شمانیوز
شما نیوز

یوسفی در گفت‌وگو با شمانیوز:

40 درصد شبکه فاضلاب استان خوزستان تکمیل شده است

نماینده مردم اهواز در استان خوزستان گفت: در سه سال اخیر نزدیک به 40 درصد شبکه فاضلاب را اجرا کردیم و ان‌شاءالله طی سه سال آینده هم مابقی شبکه تکمیل می‌شود.

40 درصد شبکه فاضلاب استان خوزستان تکمیل شده است

همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان خوزستان اظهار کرد: وضعیت مناطق سیل‌زده این استان که به دلیل بارندگی‌های اخیر نامساعد شده بود با هماهنگی مسئولان و تلاش‌های شبانه‌روزی بهتر شده و از نقاط حادثه‌خیز رفع آب‌گرفتگی شده است.

وی افزود: در سه سال اخیر نزدیک به 40 درصد شبکه فاضلاب را اجرا کردیم و ان‌شاءالله طی سه سال آینده هم مابقی شبکه تکمیل می‌شود تا این مشکل ده‌ها ساله اهواز در سه سال آینده برطرف شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه نهادهای ذی‌ربط به ماجرای سیل اخیر در اهواز ورود جدی داشته‌اند و به امید خدا با اعتباری که به دستور مقام معظم رهبری اختصاص داده شده، به زودی چنین مشکلاتی در خوزستان دیگر مشاهده نخواهد شد.

به گفته یوسفی؛ در بسیاری از مناطق آب فروکش کرده و وضعیت عادی شده است.

به گزارش شمانیوز، از ابتدای بارندگی‌ها در مناطق جنوبی کشور وضعیت استان خوزستان به دلیل سیل وخیم گزارش شد و آسیب‌ها و خسارات فراوانی به خانه‌ها، اموال و راه‌های درون‌شهری و برون‌شهری وارد آمده که عده‌ای را به اجبار خارج شهرنشین کرده است.

کیامرث حاجی‌زاده، مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان معتقد است است که مشکل اصلی استان خوزستان نبود زیرساخت‌ها است.

وی تأکید می‌کند: انتظار می‌رود تلاش‌های مجدانه استاندار خوزستان و پیگیری مسئولان استان نتیجه دهد و مانند هماهنگی‌هایی که در بحث زیر ساخت‌ها انجام شد در این حوزه نیز تلاش کنند.

حاجی‌زاده می‌افزاید: لوله‌های فاضلاب شهر اهواز ۷۰ سال قدمت دارد و این بارش‌های قوی تمام استان را تحت تأثیر قرار داده و ساختار شهرداری و آبفا برای مقابله تجهیزاتی ندارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به اینکه در بحث سیلاب ۹۷-۹۸، ۲۲ استان مورد آسیب قرار گرفتند، تأکید می‌کند: استان خوزستان به دلیل اینکه به‌ جز خود حوزه آبریز ۸ استان دیگر نیز بودند؛ به همین دلیل ایستایی سیلاب و خسارات بیشتری به استان وارد شد.

حاجی‌زاده یادآور می‌شود: با همکاری و هماهنگی بین مردم مسئولان و نیروهای مسلح این سیلاب صدمات جانی نداشت و تسهیلات مختلفی برای آسیب دیدگان نیز تعیین شد.

وی می‌گوید: استان خوزستان در زمینه پرداخت خسارت سیلاب و بهسازی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده پیشتاز است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied