شمانیوز
شما نیوز

دانشجو پرسشگر است ولی داور نیست

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشجو پرسشگر است ولی داور نیست، گفت: آنجا که در مقوله داوری وارد می‌شویم اقتضائات پیچیده‌ای دارد لذا پرسش حق دانشجویان است و برای داوری باید تأمل بیشتری کرد

دانشجو پرسشگر است ولی داور نیست

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از فارس : وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشجو پرسشگر است ولی داور نیست، گفت: آنجا که در مقوله داوری وارد می‌شویم اقتضائات پیچیده‌ای دارد لذا پرسش حق دانشجویان است و برای داوری باید تأمل بیشتری کرد

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در همایش بزرگداشت روز دانشجو که با حضور رئیس‌جمهور در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر، اظهار کرد: این شهیدان با خون خود نماد استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی را در برابر استعمار جهانی بنا کردند و همچنین شایسته است در این روز یاد و خاطره شهدای معلم و دانشجو و دانش‌آموز را نیز گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه این روز تاریخی را به عموم دانشجویان تبریک می‌گویم، گفت: برای این دانشگاه و وزارت آموزش‌ و پرورش افتخار بزرگی است که با میزبانی از رئیس‌جمهور، امسال سهم کوچکی در بزرگداشت نقش و شأن دانشجو داشته باشند.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: بدون تردید سرمایه علمی و فکری کشور از سرمایه مادی و ذخایر طبیعی برتر و گسترش‌پذیرتر است و در این میان نقش دانشجویان به دلیل آرمان‌خواهی، جوانی و نگاهی که به آینده دارندریال بیشتر است.

وی تصریح کرد: دانشجویان نیازمند به حرمت و رعایت حقوق اساسی و انسانی هستند و ما به سبب مسؤولیت‌هایی که داریم خودمان را موظف به تأمین محیطی امن، آزاد و مساعد برای آموختن، پرسیدن و پاسخ گفتن می‌دانیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شنیدن صداهای متفاوت و منتقدانه دانشجویان ضرورت ارتقای سطح علمی، آموزشی و مسؤولیت‌پذیری سطح دانشگاه است، اضافه کرد: امیدوارم با تلاش همه‌جانبه برای بالا بردن، ارزشمند کردن و اثربخش کردن آن تلاش کنیم.

حاجی میرزایی در ادامه اضافه کرد: دانشجو پرسشگر است، داور نیست. آنجا که در مقوله داوری وارد می‌شویم اقتضائات پیچیده‌ای دارد لذا پرسش حق دانشجویان است و برای داوری باید تأمل بیشتری کرد.

وزیر آموزش‌ و پرورش اذعان کرد: اگر فرصتی که برای پرسشگری ایجاد می‌شود به نحو مؤثری مورد استفاده قرار نگیرد، نهاد دانشگاه آسیب می‌بیند و برای تقویت این نهاد نیازمند هستیم که همچنان پرسشگر باشیم و داور نباشیم.

وی با بیان اینکه جامعه ما همانند جوامع دیگر در تکاپوی پیشرفت است، گفت: جامعه ما برای بهبود زندگی مردم و کاستن از رنج‌ها تلاش می‌کند و می‌کوشد آینده بهتری را برای فرزندان این سرزمین فراهم کند و دولت بیشترین بار این مأموریت را بر عهده دارد که با همه دشواری‌ها در راه این هدف بزرگ قدم می‌گذارد و گذاشته است.

حاجی‌میرزایی افزود: با طرح‌های متنوع در بخش کشاورزی، شغل و کار ایجاد می‌شود، با توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، جریان تحرکات اقتصادی و تجاری افزایش می‌یابد و با احداث کارخانه‌ها و استخراج معادن و طرح‌های متنوع نفت و گاز و پتروشیمی، جریان تولید و بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی میسر می‌شود و به مدد انواع طرح‌های حمایت اجتماعی فاصله‌ها کم می‌شود.

وزیر آموزش‌ و پرورش افزود: در کنار همه این تلاش‌های مهم که جریان دارد، در بین اندیشمندان باور قطعی، وحدت و اجماع نظری وجود دارد که تحول یک جامعه در گروی تحول در ظرفیت‌های یادگیری آن جامعه است و تغییر پایدار به مدد تغییر در جریان یادگیری به وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه همه تجلی و نمادهای توسعه در جامعه به میزانی که متکی به ظرفیت‌های یادگیری است، قابل‌اعتماد و تکرارپذیر است، تصریح کرد: اینکه یک جامعه چه می‌آموزد، چگونه می‌آموزد و تا چه حد آموزه‌های خود را می‌تواند به کار ببندد و تا چه حد در سازندگی و پیشرفت جامعه خودش می‌تواند مشارکت داشته باشد و اینکه با خالق، خلق، خلقت و خود ارتباط برقرار می‌کند و برای تعالی جامعه از این مفاهیم بهره می‌گیرد، مهم است.

حاجی‌میرزایی حضور رئیس‌جمهور در جمع دانشجومعلمان، سکانداران آینده جریان تربیت و کسانی که بیشترین مسؤولیت را در افزایش و بهبود ظرفیت یادگیری جامعه بر دوش دارند، نشان مهمی از اهمیت رئیس‌جمهور به جایگاه معلمی دانست.

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه معلمان باید بر صدر بنشینند و قدر ببینند، گفت: دولت تدبیر و امید در طی 6 سال گذشته گام‌های بلندی برای معلمان برداشته است.

وی افزود: علاوه برافزایش‌هایی که به‌طور معمول و متداول برای همه کارکنان دولت همه‌ساله اعمال ‌شده است در فاصله سال‌های، 93، 94، 95، چهارده درصد علاوه بر افزایش حقوق سالانه که به همه کارکنان دولت اعمال می‌شود، تحت عنوان فوق‌العاده ویژه و فوق‌العاده شغل به حقوق فرهنگیان اضافه‌ شده است.

حاجی میرزایی تأکید کرد: در سال 94 بخشی از رتبه‌بندی با افزایش بیش از 10،4 درصد در حقوق فرهنگیان علاوه بر سایر کارکنان انجام‌ شده است.

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه برای مشمولین طرح طبقه‌بندی مشاغل فرهنگیان ضریب 1،1 اعمال می‌شود، اظهار کرد: معلمان از افزایش فوق‌العاده شغل 35 درصدی در مقایسه با دیگران برخوردار هستند.

حاجی میرزایی با اشاره به اجازه تدریس 6 ساعته در طرح معلم تمام‌وقت، اظهار کرد: حدود 17 درصد به حقوق داوطلبانی که در این طرح شرکت می‌کنند، افزوده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اجرای طرح رتبه‌بندی با اختصاص 2 هزار میلیارد تومان در سال جاری کار ویژه‌ای است که دولت تدبیر و امید برای فرهنگیان انجام داده است.

وی با اشاره به بودجه سال 1399 کشور گفت: در بودجه امسال علی‌رغم همه سختی‌ها و تنگناهای بودجه کشور برای تعلیم و تربیت بالاترین رشد در بین تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور اختصاص داده شده است.

حاجی میرزایی بابیان اینکه دولت تدبیر و امید به آموزش‌ و پرورش توجه ویژه‌ای داشته است، اظهار کرد: برای خانه‌دارشدن 170 هزار همکار فرهنگی فاقد خانه، توافقی با وزارت راه و شهرسازی امضا کرده‌ایم تا به‌صورت مشترک در این زمینه ظرفیت‌ها را به میدان بیاوریم و مشکل مسکن فرهنگیان فاقد مسکن را حل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان جایگاه تربیت‌معلمان است و باید بتوانیم معلمان منصف که مبتنی بر حقایق سخن بگویند، معلمانی که استوار، محکم، سنجیده و منطقی حرف می‌زنند، تربیت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied