شمانیوز
شما نیوز

هوای تبریز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هوای تبریز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

هوای تبریز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از مهر : مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هوای تبریز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

 

حمید قاسمی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار مرکز سنجش کیفی هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی  شاخص کیفی هوای کلانشهر تبریز، میانگین ۲۴ ساعت گذشته بر اساس پارامتر ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون برابر ۱۰۳ بوده و وضعیت هوا ناسالم  برای گروه های حساس است.

وی به ضرورت به حداقل رساندن تردد با خودرو شخصی در داخل شهر تاکید داشت و افزود: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای مسافرت های درون شهری، عدم سوزاندن برگ و درختان در باغهای اطراف تبریزو شهرهای بزرگ، پرهیز از سوزاندن ضایعات مانند لاستیک، سیم و زباله و کاهش سفرهای غیرضروری داخل شهر ضروری است.

قاسمی ابراز داشت: صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی و مدیریت مصرف انرژی، معاینه فنی خودروی شخصی و تنظیم منابع احتراق خانگی را به عنوان یک اولویت و در راستای مسئولیت شهروندی انجام دهیم.

وی گفت: استفاده از گلدان‌های متعدد در خانه برای ایجاد یک سیستم تهویه طبیعی و حفظ اکسیژن مورد نیاز راهکار خوبی برای پالایش آلودگی هوا در فضای بسته منازل است.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

براساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied