شمانیوز
شما نیوز

پرنیان در گفت‌وگو با شمانیوز:

​شهرک‌های صنعتی نقش ناچیزی در آلودگی هوای تهران دارند

​مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: شهرک‌های صنعتی نقش بسیار ناچیزی در آلودگی هوای پایتخت یا حومه دارند.

​شهرک‌های صنعتی نقش ناچیزی در آلودگی هوای تهران دارند

صابر پرنیان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی نقش بسیار ناچیزی در آلودگی هوای پایتخت یا حومه دارند، اظهار کرد: حتی خود سازمان حفاظت محیط زیست و کمیته پایش شهرداری تهران اعلام کرده‌اند که شهرک‌های صنعتی در آلودگی هوا نقش ناچیزی دارند و عددی نیست که بتواند این آلودگی را ایجاد کند.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی از طریق سازمان حفاظت محیط زیست به طور مرتب پایش لحظه‌ای می‌شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران خاطرنشان کرد: اگر واحد صنعتی دارای آلایندگی باشد و استانداردها را رعایت نکند، طبق قانون و براساس گزارش‌های حفاظ محیط زیست و شهرداری تهران با این واحدها برخورد می‌شود.

پرنیان ادامه داد: آلایندگی‌های متحرک بیشترین سهم را در آلودگی هوای تهران دارند و این موضوع قطعی است.

وی بیان کرد: وقتی که از تعداد خودروهای موجود در سطح شهر تهران کاهش پیدا می‌کند به طور قابل توجهی از میزان آلودگی هوای پایتخت کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: عمدتاً شهرک‌های صنعتی تهران به سمت صنایعی پیش رفته‌اند که کم‌آلاینده هستند و اصلاً محیط زیست اجازه نمی‌دهد صنایعی با آلایندگی بالا در شهرک‌های صنعتی اطراق تهران مستقر بشوند.

پرنیان ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که هر  فعالیت صنعتی هرچقدر هم کم باشد، از آلایندگی برخوردار است و کسی هم مطلق نمی‌گوید میزان آلایندگی این شهرک‌های صنعتی صفر است، ولی شهرک‌های صنعتی نقش اساسی در به وجود آمدن آلایندگی هوای تهران نداشته‌اند.

به گفته او؛ از گذشته سعی شده تا صنایع با آلایندگی پایین‌تر و سازگاری بیشتر با محیط زیست در شهرک‌های صنعتی حاشیه تهران فعال باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: وقتی آلایندگی هوای تهران با افزایش بیش از حد به ویژه در فصل سرما رو به رو می‌شود، بلافاصله عده‌ای تلاش می‌کنند تا سهم شهرک‌های صنعتی را مهم جلوه دهند، در صورتی که بر اساس نظر کارشناسان و سازمان‌های مربوطه شهرک‌های صنعتی نقش بسیار ناچیزی دارند و در مقابل خودروها و کیفیت پایی سوخت بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied