شمانیوز
شما نیوز

۲۵۰۰ خانوار خوزستان در جریان آبگرفتگی اخیر دچار خسارت شدند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ خانوار در خوزستان بر اثر بارندگی های شدید روزهای اخیر و آبگرفتگی دچار خسارت و آسیب شدند.

۲۵۰۰ خانوار خوزستان در جریان آبگرفتگی اخیر دچار خسارت شدند

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از مهر :  رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ خانوار در خوزستان بر اثر بارندگی های شدید روزهای اخیر و آبگرفتگی دچار خسارت و آسیب شدند.

 

 

 محمد باقر نوبخت شامگاه شنبه در سفر به اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات مربوط به فاضلاب این شهرستان اظهار کرد: اگر این اقدامات انجام نمی‌شد، قطعاً خسارتی که اکنون به وجود آمده بیشتر می‌شد همانطور که استاندار خوزستان هم به آن اشاره کرد.

 

وی افزود: باید کاری که کنیم که در چنین حوادثی، دیگر خساراتی از این دست نداشته باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: برای حوزه آبرسانی یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر قرارداد بسته شد که ۸۶۲ کیلومتر اجرا و یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این خطوط پرداخت شد.

نوبخت گفت: در بحث بازسازی شبکه برق خوزستان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد ولی تا قبل از این با وقوع هر حادثه‌ای برق هم قطع می‌شد.

 

وی ادامه داد: یادآور شد: در بحث آب و فاضلاب یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر قرارداد بسته شد که ۴۲۲ کیلومتر آن اجرایی شد.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به طرح مقابله با ریزگردها در در کانون‌های فوق بحرانی و حاد شرق اهواز و نهال کاری آنها گفت: در بحث ریزگردها ۸۰ هزار هکتار از کانون‌های فوق بحرانی و حاد شرق اهواز کنترل شد که ۳۰ هزار هکتار زیر کشت رفته، ۳۰ هزار هکتار هم کاشت بوته انجام شده، ۱۲ هزار هکتار هم محدودسازی صورت گرفته و ۳۴۰ میلیارد تومان هم برای اینها پرداخت شد.

 

نوبخت اضافه کرد: درخواست مشترکی بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تهیه شده که فردا به رئیس جمهور تقدیم می‌شود تا وی آن را محضر مقام معظم رهبری ببرد و ما بتوانیم ۱۰۰ میلیون یورو برای تکمیل شبکه آب و فاضلاب در قالب مصوبه ۱۵ فروردین ۹۶ اختصاص دهیم.

 

وی بیان کرد: دی ماه به پایان نرسیده شما از طریق رسانه‌ها خواهید فهمید که همه تخصیص‌هایی که از بودجه عمومی برای طرح‌های مرتبط با این خوزستان که در ۱۵ فروردین ۹۶ توافق کردیم با اولویت آب و فاضلاب ابلاغ و پرداخت می‌شود.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: متأسفانه با توجه به وقوع نزولات جوی و رخداد کم نظیری که در سده اخیر سومین بار است در خوزستان رخ می‌دهد در زمان کوتاهی بیش از ۱۷ میلیون مترمکعب آب در اثر بارندگی وارد خوزستان شد.

 

نوبخت گفت: بارندگی از یک سو نعمت است اما از سوی دیگر خساراتی هم به همراه داشت و همه مردم از سیلابی که امسال در خوزستان رخ داد و خساراتی به بار آورد متأثر شدند.

 

وی افزود: براساس گزارش استاندار خوزستان با همکاری دستگاه‌های ذیربط و هم ربط بخش زیادی از مناطقی که دچار آبگرفتگی شده بودند از وجود آب تخلیه شدند.

 

معاون رئیس جمهور بیان کرد: از الان باید به فکر رفع مشکل باشیم و رفع مشکل هم این است که جبران خساراتی است که به مردم وارد می‌شود.

 

نوبخت افزود: براساس گزارشی که به من داده شده دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ خانوار در خوزستان بر اثر بارندگی‌های شدید روزهای اخیر و آبگرفتگی دچار خسارت و آسیب شدند.

 

وی گفت: بر این اساس برای جبران خسارت خانواده‌های سیل زده اخیر و تأمین لوازم زندگی به هر خانوار ۱۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد و برای این جبران خسارت تاکنون ۲۵ میلیارد تومان به خوزستان تخصیص داده شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied