شمانیوز
شما نیوز

استخدام 6 هزار نفر در قوه قضائیه منوط به اختصاص ردیف بودجه از سوی دولت است

​عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی ردیف بودجه و ردیف استخدام 6 هزار نفر در قوه قضائیه را مشخص نکنند، قبول‌شدگان در آزمون آزمون استخدامی در این نهاد به کار گرفته نمی‌شوند.

استخدام 6 هزار نفر در قوه قضائیه منوط به اختصاص ردیف بودجه از سوی دولت است

عضو کمیسیون حقوقی مجلس در گفت‌وگو با شمانیوز: روح‌الله حضرت‌پور، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت استخدامی 6 هزار نفر پذیرفته در آزمون استخدامی قوه قضائیه اظهار کرد: این 6 هزار نفر از زمان ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی بلاتکلیف مانده‌اند؛ بنابراین طبق صحبت‌هایی که نمایندگان مجلی با آیت‌الله رئیسی انجام داده‌اند، قرار شده تا هرچه سریع‌تر قبول‌شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه به کار گرفته شوند.

وی افزود: دولت وعده داده بود که طی پنج یا 6 ماه این افراد تعیین تکلیف شوند، اما به این وعده‌ها عمل نکرد. مجلس هر کاری که در حیطه وظایفش باشد قطعاً انجام خواهد داد، اما بعضی امور از اختیار نمایندگان ملت خارج است، ولی پیگیر وضعیت قبول شدگان هستیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل کمبود بودجه دست دولت را تا حدودی در به کارگیری تمامی این 6 هزار نفر را بسته است.

حضرت‌پور گفت: متأسفانه امروزه قوه قضائیه هم از لحاظ کمبود ساختمان و فضا و هم از لحاظ کمبود نیروی اداری و متخصص رنج می‌برد و به خاطر همین حجم انبوهی از پرونده‌ها هنوز بررسی نشده و برای مردم مشکلاتی را به همراه داشته است؛ لذا باید هرچه سریع‌تر وضعیت این قبول شدگان تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه باید شفاف اعلام کند برای جذب 6 هزار نفر در قوه قضائیه چقدر بودجه نیاز است، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه همه کارها را انجام داده، اما تا زمانی که سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی ردیف بودجه و ردیف استخدامی مشخص نکنند فعلاً این 6 هزار نفر به کار گرفته نخواهند شد؛ لذا فعلاً مشکل از سوی دولت است نه از طرف مجلس یا قوه قضائیه.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • متصدی

    از کجا پیگیر باشیم که بودجه تخصیص پیدا کرده یا نه؟