شمانیوز
شما نیوز

جزئیات جشنواره شب یلدا محک با همکاری شهروند

به گفته مدیرعامل شهروند این شرکت با مشارکت موسسه خیریه محک جشنوراه یلدا را به نفع کودکان سرطانی برگزار خواهد کرد.

جزئیات جشنواره شب یلدا محک با همکاری شهروند

به گزارش خبرنگارشمانیوز وبه نقل از فارس: سریع القلم مدیرعامل شرکت شهروند درخصوص برگزاری جشنواره یلدا با همکاری موسسه خیریه محک، گفت: تفاهم نامه ای را با همکاری محک امضا کردیم تا در تاریخ ۲۰ آذر تا ۶ دی ماه بتوانیم جشنواره مشترکی را برای حمایت از کودکان ملالی به سرطان برگزار کنیم.

وی افزود: این موضوع در راستای فعالیت های اجتماعی شهروند و در راستای منویات شهردار تهران در حوزه مسؤولیت های اجتماعی است و از این رو شرکت شهروند اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است.

مدیرعامل شرکت شهروند گفت: قرار است اولا شهروند از سهم خود در فعالیت اقتصادی به صورت شفاف یک درصد فروش خود را در این شانزده روز تقدیم موسسه محک کند.

سریع القلم افزود: این اقدام کاملا شفاف خواهد بود و هیچ فشاری به شرکای ما وارد نشده است اما تمام شرکت را در جریان این اقدام خیرخواهانه قرار دادیم و گفتیم اگر دوست دارند می توانند آنها هم سهمی در این موضوع داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: یک سری ماکت های شبیه دارو در نظر گرفته شده تا مردم هم با خرید این ماکت های کاغذی در قیمت های ۲ تا ۱۰ هزار تومانی در این مشارکت سهم داشته باشند

مدیرعامل شهروند گفت: این یعنی اینکه شهروندان براساس مراجعه به فروشگاه های شهروند اولا چون در جشنواره خرید میکنند بین ۵ تا ۵۰ درصد تخفیف خواهند گرفت از این تخفیف یک درصد به محک داده می شود و اگر از آن ماکت ها هم خریداری کنند که جداگانه پولش به حساب محک واریز می شود.

احمدی مدیر موسسه خیریه محک نیز در این مراسم گفت: به هر حال یک برنامه مشترکی بین شهروند و موسسه محک در حال اجرا است و ابتکار عمل این بار شهروند این است که یک مناسبت به یک کار خیر گره خورده است.

وی ادامه داد: در این روزهای سال خریدهایی در قالب ایام یلدا از فروشگاه های زنجیره ای شهروند خریداری می شود و عواید برگزاری این برنامه صرف خرید دارو برای بیماران سرطانی می شود.

مدیر موسسه خیریه محک گفت: شهروند یک شرکت است و یک شرکتی است که باید رفتار تجاری داشته باشد اما وقتی این شرکت توجه می کند به جامعه ای که در آن فعالیت میکند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: محک به عنوان یک سازمان مردم نهاد که توجه به کودکان سرطانی را برعهده گرفته است و ۱۹ هزار کودک سرطانی را تحت پوشش دارد و خوشحالیم که این مسؤولیت امروز به دوش ما قرار دارد تا بتوانیم سهمی برای کمک به این کودکان داشته باشیم.

احمدی گفت: محک هیچ کار اقتصادی انجام نداده و همه فعالیت های آن از طریق جلب حمایت خیرخواهان و افراد خیرخواه کشورمان تأمین می شود.

مدیر موسسه خیریه محک افزود: خوشحالیم که در این حرکت کنار شهروند قرار داریم و فارغ از اینکه چه عددی برای کمک به کودکان سرطانی جمع آوری خواهد شد مهم این است که امروز شهروند به مسؤولیت اجتماعی خود عمل کرده است.

وی ادامه داد: امروز محک نگاهش به موضوع سرطان نگاه اعانه گرفتن نیست. شاید شما به یک بیمار هزار تومان پول بدهید و آن هزار تومان هم در بهترین حالت به دارو تبدیل شود اما ما وقتی با یک سازمان خیریه مواجه هستیم تمام تلاشمان را بر این موضوع مبذول کرده ایم که خدمات دقیق به دست نیازمندان برسد.

احمدی گفت: از روز اولی که این موسسه تشکیل شده بیش از ۳۲ هزار نفر تحت پوشش مجموعه محک قرار گرفته اند که در حال حاضر نوزده هزار نفر تحت پوشش هستند.

مدیرعامل موسسه محک افزود: امروز داروها بیش از سه برابر افزایش قیمت پیدا کرده است البته بخشی از داروها در داخل کشور تولید می شود و تا امروز یک بار هم درمان هیچ کودک سرطانی متوقف نشده است و در هر شرایطی باید درمان کودکان ادامه پیدا کند.

وی درخصوص میزان هزینه‌های محک برای حمایت از کودکان سرطانی گفت: همانطور که می‌دانید ما یک بیمارستان در تهران داریم و 39 بیمارستان سرطان دیگر در کل کشور.

احمدی ادامه داد: در سال ۹۸ پیش بینی ما برای حمایت از کودکان در بیمارستان تخصصی داخل تهران عددی حدود ۱۱۰ میلیارد تومان است و هزینه سایر بچه هایی که در ۳۹ بیمارستان کل کشور قرار است درمان شوند هم حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied