شمانیوز
شما نیوز

جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی با ۱۴۷ مسافر ایرانی + عکس و فیلم

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: هواپیمای اوکراینی سقوط کرده دارای 179 مسافر و خدمه بود که 147 مسافر، ایرانی و 32 مسافر نیز غیر ایرانی بودند.

جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی با ۱۴۷ مسافر ایرانی + عکس و فیلم

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از ایسنا : یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 737 متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین که قرار بوده در ساعت  ۵:۱۵ به مقصد کیف، اوکراین پرواز کند، با تاخیر یک ساعته در ساعت ۶:۱۲ پرواز کرده است. هنوز معلوم نیست که این تاخیر به علت نقص ایمنی بوده است یا خیر.

تکمیلی//08:20

مکان دقیق سقوط هواپیما در شهرک لاله شاهدشهر و نزدیکی صباشهر شهریار قرار دارد.

کولیوند رئیس اورژانس کشور می گوید یگان‌های امداد در محل حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی حضور دارند اما شدت آتش بقدری زیاد است که امکان کمک رسانی را دشوار کرده است. این هواپیما با ۱۸۰ سرنشین از تهران عازم اوکراین بود.

 

 

 

 

جعبه سیاه پرواز اوکراینی پیدا نشده است

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، حسن رضایی‌فر، مدیر کل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری از سقوط یک فروند بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ با شماره ثبت UR-PSR متعلق به خطوط هوایی اوکراین اینترنشنال در حوالی شهریار خبر داد و گفت: این هواپیما دقایقی بعد از برخاست از فرودگاه امام خمینی (ره) دچار مشکل شده و در ساعت ۶:۲۰ سقوط کرد.

وی ادامه داد: کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری به محل سانحه اعزام شدند و این سازمان علل سانحه را بر اساس قوانین و مقررات بین المللی بررسی خواهد کرد.

گفتنی است تا کنون گزارشی از میزان تلفات این سانحه اعلام نشده و عملیات نجات کماکان ادامه دارد. این هواپیما عازم کیف اوکراین بوده و بر اساس برخی گزارش ها، ۱۸۰ نفر مسافر و خدمه داشته است.

همه مسافران جان باختند

علی کاشانی حیدری، سخنگوی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: هواپیمای اوکراینی که صبح امروز تهران را به مقصد کیف در اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش سوزی دچار نقص فنی شد و سقوط کرد.

او گفت: بوئینگ ٧٣٧ هواپیمایی اوکراین ۱۶۰ مسافر و ۹ خدمه پرواز داشت که جان خود را در این حادثه از دست دادند.

سخنگوی شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی خبر داد که به زودی لیست مسافران ایرانی و خارجی حادثه سقوط هواپیمایی بوئینگ اوکراینی در نزدیکی شهر جدید پرند اعلام می شود.

جعبه سیاه هنوز پیدا نشده است

حسن رضایی‌فر، مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمای اوکرایینی را تکذیب کرد.

گفتنی است این هواپیما از نوع بویینگ ۸۰۰-۷۳۷ ساخت شرکت هواپیماسازی بویینگ آمریکا بوده و ۳.۶ سال سن داشته است. این هواپیما اولین بار در تاریخ ۲۱ ژوئن سال ۲۰۱۶ پرواز کرده و در تاریخ ۱۹ جولای همان سال تحویل شرکت اوکرایین اینترنشنال شده بوده است. UR-PSR برای پرواز از دو موتور CFM۵۶ ساخت شرکت CFM نیرو می‌گرفت. CFM یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک متعلق به شرکت‌های جنرال الکترونیک آمریکا و سافران فرانسه است

 

تکمیلی//10:15

جمع‌آوری قطعات ‌بوئینگ ۷۳۷

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حال جمع‌آوری قطعات هواپیما هستیم، گفت: انتقال اجساد به پزشکی قانونی آغاز شد.

به گفته حسن رضایی‌فر تا این لحظه هنوز جعبه سیاه هواپیما شامل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامتر‌های موتور (FDR&CVR) پیدا نشده است؛ هیچ قطعه ای از هواپیما تقریباً سالم نمانده است و قطعات همگی منهدم شده است اما در راستای بررسی سانحه، باید همه این قطعات جمع‌آوری شود؛ اجساد مسافران این هواپیما همه جمع‌آوری شده ‌و آماده انتقال به پزشک قانونی است.

 

تکمیلی//10:45

147 ایرانی در حادثه سقوط هواپیما فوت شدند

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: هواپیمای اوکراینی سقوط کرده دارای 179 مسافر و خدمه بود که 147 مسافر، ایرانی و 32 مسافر نیز غیر ایرانی بودند.

 پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آخرین جزئیات حادثه سقوط هواپیما گفت: هواپیمای اوکراینی سقوط کرده دارای 179 مسافر و خدمه بود که 147 مسافر ایرانی و 32 مسافر نیز غیر ایرانی بوده‌اند.

وی گفت: کار جمع‌آوری اجساد به پایان رسیده و لکه‌گیری از محل سقوط در حال انجام است.

کولیوند با بیان اینکه اجساد به پزشکی قانونی منتقل خواهند شد، گفت: در این حادثه تمام 179 نفر جان خود را از دست دادند.//فارس

 

تکمیلی//10:41

رضا جعفرزاده اظهار داشت: تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری که در سایت سقوط بوئینگ 737 اوکراینی حضور دارند، یکی از جعبه‌های سیاه هواپیما را پیدا کردند که سالم است.

وی اضافه کرد: تلاش برای یافتن دیگر جعبه سیاه هواپیما ادامه دارد.

به گزارش فارس جعبه سیاه هواپیما شامل نوار مکالمات خلبان و نوار پارامترهای موتور (FDR&CVR) است.

 صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ 800-737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت VR-PSR که با شماره پرواز 752 در ساعت 6:12 ‌از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت 6:18 در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

هواپیما دارای 167 مسافر و 9 نفر خدمه پروازی بود‌ که همه سرنشینان آن جان باختند؛ اغلب مسافران این پرواز ایرانی بودند.‌ 

این مسافران شامل 70 مرد، 81 زن و 15 کودک بودند، 130 نفر از مسافران این هواپیمای ایرانی بودند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین متعلق به هواپیمایی اوکراین اینترنشنال (Ukraine International) بوده است.

طبق اطلاعات مندرج در وب سایت سیمپل فلایینگ، مدل این هواپیما بوئینگ ۷۳۷- ۸۰۰ بوده است که ساخت شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکاست و تنها سه سال از عمر آن می گذرد.

 

تکمیلی//10:48

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از پیدا شدن یکی از جعبه های سیاه هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی که حوالی ۶ صبح امروز در حوالی تهران سقوط کرد، خبر داد.

رضا جعفرزاده اظهار کرد: همچنان هیچ گونه اطلاعاتی از تعداد دقیق و اسامی مسافرانی که به این هواپیمای اوکراینی سوار شده بودند در دست نیست و به محض مشخص شدن آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از جعبه‌های سیاه هواپیما ۷۳۷ اوکراینی که در شاهدشهر تهران صبح امروز سقوط کرد پیدا شده است.

 ماموران نیروی انتظامی اجازه حضور خبرنگاران در بخشی از محل وقوع این سانحه را نمی‌دهند و همه نیروهای امدادی در حال جستجو برای یافتن اثری از اجساد کارت شناسایی و دیگر مدارک هویتی مسافران این پرواز هستند.

سازمان هواپیمایی کشوری پیشتر در اطلاعیه‌ای با اشاره به این‌که هواپیمای سقوط کرده اوکراینی ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه داشته، اعلام کرد که برسی های اولیه حاکی از جان باختن تمام سرنشینان هواپیماست.

در این اطلاعیه آمده است: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت UR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶:۱۲ روز چهارشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶:۱۸ در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹نفر خدمه پروازی بوده و برسی های اولیه حاکی از جان باختن تمام سرنشینان هواپیماست.

بیشتر مسافران هواپیما، اتباع جمهوری اسلامی ایران بوده اند و مسافرانی با سایر ملیت ها نیز در این پرواز حضور داشتند که شنیده ها حاکی از این است که تعداد غیر ایرانی‌ها ۳۲ نفر بوده است.

 

تکمیلی//11:00

شنیده ها حاکی از آن است که بر اثر سقوط هواپیمای اوکراینی صبح امروز در حوالی صباشهر استان تهران، تعدادی از دانشجویان ایرانی دانشگاه های آمریکا و کانادا که در این پرواز حضور داشتند، جان خود را از دست دادند.

حمیدرضا ستاره کوکب، دانش آموخته دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شریف به همراه همسرش نیز از سرنشینان این هواپیما بودند که در این سانحه جان باختند.

گفته می شود دو فرزند یکی از مقامات وزارت بهداشت و دختر و داماد یکی از اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای نیز در این پرواز حضور داشتند.

 صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال در ساعت ۶:۱۲ از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶:۱۸ دقیقه در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بوده که همه سرنشینان آن جان باخته اند/مهر.

 

تکمیلی//11:05

آخرین خبر از جعبه‌سیاه هواپیمای اوکراینی

سرهنگ سرپناه درباره اینکه گفته می‌شود جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی کشف شده و در اختیار پلیس قرار گرفته است، گفت: تاکنون جعبه سیاه این هواپیما کشف نشده است و ممکن است چند قطعه‌ای که شبیه به جعبه‌سیاه بوده این ابهام را ایجاد را کرده باشد که جعبه سیاه کشف شده است، اما تاکنون جعبه سیاه این هواپیما کشف نشده است.

به گفته وی جستجوها برای یافتن جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده ادامه دارد./ایسنا

 

تکمیلی//11:15

اسامی مسافران هواپیمای اوکراینی که به بنابر اعلام مسئولان تمامی آنان جان خود را از دست داده‌اند، اعلام شد.

 

تت

خ

د

دالدبایتبا

ذ

ع

غ

 

تکمیلی//11:35

انتقال اجساد سقوط هواپیما به پزشکی قانونی استان تهران

 فروزش از انتقال اجساد سقوط هواپیما به مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان خبر داد.

مهدی فروزش، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اظهار کرد: در پی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین که صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ دی ماه) پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران اتفاق افتاد، تیم‌های کارشناسی از پزشکی قانونی به محل سقوط اعزام شدند.

وی افزود: اجساد این حادثه بعد از جمع‌آوری به مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران واقع در کهریزک منتقل می‌شود و به محض انتقال اجساد کار شناسایی و تعیین هویت آغاز خواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: سوله مدیریت بحران در مرکز کهریزک برای تحویل اجساد آماده شده است و تلاش می‌کنیم تا حد امکان در حداقل زمان و با دقت لازم کار شناسایی اجساد به انجام برسد. بخش آزمایشگاه سرولوژی و ژنتیک مرکز نیز در حالت آماده باش قرار دارد.//باشگاه خبرنگاران جوان

 

تکمیلی//11:37

تصاویری تلخ از سقوط هواپیمای امروز

د

 

تکمیلی//12:00

اسامی همسر و فرزند حامد اسماعیلیون، نویسنده ایرانی در میان جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی دیده می‌شود.

صبح امروز یک فروند هواپیمایی بویئنگ 737 هواپیمایی اوکراین بعد از پرواز از فرودگاه امام خمینی دچار حادثه شده و سقوط کرد. در این حادثه 176 سرنشین و خدمه کشته شدند که 140 نفر از آنها ایرانی بودند. در میان اسامی جان‌باختگان نام "ریرا اسماعیلیون" و "پریسا اقبالیان" فرزند و همسر حامد اسماعیلیون (نویسنده) دیده می‌شود.

حامد اسماعیلیون نویسنده و داستان‌نویس ایرانی و از نسل نوی نویسندگان ادبیات فارسی است.

آویشن قشنگ نیست، توکای آبی و دکتر داتیس ازجمله آثار وی است. او جایزه بنیاد گلشیری را نیز کسب کرده است./ایلنا

 

 

در حال بروزرسانی...

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۶۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • الهه

    خدا رحمتشون کنه واقعا دردناکه چرا این همه اتفاقات تلخ تو این روزا می افته دلم گرفت

  • فروزان ایمانیان

    خدا به بازماندگان صبر بده این روزها هوای این سرزمین غمگین شده

  • محسن

    خدا رحمتشون کنه واقعا یه هفته ست غم ولکنمون نیست اون از استرالیا اینم ازین

    • الهه رضایی

      واقعا دردناکه بخدا اشکام قطع نمیشن،خدای من اخه چرا باید این اتقاق می افتاد😔اون از حادثه تشیع سردار اینم ازاین،خدایا به فردیادمون برس

  • شاهرخ

    این فرودگاه لعنتی رو تعطیل کنید بره گمشه

  • ناشناس

    خدایا دوست بیست و پنج سالم توش بود.

  • زهرا صحرایی

    روحشون شاد 😔😔😔😔😔😔
    خدایا همه رو ببخش و بیامرز

  • راحیل

    خیلی غمناک است.ایران اندوهگین است

  • ندا

    واژه تسلیت واژه ی بی مقداری است برای گفتن .خانواده های زیادی داغدار شدن.کاش خدا ی روی دیگه ی سکه را هم به ایرانیان نشان میداد.

  • ناشناس

    روحشان شاد و یادشان گرامی

  • ناشناس

    خدا رحمتشون کنه ادم از فکر کردنشم میترسه خدابه خانواده هایشون صبر بده

  • ساجده وفا

    خدایا لطفا مصیبت های کشور مارا تمام کن...
    دیگه تحمل نداریم

  • منصور

    خدابیامورزتشون اینومیتونم بگم که دیگه کم کم دارم به ایرانی بودن خودم متاسف میشم چرااین همه اتفاق بایدهمش توایران عزیزمون بیافته چراقدر مردمو نمیدونن این مسئولین

  • علی

    متاسفم هرکسی در حالت تحدید اشتباه میکنه . وقتی میگه ۵۲ محل را میزنم و...