شمانیوز
شما نیوز

روش‌های سنتی گره آلودگی تهران را کور کرده است

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مدیران شهری تهران را به صورت سنتی اداره می‌کنند، گفت: مقابله با آلودگی هوا با روش های جدید امکان پذیر است.

روش‌های سنتی گره آلودگی تهران را کور کرده است

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از فارس : محمد صابری، استاد دانشگاه و مشاور کارآفرینی درباره راهکار اساسی کاهش مشکلات حوزه شهری به ویژه آلودگی هوا و حمل ونقل اظهارداشت: عرصه مدیریت شهری مملو از فرصت‌های نوآورانه است که این روزها مدیران شهری در حد شعار و حرف از خود توجه زیادی نشان می‌دهند ولی واقعیت این است که در عمل همچنان اعتماد به شیوه های سنتی و کلاسیک است.

وی افزود: وقتی موضوع توجه به استارت آپ های حوزه شهری به میان می‌آید تمامی مباحث به چند شرکت تاکسی اینترنتی خلاصه می شود درحالی که ظرفیت‌های فناورانه در حوزه مدیریت شهری فراتر از اینهاست و مسؤولان و متولیان امر باید آنها را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: مسافرت‌های درون شهری، سلامت شهروندان، محیط زیست شهرها، استفاده از مشارکت های مدنی شهروندان، مدیریت پسماندها و فعالیت های فرهنگی، آموزشی و هنری تنها بخشی از پتانسیل های استارت آپ‌ها است که در شبکه شهری مغفول مانده است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: امروزه بسیاری از کشورهای دنیا استارت‌آپ‌ها را به‌ عنوان یک راهکار برای رفع مشکلات شهری مورد توجه قرار داده‌اند بدین ترتیب اگر به دنبال رسیدن به شهر ایده ال و یا پروژه شهر الکترونیک هستیم باید حمایت از این شرکت‌ها به‌ صورت جدی از سوی شهرداری دنبال ‌شود.

صابری گفت: در شهرداری یک اتاق با چند کارمند را به عنوان مرکزی برای بررسی ایده‌های استارت آپی در نظر گرفته‌اند ولی هیچگاه خروجی قابل قبولی از آن بیرون نیامده این شیوه های نمایشی هیچگاه نشانگر توجه و تلاش نیست بلکه مدیران شهری باید ابتدا به شکل محلی، سپس منطقه ای و در نهایت به عنوان سراسری، ایده های خلاقانه را در شهر اجرا کنند.

وی با بیان اینکه خلاقیت می‌تواند جان تازه‌ای در کالبد شهر بدمد، افزود: اعضای شورای شهر تهران در مصاحبه های مختلف اذعان داشته اند که همواره به دنبال توسعه پایدار و حمایت از ایده های خلاقانه در حوزه شهری هستند اما سوال مهم این است که تاکنون چند مصوبه اجرایی در حوزه استفاده از ایده‌های استارت آپ‌ها از جلسات شورای شهر بیرون آمده است؟

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: استارت آپ‌ها در حوزه‌های مختلف شهری از حمل و نقل تا محیط زیست و سلامت می‌توانند مساله‌های مزمن این شهر را خلاقانه، ارزان و با مشارکت مردم حل کنند اما بدنه مدیریت شهری همچنان تمایل دارد تا از شیوه‌های قدیمی برای برون رفت از مشکلات استفاده کند.

صابری خاطر نشان کرد: با گذشت سال‌ها، دغدغه های شهری درست در ماه ها و حتی روزهای مشترک گریبان این شهر را می گیرد ما می‌دانیم در چه ماه‌های پدیده وارونگی هوای شهرها را آلوده می‌کند و یا در هنگام بارندگی فاضلاب شهری و آبگرفتگی یقیه شهر را می‌گیرد ولی همچنان برنامه‌ای کارآمد برای آنها نداریم چون مدیران شهری ما وابسته به شیوه‌های سنتی هستند و همین گره شهر را کور کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied