شمانیوز
شما نیوز

پاداش ۱۰۶ میلیارد تومانی به خوش مصرف‌ها

مدیر عامل توانیر گفت: ۲۹ میلیون مشترک خانگی داریم که از این تعداد مصرف برق ۲۴ میلیون مشترک در حد الگوی مصرف است و مهمتر از آن ۸ میلیون نفر از این ۲۴ میلیون، ضمن این که الگوی مصرف را رعایت کردند، مصرف‌شان در تابستان امسال نسبت به سال قبل کاهش داشته و مشمول ۱۰۶ میلیاردی خوش مصرف‌ها شده‌اند.

پاداش ۱۰۶ میلیارد تومانی به خوش مصرف‌ها

به گزارش خبرنگار شما نیوز به نقل از ایسنا : مدیر عامل توانیر گفت: ۲۹ میلیون مشترک خانگی داریم که از این تعداد مصرف برق ۲۴ میلیون مشترک در حد الگوی مصرف است و مهمتر از آن ۸ میلیون نفر از این ۲۴ میلیون، ضمن این که الگوی مصرف را رعایت کردند، مصرف‌شان در تابستان امسال نسبت به سال قبل کاهش داشته و مشمول ۱۰۶ میلیاردی خوش مصرف‌ها شده‌اند.

 محمدحسن متولی‌زاده امروز در حاشیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی برق با بیان این‌که برای کاهش مصرف برق برنامه‌های را وزارت نیرو در نظر گرفته است اظهار کرد: در حال حاضر سیاست اصلی وزارت نیرو مدیریت توام با عرضه و تقاضاست. یعنی همانطور که بحث احداث نیروگاه‌ها و ظرفیت‌سازی جدید با جدیت دنبال می‌شود، نهضت بهینه سازی مصرف نیز آغاز شده است.

مدیر عامل توانیر با تاکید به این مسئله که با همکاری مردم توانستیم در سال جاری نتایج ارزشمندی را رقم بزنیم اظهار کرد: سیاست تعرفه‌های تشویقی برای مشترکان خانگی در سال جاری اجرا شد که این سیاست‌ها برای اولین بار در صنعت برق بود.

وی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این حوزه را همکاری صنایع و کشاورزان در قالب طرح‌های تشویقی دانست و تصریح کرد: از کشاورزان درخواست کردیم در ساعاتی از ظهر تابستان و همزمان با پیک تابستان بار مصرف خود را کاهش دهند و در مابقی ایام برق رایگان دریافت کنند.

به گفته متولی‌زاده، علاوه بر این، از صنایع نیز درخواست کردیم که در ساعاتی مشخص با هماهنگی قبلی برق را تعدیل کنند و در مابقی ایام برق را با تخفیف ۵۰ درصد دریافت کنند که حدود ۱۲۰ هزار مشترک صنعتی و کشاورزی با توانیز همکاری و موافقت نامه مبادله کردند.

وی با بیان این که در تابستان امسال مدیریت بار خوبی انجام شد، به گونه‌ای که رکورد مدیر یت مصرف در طول تاریخ صنعت برق زده شد تصریح کرد: علاوه بر این بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش همکاری به کشاورزان و صنایع پرداخت کردیم. اما از نگاه اقتصاد ملی عملا بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان هزینه‌های کشور کاهش یافت و به عبارتی ۲۰ برابر آن پاداش پرداختی منافع برای کشور حاصل شد.

مدیر عامل توانیر در پاسخ به سوالی که آیا در بودجه ۹۹ انتظارات صنعت برق برآورده شده گفت: فاصله قیمت تمام شده برق با قیمت تکلیفی یک مسئله‌ای تاریخی است اما در دو سال اخیر و به ویژه سال جاری نگاه ما بیشتر به سمت کاهش هزینه‌ها و اصلاح مدل مصرف بوده است.

مدیر عامل توانیر با بیان این که طرح‌های تشویقی وزارت نیرو ادامه دارد و در سال‌های آینده نیز با جدیت بیشتری دنبال می‌شود تاکید کرد: هدف این است تا مدل مصرف اصلاح و نهایتا هزینه‌های تولید کاهش یابد و عملا بار اضافی بر دوش مردم گذاشته نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied