شمانیوز
شما نیوز

مجلس به شناسایی منبع بوی نامطبوع تهران ورود کرده است

​نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس برای شناسایی بوی نامطبوع تهران ورود پیدا کرده‌اند و نیز منتظر اعلام نظر قطعی استانداری هستند.

مجلس به شناسایی منبع بوی نامطبوع تهران ورود کرده است

مافی در گفت‌وگو با شمانیوز: پروانه مافی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز با اشاره به آلودگی هوای تهران اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به مسئله آلودگی هوای پایتخت ورود کرده و به دنبال این است تا راهکارهایی را برای برون‌رفت از مشکل آلودگی هوا به دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه دهد.

وی افزود: وقتی قیمت حامل‌های انرژی افزایش می‌یابد باید منابع و درآمدهای حاصل از این افزایش قیمت در کاهش آلودگی هوا و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برنامه‌ای را در دستورکار قرار داده تا دولت را مجبور کند که به طور منظم در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت به نمایندگان گزارش دهد که منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین چگونه و در کجا خرج می‌شود و چه مقدار از آن برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها اختصاص یافته است.

مافی درباره بوی نامطبوعی که مدتی است شهروندان تهرانی را آزار می‌دهد، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس منبع بوی نامطبوع شهر تهران را مورد بررسی قرار دادند، البته استانداری تهران رسماً اعلام نکرده منبع این بوی نامطبوع ازکجاست، ولی نمایندگان مجلس پیگیر این منشأ این مشکل هستند.

وی گفت: البته نمایندگان پس از بررسی‌ها و صحبت‌هایی که با کارشناسان داشته‌اند، احتمال می‌دهند که منبع این بوی نامطبوع، زباله‌هایی است که در مناطق جنوبی تهران وجود دارد؛ زیرا این زباله‌ها انباشتگی‌های عظیمی پیدا کرده و وقتی وضعیت هوا به وضعیت وارونگی تبدیل می‌شود و در این حالت بوی نامطبوع حاصل از انباشت زباله‌ها در یکجا جمع و پراکنده نمی‌شود.

عضو کمیسیون شوراه و امور داخلی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس همچنان منتظر است تا منبع اصلی این بوی نامطبوع از سوی استانداری تهران اعلام شود تا برای حل این مشکل با جدیت بیشتری ورود پیدا کند و مردم تهران مطمئن باشند که نمایندگان نسبت به این موضوع حساسیت بسیاری زیادی دارند و از کنار این معضل به راحتی عبور نمی‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied