شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز شنبه 14 دی

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز شنبه 14 دی

واکنش ناطق نوری به شهادت سردار سلیمانی

صبح امروز حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری، با حضور در مراسم بزرگداشت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در حوزه علمیه امام حسن مجتبی (ع)، سخنرانی کرد. حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری، با بیان خاطره‌ای از شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در برنامه‌ای دیدم که سردار قاسم سلیمانی در مورد حاج احمد کاظمی صحبت می‌کرد. او که خود آنقدر با اخلاق و رشید و بزرگمرد بود، ناخودآگاه میان صحبتش گریه کرد و گفت حاج کاظم عشق من بود و من آرزو می‌کردم که لحظه‌ای با او بنشینم و در آخر صحبتش دعا کرد که خدایا از تو می‌خواهم که مرا با او پیوند بزنی و شهیدم کنی. وی در ادامه گفت: نقش قاسم سلیمانی، این سردار بزرگوار، این سپهبد خوش اخلاق و با فهم و بی ادعا، در عراق و سوریه بسیار بزرگ بود و قطعا آمریکا مدت‌ها برای ترور ایشان طرح ریخته و تلاش کرده تا بتواند او را شهید کند.

 

divider1

ترور سردار سلیمانی با این پهباد آمریکایی صورت گرفت + عکس

پهپادی که به وسیله آن سردار سپهبد سلیمانی به شهادت رسید.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

واکنش 'استفن کینگ' نویسنده مشهور به ترور سردار سلیمانی

پس از آنکه «مایکل مور» کارگردان مستندساز مشهور آمریکایی با انتشار ‌پست‌هایی در صفحه اینستاگرام خود به اقدام تروریستی اخیر آمریکا واکنش نشان داد و خود آمریکایی‌ها را حامی جنگ خواند، «‌استفن کینگ» نیز که همواره به عنوان یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان جهان شناخته می‌شود نیز نسبت به این اقدام آمریکا واکنش نشان داد. «کینگ»  که نویسندگی آثاری همچون «درخشش»، «آن»، « رستگاری در شائوشنگ» را در کارنامه خود دارد  با انتقاد به سیاست‌های خصمانه رئیس جمهوری ایالات متحده در صفحه توئیتر خود نوشت :« فردی که آتش نزاع جدید را روشن کرده همان فردی است که آنقدر بُزدل بود که به جنگ ویتنام نرفت.»

 

divider1

وصیت نامه سردار سلیمانی + عکس

قسمتی از وصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ بر سرمزارم بنویسید سرباز قاسم سلیمانی

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

واضح است که ایران باید واکنش نشان دهد

جرمی هانت، وزیر امورخارجه پیشین انگلیس گفت: انگلیس باید از جایگاه خود به عنوان متحد کلیدی آمریکا برای وادار کردن ترامپ به اتخاذ رویکردی سازگارتر در عرصه سیاست خارجی استفاده کند. تشدید تنش‌ها میان تهران و واشنگتن در پی این حمله یک بازی به شدت خطرناک است. واضح است که ایران باید واکنش نشان دهد و آمریکا می‌بایست آن را محاسبه کند. این وضعیتی بسیار دشوار برای متحدان آمریکا همچون خودمان است./ ایسنا

divider1

تشریح کامل زمان و مکان مراسمات تشییع و خاکسپاری "سردارسلیمانی" در ایران

 

 پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمان شهیدش پس از انتقال به ایران در اهواز، مشهد مقدس، تهران و قم تشییع و در شهر کرمان تشییع و تدفین می‌شود.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

در برابر انتقام ایران هر کاری کنیم، باز هم کافی نیست

سوزان رایس مشاور امنیت ملی دولت پیشین آمریکا گفت: دلیل واقعی و جدی وجود دارد که باور داشته باشیم در تمامی احتمالات، خطرات (ترور سردار سلیمانی) از منافع آن بیشتر است. ایرانی‌ها می‌توانند در عراق بدون هیچ‌گونه محدودیتی انتقام بگیرند یا در گستره‌ای وسیع‌تر در سوریه، لبنان یا احتمالا علیه اسرائیل. در سراسر خلیج [فارس] نیز ده‌ها هزار نیروی آمریکایی، دیپلمات، تاسیسات تجاری و مدنی داریم. حتی در ایالات متحده نیز احتمال حمله آنها به اهداف سخت یا نرم، نظامی یا غیرنظامی وجود دارد. خطر درگیری مستقیم یا درگیری محدود با ایران به‌شدت افزایش یافته است. اطمینانی نداریم که با این اتفاق، طرح کذایی که می‌گوییم مانع آن شده‌ایم، دیگر اجرایی نخواهد شد./فارس

 

divider1

پیغام عجیب آمریکا به ایران پس از شهادت سردار سپهبد سلیمانی

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب با اشاره به پیام‌ آمریکا به ایران پس از شهادت سپهبد سلیمانی، گفت:آمریکایی ها صبح جمعه به روش دیپلماسی و غیره متوسل شدند و حتی گفتند اگر می‌خواهید انتقام بگیرد، متناسب با کاری که ما کردیم، انتقام بگیرید.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

ایران باید مایک اسپر را ترور کند

رابرت دیوید استیل (جاسوس اسبق سی آی ای) در وب سایت وترنز تودی خطاب به ترامپ نوشته است: اگر ایران بخواهد واکنشی به این حمله تروریستی نشان دهد، پاسخ عادلانه اش به ترور(شهادت) سرلشکر سلیمانی، حمله به نیروهای آمریکایی در منطقه نخواهد بود، بلکه ترور «مارک اسپر» در داخل خاک آمریکا خواهد بود. البته منظورم این نیست که ایران را تشویق به این کار کنم اما برای خوانندگان این نوشتار می گویم کسی که توسط آمریکا ترور شد، هم وزن کسی چون «مایک اسپر» بود، با این تفاوت که آمریکا با این اقدامش، استقلال عراق را نقض کرد به گونه ای که مستحق محاکمه شدن در دادگاه بین المللی جنایی است.

divider1

پیکر «حاج قاسم» روی دوش مردم عراق/ شعار «مرگ بر آمریکا» در خیابان‌های کاظمین + تصاویر

مراسم وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی آمریکا از کاظمین آغاز شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

 

ادعای دروغ معاون ترامپ برای توجیه ترور سردار سلیمانی

«مایک پنس» برای توجیه تصمیم ترامپ در ترور سردار سلیمانی به دروغ مدعی شده ایران در طراحی حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر نقش داشته است.«امریکن ایندیپندنت» نوشت این ادعای پنس، در تناقض کامل با یافته‌های رسمی کمیسیون ۱۱ سپتامبر است که تحقیقات گسترده‌ای درباره این حمله صورت داده است.در گزارش کمیسیون حملات ۱۱ سپتامبر آمده است: ما هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر آگاهی ایران یا حزب‌الله، از برنامه‌ریزی برای حملات ۱۱ سپتامبر پیدا نکردیم.طبق این گزارش، ۱۹ هواپیماربا در حمله ۱۱ سپتامبر مشارکت داشته‌اند که اکثر آنها از عربستان سعودی و باقی از مصر، لبنان و امارات بودند و نه ایران./فارس

 

divider1

زمان برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد در برخی استان ها تغییر کرد

مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد گفت: به منظور تسهیل در حضور دانشجویان و اساتید در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی امتحانات این دانشگاه در برخی استان ها تغییر کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

راز محبوبیت سردار سلیمانی از زبان وزیر کشور دولت اصلاحات

موسوی‌لاری گفت: مهمترین دلیل محبوبیت و مقبولیت سردار حاج قاسم سلیمانی اخلاص اوست. سردار سلیمانی در هیچ دسته، باند و گروهی خود را محدود نکرد و به همه جریان‌های درون نظام صمیمانه وفادار بود و به همه احترام می گذاشت و به همین دلیل هم همه به او احترام می گذاشتند. کم هستند افرادی این چنینی که در اوج قدرت برای همه احترام قائل باشند و جانبدارانه برخورد نکنند./ایسنا

divider1

ایستگاه مترو هشتگرد به نام شهید سلیمانی نامگذاری شد

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: بزرگترین ایستگاه مترو سطحی کشور در البرز به نام سرباز قهرمان میهن سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied