شمانیوز
شما نیوز

دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس استان تهران

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت:‌ یکی از مشکلات ما در استان تهران کمبود فضاهای آموزشی است و در حال حاضر هم یک‌چهارم دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس ما تحصیل می‌کنند.

دانش‌آموزان اتباع خارجی در  مدارس استان تهران

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از فارس : معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت:‌ یکی از مشکلات ما در استان تهران کمبود فضاهای آموزشی است و در حال حاضر هم یک‌چهارم دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس ما تحصیل می‌کنند.

محمد تقی‌زاده معاون امور عمرانی استانداری تهران در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، اظهار داشت:‌ عرصه و عیان بعضی از فضاهای آموزشی کارکردی برای آموزش و پرورش ندارد، بنابراین پیشنهاد آن را به شورای آموزش و پرورش مطرح کرده‌ایم که با تغییر کاربری انتفاعی،‌‌ بخشی از نیازمندی‌های آموزش و پرورش را برطرف کنیم. 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در استان تهران این است که یک چهارم دانش‌آموزان اتباع خارجی در این استان تحصیل می‌کنند و همین موضوع نیاز ما را به فضای آموزشی برای دانش‌آموزان بیشتر کرده است. 

تقی‌زاده افزود: ما تأکید داریم که فضاهای مناسب آموزشی برای دانش‌آموزان ایرانی و اتباع خارجی مهیا شود و یکی از ظرفیت‌های قانونی این است که از فضاهایی که خیلی قابلیت استفاده ندارند، این فضاها را در شورای شهرسازی و معماری مطرح کنیم تا تبدیل به احسن شوند. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تراکم آموزشی ما در غرب استان تهران بالاست و در هر کلاس 35 نفر مشغول به تحصیل هستند و در بعضی از شهرستان‌ها نیز مدارس دو شیفته داریم که به دنبال آن هستیم به وضعیت نرمال برسیم و تراکم دانش‌آموزی در مدارس هم به کمتر از 30 نفر برسد و دیگر شاهد مدارس دوشیفته نباشیم. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied