شمانیوز
شما نیوز

رئیس بنیاد مستضعفان: ۸.۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرم

رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه نشست خبری، با نشان دادن فیش حقوقی‌اش رقم دریافتی‌اش را اعلام کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان: ۸.۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرم

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از خبرانلاین : پرویز فتاح در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان توجه ویژه‌ای را به موضوع محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن در مناطق محروم برای اقشار کم برخوردار دارد اظهار کرد: بنیاد در این پروژه به صورت جدی وارد شده و البته اقرار می‌کنیم که در سال‌های گذشته در این حوزه ضعف داشته‌ایم و انشاءالله با برنامه‌ریزی بنا داریم این مشکلات و ضعف‌ها را مرتفع سازیم.

وی افزود: بنده به عنوان رئیس بنیاد تاکید می‌کنم در حوزه ساخت مسکن در مناطق محروم ورود جدی خواهیم داشت و ان‌شاءالله با مشارکت دولت، مسکن برای اقشار متوسط و کم‌برخوردار با قیمتی ارزان خواهیم ساخت.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین به تعامل بنیاد مستضعفان با شهرداری‌های سراسر کشور برای واگذاری باغ‌های در تملک بنیاد اشاره کرد و گفت: البته وضعیت باغ‌هایی که هم‌اینک در تملک بنیاد قرار دارند قابل قبول است اما ما این آمادگی را داریم باغ‌های در تملک بنیاد را در اختیار شهرداری‌های سراسر کشور قرار بدهیم.

فتاح افزود: برهمین اساس بنا داریم باغ‌هایی را که در تملک است در اختیار شهرداری قرار بدهیم که امیدواریم شهرداری‌ها نیز بدون ساخت و ساز و البته با رعایت قوانین و مقررات این باغ‌ها را در اختیار مردم قرار بدهند تا هموطنان از آنها استفاده کنند.

وی گفت: همچنین در شهر تهران نیز جزو نخستین کارهای بنیاد بود که با دعوت از شهردار تهران به واگذاری باغ‌های در تملک بنیاد به شهرداری صحبت‌هایی را انجام دادیم و در ادامه نیز جلسات متعددی بین معاونان بنده و شهردار تهران انجام شد و دو هفته قبل توافقنامه‌های اولیه امضا و قرار شد باغ‌های در تملک بنیاد بر اساس ضوابط و مقررات به شهرداری واگذار شود که البته در این فرآیند اظهارنظرهایی از سوی اعضای شورای شهر تهران صورت گرفته است که امیدواریم این مباحث بین شورا و شهرداری مرتفع و فرآیند واگذاری باغ‌ها به شهرداری صورت بگیرد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: طبیعی است شهرداری برای تملک و نگهداشت باغ‌ها هزینه کند و البته شهرداری نیز همانند دولت وضعیت مناسبی به لحاظ بودجه‌ای ندارد اما ما این آمادگی را داریم که باغات را در اختیار شهرداری قرار بدهیم که البته ۲،۳ باغ نیز تحویل شهرداری تهران شده است و امسال نیز آمادگی داریم لیستی از باغاتی که می‌توان در اختیار شهرداری قرار داد به آنها اعلام کنیم و چنانچه شورا و شهرداری مشکلی نداشته باشند بنیاد آمادگی این واگذاری و تعامل است.

فتاح همچنین به ساختمان بنیاد مستضعفان در میدان آرژانتین اشاره کرد و گفت: مساحت اطراف این ساختمان حدود ۱۹ هکتار است که ما در ۵ هکتار آن فعالیت داریم و می‌توانیم ۱۴ هکتار باقی‌مانده را در اختیار شهرداری قرار دهیم تا شهرداری آن را در اختیار مردم و حضور آنها قرار بدهد که البته در این فرآیند نباید ساخت و ساز و رستورانی در این مجموعه صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره مجدد به الگوی قلعه گنج گفت: در همین ارتباط ما ۱۲ منطقه از استان‌های مختلف را برای اجرای این طرح در نظر گرفته‌ایم که بنا داریم کارهایی جدا از جنس امداد از جمله مسکن، محرومیت‌زدایی انجام دهیم که بستر این کارها نیز فراهم شده است و ان‌شاءالله الگوی قلعه گنج در مناطق محروم مورد نظر اجرا خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به بازخوردهای اجرای الگوی قلعه‌گنج گفت: خوشبختانه استانداران و فرمانداران این منطقه نیز کار انجام شده از سوی بنیاد را مورد تایید قرار داده‌اند و در آینده‌ای نزدیک الگوی قلعه‌گنج در مناطق مختلفی در سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد و هرمزگان و ... اجرا خواهد شد.

فتاح همچنین با رد اخباری مبنی بر حقوق‌بگیری نجومی در بنیاد گفت: ما به هیچ عنوان حقوق‌بگیر نجومی در بنیاد نداریم و تمام حقوق‌های دریافتی بنیاد در چارچوب دولت است و بنده نیز به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان هیچ حقوقی را از این مجموعه دریافت نمی‌کنم چرا که مامور بوده و حقوق محل خدمت خود را دریافت می‌کنم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حقوق ناخالص بنده ۸ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان است که با احتساب کسورات و مبلغ وام، حساب خالص دریافتی بنده ۶ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان است.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با رد اخباری مبنی بر کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: بنده هیچ قصدی برای انتخابات ریاست جمهوری ندارم و قصدم خدمت در بنیاد است و اگر سفرهای استانی را انجام می‌دهم بر اساس نیاز بنیاد بوده و هیچ برنامه‌ای در این خصوص ندارم.

فتاح در پایان در ارتباط با احداث پلاسکو نیز تصریح کرد: ما هزینه‌ها را خیلی شفاف و کامل گفته‌ایم و در واقع مشکلی برای ساخت ساختمان پلاسکو وجود ندارد و تمام هزینه‌ها از سوی بنیاد مستضعفان تامین می‌شود و مشکلی در ساخت این بنا وجود ندارد و ۱۰ روز قبل نیز ما با شهردار تهران جلسه‌ای را برگزار کردیم و ایشان نیز اطمینان خاطر داد که مشکلی در فرآیند ساخت پلاسکو وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied