شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز شنبه 23 آذر

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز شنبه 23 آذر

نقل قولی از روحانی درباره گرانی بنزین

آیت‌الله علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران ادامه داد: این قانون بوده و در برنامه توسعه مجلس آن را تصویب کرده بود که دولت نسبت به افزایش قیمت بنزین تصمیم بگیرد و این کار را دولت با تاخیر انجام داد و آنگونه که آقای رییس جمهور نقل می‌کرد در مواقع مختلف قصد اجرای این مصوبه مجلس وجود داشت، اما به سبب ملاحظاتی که وی مطرح کرد مانند سال ۹۴ به سبب انتخابات (بنا به نقل خود ایشان) اجرای این امر را صلاح ندانستند.

 

divider1

فردا طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا می شود

رئیس پلیس راهور فاتب گفت: در راستای کاهش آلودگی هوا طرح زوج و فرد از درب منزل از فردا ساعت ۶.۳۰ صبح در پایتخت اجرا می شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید 

divider1

نظر رهبر انقلاب درباره تخت جمشید

به مناسبت بازدید مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۶۷ از تخت جمشید، توییتر منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب نظر ایشان را که پس از بازدید از این بنای تاریخی بیان کرده بودند، منتشر کرد. بر اساس نظر رهبری در ساخت این مکان باستانی از هنر و استعداد مثال زدنی استفاده شده و این در حالی است که زیبایی بنا در کنار ظلم حاکم وقت در حاشیه رفته است.متن توییت منتشر شده به این شرح است:

" در بازدید از ⁧ تخت جمشید⁩، دو نکته درکنارهم دیدم:

۱. هنر واستعدادبشر؛ که بدون ابزارپیشرفته وفقط باهمت آثاری ساخت که اعجاب‌انگیز است.

‌۲. سلطه ظالمانه؛ که ازآن هنر، تخت قدرت ساخته و بر کبریای ظالمانه خودافزوده.

‌در این آثار میتوان تاریخ ایران و سنت‌های الهی را مشاهده کرد؛ از آن حراست کنیم. "

 

divider1

ثبت اطلاعات 204 هزار نفر در سامانه فرهنگیان فاقد مسکن/آخرین مهلت ثبت نام تا امشب 

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ثبت‌ اطلاعات فرهنگیان فاقد مسکن ساعت 20 امشب پایان می‌پذیرد، گفت: تاکنون 204 هزار و 760 فرهنگی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید 

divider1

احتمال ترک تحصیل هزاران دانش‌آموز به دلیل تحریم!

دانش‌آموزان تحت پوشش بنیاد کودک از طریق همیارانی که هزینه تحصیل آن‌ها را پرداخت می‌کنند، به مدرسه می‌روند. برخی از این همیاران، ایرانیان مقیم کشور‌های اروپایی به ویژه آمریکا هستند. به دلیل تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، از ابتدای فروردین سال ۹۸، بنیاد کودک موفق به تمدید قرارداد اوفک* خود برای ارسال پول به ایران نشده و به همین علت، هزینه تحصیل ۶ هزار دانش‌آموز قطع شده‌است.

 

divider1

همه مدارس تهران فردا تعطیل است

​رستگاری اعلام کرد: بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا فردا یکشنبه تمامی مدارس استان تهران در همه مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند تعطیل است

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید 

 

divider1خط و نشان منتجب نیا برای اصلاح‌طلب نما‌ها

وی در خصوص معیار حمایت حزب متبوع خود از کاندیدا‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت ما از کاندیدا‌ها اینگونه نیست که ما از هر کس که خود را اصلاح‌طلب معرفی کرد یا در این ایام به ما نزدیک شد، حمایت کنیم. همین لیست امید را در نظر بگیرید، این‌ها چگونه در لیست وارد شدند؟ من خودم عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در آن زمان بودم. تعداد زیادی از نیرو‌های اصلاح طلب رد صلاحیت شدند، ما هم باید تصمیم می‌گرفتیم. معیاری که برای حمایت شورای عالی از لیست نهایی «امید» اتخاذ شد «معیار حمایت از دولت روحانی بود». بحث اصلاح طلبی نبود. در شرایطی قرار داشتیم، همین که کسی مخالف روحانی نبود برای ورود به لیست کفایت می‌کرد. آیا اکنون برای حزب جمهوریت این معیار، معیار درستی است؟ کمیته انتخابات و دفتر سیاسی ما باید ملاک و معیار‌هایی در چهارچوب مرام و اهداف حزب تعریف و به شورای مرکزی ارائه کنند.

divider1

زمان واریز یارانه بنزین رانندگان اسنپ

علاقبند درباره زمان واریز به کارت هزینه بنزین رانندگان اسنپ توضیحاتی داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید 

divider1

نعمت احمدی: بازنگری در «قانون اساسی» فعلا ممکن نیست

یک حقوقدان با بیان اینکه قانون اساسی فصل سومی به نام «حقوق ملت» دارد، گفت: بسیاری از اصول این فصل، مثل اصل ۲۷ که راجع به آزادی اجتماعات و راهپیمایی‌ها است توسط قوانین عادی محدود شده‌اند و اگر آزادی اجتماعات وجود داشت ما در سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ چنین وضعی پیدا نمی‌کردیم. این حقوقدان درباره بازنگری قانون اساسی گفت: بازنگری قانون اساسی اگر بخواهد طبق اصل ۱۷۷ آن که بازنگری را تعیین کرده است انجام شود اصلا امکان عملی ندارد. در این اصل گفته می‌شود که اولا رهبری باید اصولی را که قرار است مورد بازنگری قرار گیرد را تعیین کند. دوما دو سوم نمایندگان نیز آن‌ها را تایید کنند و بعد گروهی را تشکیل دهند که آن گروه قانون اساسی را اجرا کند. خب اصلا امکان ندارد که دو سوم نمایندگان مجلس را بتوانیم جمع کنیم و تازه زمانی که بخواهیم قانونی را بازنگری کنیم لازم است هیئتی جمع شود.

divider1

استراماچونی با اپل‌واچ روی نیمکت استقلال

یکی از مدیران باشگاه استقلال تائید کرد آندره استراماچونی با نیمکت استقلال در تماس است و ترکیب نیز با مشورت او انتخاب شده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید 

divider1

کسانی که باعث تَکرار این مجلس و دولت شده‌اند حق ندارند پنهان شوند

روح‌الامینی درباره عبور از جناح گرایی در مجلس آینده خاطرنشان کرد: کسانی که باعث تشکیل مجلس دهم و تکرار دولت روحانی شدند، نمی‌توانند خود را پنهان کنند و مسئولیت اقدام خود را نپذیرند بلکه باید در قبال مردم پاسخگو باشند. وی در پایان با اشاره به برخی نمایندگان که در اعتراض به عملکرد دولت استعفا داده‌اند، یادآور شد: در حالی که این نمایندگان خود از این دولت حمایت کرده‌اند امروز شدیدتر از مردم علیه ناکارآمدی دولت و نابسامانی‌ها معترض شده‌اند که قطعاً این بی‌صداقتی پذیرفته شده نیست.

divider1

صدور حکم پرونده شبنم نعمت‌زاده

پرونده «شبنم نعمت‌زاده» دختر وزیر اسبق صمت به مرحله صدور «حکم» رسید

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید 

divider1

زیباکلام: با پیشنهاد عبدی مخالف هستم

صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه بنده با بخش نخست صحبت‌های عباس عبدی مبنی بر عملکرد ضعیف دولت روحانی موافق هستم، اظهار داشت:، اما با ادامه آن و اینکه به خاطر ضعف دولت روحانی انتخابات زودهنگام در اسفندماه برگزار شود، به هیچ عنوان، زیرا که شرایط چنین امری فراهم نیست، به اعتقاد بنده در اسفندماه تندروترین مجلس بعد از انقلاب تشکیل می‌شود و اگر انتخابات ریاست جمهوری نیز برگزار شود، فردی تندرو‌تر از احمدی نژاد و قالیباف رئیس جمهور خواهد شد. وی افزود: اینجای تحلیل آقای عبدی اشتباه است که با برگزاری انتخابات زودرس شرایط عوض خواهد شد، با توجه به این موضوع اگر یک فرد تندرو به قدرت رسید، چه تضمینی وجود دارد که شرایط بهتر شود؟ و بدتر از الان نشود؟ مذاکره با آمریکا صورت گیرد؟ شرایط اقتصادی بهبود یابد؟ و دیگر مردم معترض نباشند، این‌ها همه سوالاتی است که عباس عبدی باید برای آن‌ها جواب‌هایی پیدا کند.

 

divider1

هوای تهران در وضعیت ناسالم

هوای تهران با شاخص ۱۳۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied