شمانیوز
شما نیوز

مسؤولان دلفیناریوم میلاد علت مرگ دلفین را اعلام نکرده اند/تعطیل شد

مدیر روابط عمومی برج میلاد از تعطیلی مجموعه دلفیناریوم به دلیل مرگ مشکوک یک دلفین خبر داد و گفت: پیمانکار دلفیناریوم ماجرا را دیر به ما اعلام کرد.

مسؤولان دلفیناریوم میلاد علت مرگ دلفین را اعلام نکرده اند/تعطیل شد

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از فارس : کسری مدیر روابط عمومی برج میلاد درباره مرگ مشکوک یک دلفین در مجموعه دلفیناریوم برج میلاد اظهار داشت: مجموعه دلفیناریوم توسط برج میلاد به پیمانکار اجاره داده شده ولی مجوز فعالیت آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سازمان محیط‌زیست صادر کرده است.

وی افزود: مدیریت برج میلاد از جنبه‌های حقوقی در حال بررسی بر روی این مسئله است و متاسفانه پیمانکار مجموعه دلفیناریوم مرگ یک دلفین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در طی روزهای اخیر به ما دیر اطلاع داده بودند، ولی پیمانکار اعلام کرده که این قضیه به محیط‌زیست اطلاع داده شده بود.

مدیر روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد: به پیمانکار مجموعه دلفیناریوم اعلام کرده‌ایم که برگزاری مراسم در این مجموعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنسل کنند و فعالیت این مجموعه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

وی بیان داشت: در صورتی که تخلف پیمانکار محرز شود، برخوردهای لازم انجام خواهد گرفت و واحد حقوقی برج میلاد پیگیر این موضوع است.

مهرداد کتال محسنی معاون محیط طبیعی محیط زیست استان تهران، در‌خصوص تعطیلی دلفیناریوم برج میلاد به خبرنگار فارس گفت: توضیحات مسؤولان مرکز دلفیناریوم برای ما قانع کننده نبوده و برای بررسی بیشتر مساله این مرکز تعطیل شد.

وی ادامه داد: عدم انعکاس به موقع مرگ یکی از دلفین‌های این مجموعه را تخلف دانست و گفت: تاکنون مسؤولان این مرکز درباره علت تلف شدن این حیوان توضیحی نداده‌اند.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان تهران بااشاره به اینکه سازمان محیط زیست به طور کلی نظر مثبتی درباره فعالیت چنین مجموعه‌هایی ندارد، گفت: در تهران تنها این مجموعه تحت نظارت محیط زیست قرار داشته که با توجه به تخلفات درباره ادامه فعالیت‌ آن تصمیم خواهیم گرفت.

کتال محسنی پیش از این درباره مرگ دلفین در دلفیناریوم برج میلاد گفته بود: در پی خبر مرگ دلفینی در دلفیناریوم برج میلاد همکاران ما در اداره و سازمان محیط زیست برای بررسی موضوع به برج میلاد رفتند، اما پس از یک ساعت معطلی با لاشه دلفین مواجه شدند.

وی با بیان اینکه این دلفین در روز ۲۹ آذر بر اثر بیماری تلف شده است، گفت: سازمان محیط زیست برای بررسی صحت و سقم این مطلب، خونگیری اولیه، کالبدشکافی و نمونه‌برداری از لاشه را انجام داده است تا علت مرگ در آزمایش‌های بعدی به طور کامل مشخص شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied