شمانیوز
شما نیوز

احتمال نبش قبر میترا استادبرای معاینه دوباره جسد

قاضی از کارشناس پزشکی‌قانونی درباره عدم آسیب به استخوان جناق میترا استاد با وجود اصابت گلوله سؤال کرد که وی گفت: به گفته پزشکی که اولین‌بار جسد را معاینه کرد، ممکن است به‌علت خون‌آلود بودن جسد ثبت نشده باشد که می‌توان با نبش قبر آن را بررسی کرد.

احتمال نبش قبر میترا استادبرای معاینه دوباره جسد

به گزارش خبرنگار شمانیوز  به نقل از تسنیم قاضی از کارشناس پزشکی‌قانونی درباره عدم آسیب به استخوان جناق میترا استاد با وجود اصابت گلوله سؤال کرد که وی گفت: به گفته پزشکی که اولین‌بار جسد را معاینه کرد، ممکن است به‌علت خون‌آلود بودن جسد ثبت نشده باشد که می‌توان با نبش قبر آن را بررسی کرد.

دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد؛ همسر دوم محمدعلی نجفی، برای تعیین عمد یا شبه‌عمد بودن صبح امروز(شنبه) با حضور وکلا، متهم، عوامل بررسی صحنه جرم و کارشناسان رسمی دادگستری آغاز شده است.

 

در ادامه جلسه قاضی کشکولی از کارشناسان پزشکی قانونی پرسید "با توجه به صحبت‌های محمدعلی نجفی چرا استخوان جناق آسیبی ندیده است؟" که وی پاسخ داد: بنده از دکتر میرویسی (اولین کسی که جسد را معاینه کرد) دلیل این اتفاق را پرسیدم که وی پاسخ داد "احتمالاً به دلیل خون‌آلود بودن جسد دقت زیادی صورت نگرفته است و ممکن است تَرَکی برداشته شده، اما ثبت نشده باشد"؛ لذا می‌توان با نبش قبر و بررسی جسد، آسیب جناق سینه را بررسی کرد.

 

 

تکمیلی// 13:40

ایسنا نوشت: قاضی محمدی کشکولی در خصوص درخواست یکی از کارشناسان پرونده در رابطه با نبش قبر مرحومه میترا استاد گفت: نبش قبر میترا استاد ضرورتی ندارد.

 قاضی محمدی کشکولی در جمع خبرنگاران در رابطه با جلسه امروز رسیدگی به پرونده محمدعلی نجفی گفت: در این جلسه با همکاری اصحاب رسانه، متهم پرونده و وکلای ایشان دفاعیات انجام شد و به استماع رسید؛ تقاضای وکلا منجر به اعلام نظریه تکمیلی از سوی هیات کارشناسی ۵ نفره شد. در خصوص اینکه دیوان عالی در مورد نوع قتل ایراداتی گرفته بود تحقیقات تکمیل می شود و امروز دادگاه به پایان رسید و ظرف یک هفته رای صادر خواهد شد.

وی افزود: ادله از سوی نماینده دادستانی، هیات قضایی و کارشناسان در محل جنایت اخذ و دفاعیات متهم و وکلای‌شان استماع شد و با بررسی زوایای قتل سعی می کنیم یک فرایند دادرسی عادلانه بر پایه موازین قانونی در مهلت مقرر داشته باشیم.

محمدی کشکولی در پاسخ به این سوال که آیا سابقه مسئولیت نجفی در صدور رای نهایی تاثیر دارد؟ گفت: همه در برابر قانون یکسان هستند، البته قانونگذار پیش بینی کرده و اگر فردی شرایطی داشته باشد با توجه به آن و با توجه به آثار اجتماعی فرد می تواند مانند سایر اقشار از شرایط تخفیف برخوردار شود؛ بنابراین با توجه به آثار اجتماعی رای صادر خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمانه کردن تاثیری در قتل داشته است و اینکه آیا پرونده دارای ابهاماتی است؟ گفت: وکلا حقوق دفاعی دارند و مواردی به ذهن شان می رسد و اینکه پرونده ابهام دارد در حد ادعاست؛ چرا که نظریات خوبی از تشریح جسد و ادله جرم وجود دارد، بنابراین زوایا و کیفیت قتل برای قضات روشن است و بعد از بررسی دفاعیات طرفین و انجام مشاوره، رای صادر می شود

کشکولی در خصوص درخواست یکی از کارشناسان پرونده در رابطه با نبش قبر گفت: این کار ضرورتی ندارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied