شمانیوز
شما نیوز

مراجعه بیش از ۱۵ هزار نفر به اورژانس در اثر آلودگی هوا

اورژانس کشور از مراجعه بیش از ۱۵ هزار نفر در اثر آلودگی هوا به مراکز و پایگاه‌های اورژانس کشور خبر داد.

مراجعه بیش از ۱۵ هزار نفر به اورژانس در اثر آلودگی هوا

به گزارش خبرنگارشمانیوز وبه نقل از ایکنا: براساس این گزارش، شش هزار و ۹۷۶ نفر در تهران، دو هزار و ۳۷۲ نفر در خراسان رضوی و دو هزار و ۱۲۴ نفر در اصفهان، هزار و ۱۳۹ نفر در آذربایجان غربی در اثر مشکلات قلبی و تنفسی به اورژانس مراجعه کرده‌اند.

در استان البرز ۹۸۰ نفر، مرکزی ۵۳۴ نفر و قزوین نیز ۵۱۳ نفر در اثر مشکلات تنفسی و آلودگی هوا به مراکز و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کرده‌اند.

 
در همین راستا سازمان اورژانس به مردم توصیه کرد تا از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شده خودداری کنند و تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌‎مورد در معابر شهری اجتناب و سفر‌های غیر ضروری را در سطح شهر حذف کنند.

اورژانس همچنین به بیماران قلبی، تنفسی و مبتلا به آسم توصیه کرد تا در فضا‌های باز فعالیت نکرده و تا حد امکان از حضور در سطح شهر خودداری کنند و در خانه به استراحت بپردازند.

ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده، سرعت ابتلا به آسم را در کودکان افزایش می‌دهد، لذا به شهروندان توصیه می‌شود حتی‌المقدور کودکان را در منزل نگه‌ داشته و در‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه‌ دارند.

همچنین تمامی ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن، پیاده‌روی و سایر فعالیت‌های ورزشی هوازی به‌ویژه در اوایل صبح خودداری کنند.

اورژانس همچنین به عموم شهروندان توصیه کرد، به اندازه کافی آب نوشیده تا با شست‌وشوی دستگاه گوارش و رفع عطش و خشکی دهان اثرات ناشی از آلودگی هوا را کاهش دهند. همچنین مصرف شیر، میوه و سبزیجات را افزایش داده و تنقلات کم ارزش مانند چیپس، پفک و نوشابه‌های گاز دار را کاملا حذف کنند.

افرادی که در فضای باز فعالیت دارند پیش از صرف غذا دست‌ها و دهان خود را به صور کامل شست‌وشو داده و پس از مراجعت به منزل حتما دوش بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied