شمانیوز
شما نیوز

مدارس شهرستان آبیک در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تعطیل شد

با تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا به دلیل افزایش آلاینده ها تمامی مدارس و دانشگاه های شهرستان آبیک فردا سه شنبه و پس فردا چهارشنبه تعطیل شد.

مدارس شهرستان آبیک در روزهای سه شنبه و چهارشنبه تعطیل شد

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از مهر : شهرام احمدپور دقایقی قبل در خصوص وضعیت آلودگی هوا در این شهرستان اظهار داشت: متأسفانه در پی افزایش آلاینده‌ها در شهرستان آبیک بلافاصله امروز دوشنبه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا را تشکیل دادیم تا وضعیت را به دقت بررسی کرده و تصمیم گیری کنیم.

وی بیان کرد: با اعلام رسیدن شاخص آلودگی به عدد ۲۳۲ که وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک است در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور معاون استاندار و مدیرکل ستاد بحران، مدیران محیط زیست، هواشناسی و فرمانداری تشکیل شد تصمیماتی برای کاهش آسیب‌ها اتخاذ کردیم.

 

w4oZTWpnXHI1

دانشگاه‌ها و مدارس آبیک، سوم و چهارم دی ماه تعطیل است

احمدپور تصریح کرد: برای کاهش دغدغه و نگرانی والدین و کمک به حفظ سلامت دانش آموزان و احترام به درخواست مردم اولین تصمیم ما تعطیلی همه مدارس و دانشگاه‌های شهرستان آبیک در روزهای سه شنبه سوم و چهارشنبه چهارم دی ماه بود.

فرماندار آبیک گفت: در این جلسه درباره تعطیلی معادن و واحدهای صنعتی آلاینده منطقه نیز تصمیماتی گرفتیم و قرار شد از سوی محیط زیست دقت و نظارت لازم بر واحدهای آلاینده هم صورت گیرد و این اقدامات تشدید شود.

وی یادآور شد: بر اساس تصمیم گرفته شده مدارس همه مقاطع تحصیلی شهرستان آبیک در ۴۸ ساعت آینده تعطیل است البته دانش آموزانی که آزمون آنها سراسری است می‌بایست در مدرسه حضور یافته و امتحان بدهند.

احمدپور اضافه کرد: برای روز پنج شنبه هم اگر آلودگی‌ها تداوم یابد در روزهای آینده تصمیم گیری کرده و مراتب را به اطلاع شهروندان خواهیم رساند.

فرماندار شهرستان آبیک اظهار داشت: متأسفانه از ابتدای هفته جاری با افزایش آلودگی هوا، زندگی بر مردم شهر آبیک سخت‌تر شده و ساکن بودن هوای سرد و کاهش وزش باد و جریانات جوی و نیز بارندگی‌ها موجب بالا رفتن حجم آلاینده‌های معلق در هوای شهرهای بزرگ استان قزوین از جمله آبیک شده و بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شاخص آلودگی به ۲۳۲ رسیده که شرایط ناسالمی است.

وی از افراد حساس، بیماران قلبی و عروقی و سالمندان و بویژه کودکان خواست از خروج از منزل و حضور در فضای آزاد تا رفع آلودگی‌ها جدا خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied