شمانیوز
شما نیوز

وزارت نیرو در سیل اهواز مقصر است/ بودجه دولت برای جبران خسارت 1.5 میلیون نفر کافی نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو به خاطر اینکه در تکمیل پروژه سیستم دفع آب‌های سطحی کوتاهی کرده، مقصر است.

وزارت نیرو در سیل اهواز مقصر است/ بودجه دولت برای جبران خسارت 1.5 میلیون نفر کافی نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با شمانیوز : علی ساری، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز درباره وضعیت اخیر استان خوزستان پس از بارندگی‌های اخیر اظهار کرد: 50 درصد شهر اهواز فاقد سیستم دفع آب‌های سطحی است و چون سیستم دفع آب‌های سطحی وجود ندارد، آب‌های موجود در سطح شهر که بر اثر بارش باران به وجود آمده‌اند به سمت فاضلاب حرکت می‌کند و چون 50 درصد شهر از سیستم فاضلاب محروم است، سیل و آب‌گرفتگی معابر به وجود می‌آید.

وی افزود: در این راستا چندین وزارتخانه مقصر هستند. وزارت نیرو به خاطر اینکه مصوبه سال 1396 را که براساس آن، این وزارتخانه موظف بود در سه سال سیستم فاضلاب و دفع آب‌های سطحی اهواز را راه‌اندازی کند، کوتاهی کرده مقصر اصلی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: شهردار اهواز می‌گوید که توسعه سیستم فاضلاب سطحی در حوزه وظایف من نیست، البته حق دارد؛ چون کسی که با فرآیند شهرداری آشنا نیست و شهردار شده است، قوانین مربوطه را نمی‌شناسد و به همین دلیل باید این ادعا را داشته باشد که در حیطه وظایفشان نیست!

 ساری با بیان اینکه باران به شهرستان کارون و اهواز به شدت آسیب رسانده است، خاطرنشان کرد: در این مناطق آب به حدی بالا آمده که نه‌تنها خیابان‌ها را فرا گرفته، بلکه وارد خانه‌های مردم هم شده و زیان‌هایی را وارد کرده است.

وی با اشاره به این مطلب که آب از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری شده است، گفت: تا زمانی که سیستم دفع آب‌های سطحی تکمیل نشود، هر لحظه باید انتظار وقوع چنین حوادثی را داشت.

نماینده مردم اهواز به برآور خسارت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: دولت مبلغی حدود 25 میلیارد تومان را برای جبران خسارت‌های آسیب‌دیدگان کل استان خوزستان اختصاص داده که کافی نیست و پوشش نمی‌دهد.

ساری گفت: رقم 25 میلیارد تومان برای یک و نیم میلیون نفر خسارت‌دیده واقعاً رقم ناچیزی است و باید بیش از این مبلغ تخصیص داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied