شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

بهترین ایرلاین های ایران کدامند؟

برای کسانی که دائما در حال سفر هستند، سفربا هواپیما به دلیل سرعت و امنیت بالا یکی از گزینه های اصلی محسوب می شود. در کنار انتخاب شرکت مناسب برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما انتخاب ایرلاین مناسب یکی از دغدغه های مسافران هواپیمایی است. در این مقاله سعی کرده ایم ایرلاین های برتر ایرانی از نظر کیفیت ارائه خدمات را معرفی کنیم. این لیست بر اساس رتبه بندی تنظیم نشده است.

بهترین ایرلاین های ایران کدامند؟

بهترین ایرلاین های ایران کدامند؟

برای کسانی که دائما در حال سفر هستند، سفربا هواپیما به دلیل سرعت و امنیت بالا یکی از گزینه های اصلی محسوب می شود. در کنار انتخاب شرکت مناسب برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما انتخاب ایرلاین مناسب یکی از دغدغه های مسافران هواپیمایی است. در این مقاله سعی کرده ایم ایرلاین های برتر ایرانی از نظر کیفیت ارائه خدمات را معرفی کنیم. این لیست بر اساس رتبه بندی تنظیم نشده است.

 

ئد

  1. شرکت هواپیمایی ایران ایر (هُما) ((Iran Air

معروف ترین و قدیمی ترین شرکت هواپیمایی ایرانی، ایرلاین هما است که بزرگترین ناوگان هواپیمایی کشور به شمار می آید و بیشترین تعداد هواپیما را دارد و هواپیماهای این شرکت از پیشرفته ترین تکنولوژی های صنعت هواپیمایی و بالاترین استاندارهای جهانی بهره می برند.

این شرکت هواپیمایی در سال 1340 با ادغام دو شرکت دو شرکت قدیمی هواپیمایی ایرانین ایرویز و پرشین ایرویز و با نام هواپیمایی ملی ایران تاسیس شد و از فروردین ماه سال ۴۱ شروع به کار کرد. شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما) تا سال 1360 نیز به همین نام خوانده می شد. بعدها و با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نام این شرکت به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تغییر یافت؛ با این وجود نام بین المللی آن همچنان بی تغییر و همان ایران ایر باقی ماند. در سال 1355 شرکت هما پس یک شرکت هواپیمایی استرالیایی به عنوان ایمن ترین شرکت هواپیمایی در دنیا معرفی شد.

 

در سال 1392 شرکت هواپیمایی هما موفق شد گواهی نامه رضایت مشتری و رتبه اول در زمینه اطلاع رسانی به مسافران در سال را به دست آورد. یکی از مهمترین فعالیت های سالیانه ایران ایر، انتقال زائران ایرانی بیت الله الحرام به عربستان سعودی و بازگرداندن آنها به کشور است.

 

  1. شرکت هواپیمایی ماهان ( Mahan Airlines)

متخع

 

ایرلاین ماهان جز شرکت های هواپیمایی شناخته شده ایرانی است که در سال 1372 در شهر کرمان و توسط بخش خصوصی تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در تهران می باشد. ناوگان هوایی ماهان جز ایرلاین های معتبر و ایمن خاورمیانه محسوب می شود که از مجموعه 52 فروند هواپیماهای آن، در حال حاضر 36 فروند هواپیما مشغول به فعالیت می باشند. پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان از فرودگاه مهرآباد و همینطور پروازهای خارجی این شرکت از فرودگاه امام خمینی به مقصد شهرهایی نظیر سکو، ایروان، دمشق، بغداد، پکن، لاهور، باکو ، مونیخ، پاریس و بارسلون انجام می گیرد.

 

2-شرکت هواپیمایی ایران ایر تور( Iran Air Tours)

شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در ابتدا با هدف برگزاری سفرهای گردشگری و تورهای زیارتی توسط شرکت هواپیمایی هما (ایران ایر) در سال 1351 تاسیس شد. این شرکت تورهای منظمی به مقصد مشهد برگزار می نمود که بسیار مورد توجه مسافران قرار گرفت. بیش از 55 درصد پروازهای حج عمره و حج تمتع توسط این شرکت هواپیمایی برگزار می شود . این ایرلاین در سال 1395 کترینگ اختصاصی ایرلاین خود را افتتاح نمود و توانست در سال 1396 عنوان کم تاخیرترین ایرلاین ایرانی را کسب کند.

یکی از اهداف این شرکت هوایمایی توسعه خطوط هواپیمایی و اراده خدمات بیشتر به مسافران داخلی است، در راستای این هدف این شرکت  به بسیاری از شهرهای ایران پرواز انجام می دهد. همچنین پروازهای بین المللی این شرکت از مقصد فرودگاه بین المللی امام خمینی صورت می گیرد. ایرلاین ایرتور عضو انجمن حمل و نقل هوایی یا یاتا (IATA) می باشد که شرکتی فرامرزی و متشکل از 260 شرکت هواپیمایی است.

 

1-     شرکت هواپیمایی قشم ایر (Qeshm Airlines)

 

قف

این شرکت در سال 1372 و توسط بخش خصوصی تاسیس گردید. دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در شهرک اکباتان تهران قرار دارد. شعار این شرکت عبارت است از: ابرها را فرش راهتان خواهیم کرد . شرکت هواپیمایی قشم ایرلاینز تاکنون به 19 مقصد داخلی 

 

و 21 مقصد بین المللی پروازهای منظم داشته است. هواپیماهای این شرکت هوایی علاوه بر خدمات مسافربری، خدمات باربری نیز ارائه ی دهند و ظرفیت جابجایی 50 تن بار را دارند. این شرکت از بی از 20 هواپیما جهت خدمت رسانی استفاده می کند.

 

1-شرکت هواپیمایی آسمان (Aseman Airlines)

ایرلاین آسمان نز دیک به سی سال است که در عرصه خدمات هواپیمایی کشور فعالیت دارد و در سال 1359 و با ادغام چهار ایرلاین کوچک ایرتاکسی، پارس ایر، ایر سرویس و هور آسمان تاسیس شد . این شرکت هواپیمایی در ناوگان هوایی خود از هواپیماهای کوچک نظیر هواپیماهای فوکر ۱۰۰  استفاده می کند و در حال حاضر به دنبال توسعه ناوگان هواپیمایی و در پی عقد قرار داد با شرکت های هواپیمایی بوئینگ و ایرباس از این هواپیماها هم در سیستم حمل و نقل خود استفاده می کند. این شرکت در بخش ارائه خدمات غذایی و کترینگ موفق شده است که  تمامی استاندارهای لازم سازمان بهداشت جهانی و اتحادیه اروپا را اخذ نماید.

خوب است بدانید مسافرانی که از طریق ایرلاین آسمان بلیط هواپیما خریداری می نمایند لازم است حداقل 2 ساعت زودتر از زمان پرواز در پروازهای داخلی و 3 ساعت زودتر در پروازهای خارجی در محل فرودگاه حضور داشته باشند.

 

2-شرکت هواپیمایی کیش ایر (Kish Airlines)

ایرلاین کیش ایر در ابتدا در سال 1370 به هدف توسعه خدمات هواپیمایی منطقه آزاد کیش تاسیس گردید. این شرکت هواپیمایی از ناوگان جدید و پیشرفته استفاده می کند. دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در تهران و کیش مستقر است. یکی از نکات قابل توجه که موجب شده این ایرلاین ایرانی تبدیل به یکی از محبوب ترین شرکت های هواپیمایی شود خدمات کترینگ غذایی آن است.

کترینگ ایرلاین کیش، از بزرگترین کترینگ های هواپیمایی کشور به شمار می رود که روزانه تا 10 هزار سرویس غذایی را ارائه می نماید. خدمات غذایی ایرلاین کیش مطابق با استاندارهای روز جهانی است

 

3-شرکت هواپیمایی معراج (Meraj Airlines)

ایرلاین معراج با عنوان خوش قول ترین و کم تاخیرترین شرکت هواپیمایی ایران معروف شده است. همچنین رکورد طولانی ترین پرواز ایرانی در دست شرکت هواپیمایی معراج است که در سال 1395 در پی سفر مستقیم هیئت سیاسی محمد جواد ظریف از سیدنی به مقصد تهران پرواز نمود که این پرواز بدون توقف و سوخت گیری و به مدت مان 17 ساعت انجام شد.

 

شعار این شرکت هواپیمایی لذت پروازی مطمئن است که این مفهوم را در طراحی لوگو به رنگ های قرمز نماد زندگی و آبی نماد آرامش نشان داده است. این شرکت هواپیمایی پروازهای داخلی و خارجی و بلیط چارتر هواپیما را در برنامه خود دارد و از فرودگاه های ارمنستان، روسیه ، تاجیکستان، ترکیه و کویت پروازهای بین المللی به مقصد ایران انجام می دهد. در سال 1393 طبق اعلام رسمی سازمان هواپیمایی کشور، این شرکت کم ترین تاخیر پروازی را در میان سایر ایرلاین های ایرانی داشته است که به میانگین تنها 7 دقیقه تاخیر می رسد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied