شمانیوز
شما نیوز

شهرداری زمین فضاهای آموزشی در منطقه 22 را فروخته است

استاندار تهران گفت: شهرداری‌ها مکلف و موظفند در ابعاد مختلف آموزشی کمک کند ولی متاسفانه فضاهای آموزشی در منطقه 22 فروش رفته است و ما شاهد آن هستیم که دریک کلاس درس 34 نفر دانش‌آموز تحصیل می‌کنند

شهرداری زمین فضاهای آموزشی در منطقه 22 را فروخته است

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از فارس : استاندار تهران گفت: شهرداری‌ها مکلف و موظفند در ابعاد مختلف آموزشی کمک کند ولی متاسفانه فضاهای آموزشی در منطقه 22 فروش رفته است و ما شاهد آن هستیم که دریک کلاس درس 34 نفر دانش‌آموز تحصیل می‌کنند

 

 انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، اظهار داشت:در حال حاضر آموزش و پرورش در استان تهران با کمبود معلم و فضای آموزشی مواجه است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش منشا تحول در هر جامعه‌ای است و اگر به این بخش توجه ویژه‌ای شود می‌تواند در آینده تاثیر لازم را در توسعه جامعه داشته باشد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: اگر به آموزش و پروش در ابعاد مختلف و اجتماع پذیری آن توجه کنیم قطعا جامعه توسعه یافته‌آی در آینده خواهیم داشت و این موضوع در رشد و بالندگی کشور نقش بسیار ارزشمندی را ایفا می‌کند.

محسنی‌بندپی افزود: در منطقه 22 تهران به عنوان یکی از مناطق پایتخت با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و شهرداری زمین‌های آموزشی این منطقه را فروخته است و هنگامی که مجوز برای ساخت و ساز می‌دادند بخشی از زمین‌ها را آموزشی دیده بودند که آنها نیز به فروش رفته و 350 هزار نفر دانش‌آموز در ام‌القرای کشور در کلاس‌های 34 نفره تحصیل می‌کنند که این زیبنده ما نیست.

وی گفت: شهرداری‌ها مکلف و موظفند در ابعاد مختلف آموزشی کمک کنند و این موضوع را ما از شهرداری‌ها مطالبه می‌کنیم.

استاندار تهران یادآور شد:در شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گزارش کار و عملکردی از همه دستگاه‌ها دریافت شده است و بر اساس همین گزارش‌ها برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد.

محسنی‌بندپی افزود:‌در جلسه امروز آموزش اتباع خارجی و افراد بازمانده از تحصیل مورد توجه قرار گرفته و باید از مشارکت خیرین استفاده کنیم تا با ایجاد مؤسسات غیردولتی خیریه نسبت به فراهم کردن تحصیل این افراد اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد:‌در همین راستا کارگروهی برای ایجاد مدارس غیردولتی خیریه تشکیل می‌شود تا تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

استاندار تهران افزود:‌یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این خصوص آموزش آنلاین به صورت غیرحضوری است که در این طرح هم آموزش و پرورش بخش‌های مختلف را بررسی کرده و می‌توانیم به صورت غیرحضوری هم نسبت به آموزش این افراد اقدام کنیم.

محسنی‌بندپی یادآور شد: در جلسه امروز مصوب شد آموزش و پرورش از زمین‌هایی که در اختیار دارد و نمی‌توان از آن زمین‌ها برای مسائل آموزشی استفاده کرد به شرط اینکه به فضای ورزشی و آموزش خدشه‌ای وارد نشود در بخش‌های تجاری استفاده کند و درآمدهای ناشی از آن نیز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده شود.

وی  گفت:‌ امروز درآمدهای نفتی ما به صفر رسیده است و به غیر از مالیات راهی برای تامین منابع نداریم بنابراین باید از سرمایه‌های موجود به نحو احسن استفاده کنیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: برای بعضی از مناطق فضای ورزشی، فروشگاه و دیگر موارد ایجاد کرده‌ایم ولی به مسائل آموزشی آن کمتر توجه شده است. 

محسنی‌بندپی یادآور شد: نباید اجازه دهیم که به آموزش و پرورش لطمه‌ای وارد شود چرا که استکبار جهانی دنبال آسیب زدن به مسائل حاکمیتی و بنیادی از جمله آموزش و پرورش است. 

وی تاکید کرد:‌ فضاهای آموزشی در استان تهران با کمبود مواجه است و می‌توانیم با طرح‌های مطرح شده از جمله مؤسسات غیردولتی خیریه و آموزش‌های آنلاین این فضاها را برای آموزش تکمیل کنیم.

استاندار تهران در باره مدارس بنیاد شهید نیز گفت: آموزش و پرورش زمین‌هایی دارد که می‌تواند این زمین‌ها را با بنیاد شهید تهاتر کند و معضل مدرسه‌های اجاره‌ای نیز با این اقدام حل می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied