شمانیوز
شما نیوز

طرح شهرداری برای به سود رساندن زمین‌های رهاشده در تهران

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: شهرداری با خریداری زمین‌های ریزدانه و انجام توافقات لازم، نسبت به اجرای پروژه‌های متعدد در این زمین‌ها اقدام کرده است.

طرح شهرداری برای به سود رساندن زمین‌های رهاشده در تهران

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از خبرانلاین :  کاوه حاجی‌علی‌اکبری درباره طرح ساماندهی بیش از ۳۰۰ قطعه زمین ریزدانه متعلق به شهرداری تهران، اظهار کرد: این زمین‌ها در همه مناطق شهر تهران وجود دارد ولی با توجه به تراکم آنها در برخی نقاط، پنج منطقه به صورت پایلوت در نظر گرفته شده که شامل مناطق ۲۰،۱۷، ۱۶، ۱۵ و ۱۱ است.

وی با بیان اینکه این زمین‌ها، مواردی هستند که بعد از تعریض و ساخت به حدود ۵۰ متر مربع کاهش می‌یابند، ادامه داد: طبق مصوبه شورای شهر، زمین‌های ریزدانه در مناطق مختلف باید خریداری می‌شد و این امر از سال ۸۱ به بعد به تدریج صورت گرفت. در این راستا ۳۰۰ زمین در مناطق مذکور شناسایی و خریداری شده است اما به دلیل اینکه برنامه‌ای برای آنها ارائه نشد، به فضاهای رها شده، زباله‌دانی و محل‌ تمرکز برخی ناهنجاری‌ها تبدیل شده بود.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: ما به شهرداری‌های مناطق و سازمان املاک شهرداری پیشنهاد دادیم حاضریم با استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات نوسازی برای این زمین‌ها پروژه تعریف کنیم اما اینکه پروژه چه باشد بستگی به ظرفیت زمین دارد. در مواردی که امکانپذیر است می‌توان زمین‌ را با پلاک‌های اطرافش تجمیع و یک پروژه سکونتی ایجاد کرد؛ در موارد دیگر می‌توان یک مغازه احداث کرد و یا شرایطی برای قراردادن میز تنیس جهت استفاده شهروندان، به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما جمع‌آوری فضاهای رها شده است که انتفاع اقتصادی چندانی ندارد اما کسب درآمد از هر پروژه‌ در اختیار شهردار منطقه قرار می‌گیرد تا در نوسازی بافت فرسوده مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر دفاتر نوسازی قطعه به قطعه را بررسی می‌کنند تا پتانسیل زمین‌ها ارزیابی و معلوم شود از هر یک از آنها چه استفاده‌ای می‌توان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied