کنترل آلودگی هوا را اصلاح کند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: باید طرح کنترل آلودگی هوای تهران اصلاح شود و سایر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود در چارچوب قانون هوای پاک عمل کنند.

او یادآوری کرد: اقدامات مقطعی خوب است، اما باید میانگین غلظت آلودگی هوا را کاهش دهیم و اقدامات اثر بلند مدت داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied