شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

برای سفر کودکان تنها با هواپیما چه اقداماتی لازم است؟

سالانه میلیون‌ها کودک در نقاط مختلف جهان به تنهایی با هواپیما پرواز می‌کنند.پس اگر سؤالی در این مورد ذهنتان را مشغول کرده است با ما همراه باشید.

برای سفر کودکان تنها با هواپیما چه اقداماتی لازم است؟

 

سالانه میلیون‌ها کودک در نقاط مختلف جهان به تنهایی با هواپیما پرواز می‌کنند. اکثر این سفرها بدون هیچ مشکلی به پایان می‌رسد؛ اما گاهی داستان‌هایی از سفرهای کودکان تنها روایت می‌شود که خانواده‌ها را برای گرفتن این تصمیم مردد می‌کند. یکی از آن داستان‌ها مربوط به اوایل راه‌اندازی شرکت هواپیمایی جت بلو در امریکا است. در سال 2001 دو پسربچه که به تنهایی قصد سفر با این شرکت هواپیمایی را داشتند، به دلیل جابه‌جا شدن بلیط هواپیما به فرودگاه‌های اشتباه فرستاده شدند! اگر شرایط خاصی دارید که باید فرزندتان را به تنهایی راهی سفر با هواپیما کنید، حتما پیش از پرواز تمام اقدامات احتیاطی لازم را برای اطمینان از امنیت سفر فرزندتان انجام دهید. در این مطلب قرار است به بررسی نکات مهم در مورد کودکانی که به تنهایی پرواز می‌کنند بپردازیم. پس اگر سؤالی در این مورد ذهنتان را مشغول کرده است با ما همراه باشید.

صقض

 

قوانین ایرلاین‌ها در مورد خرید بلیط هواپیما برای کودکان تنها

یکی از ابتدایی‌ترین مسائلی که باید در مورد خرید بلیط هواپیما برای کودکان بدون همراه که در محدوده‌ سنی 5 تا 12 سال قرار دارند بدانید، قوانین عمومی شرکت‌های هواپیمایی برای سفر این کودکان است.

کودکان در این محدوده‌ سنی اگر همراهی برای سفرشان ندارند تنها می‌توانند بلیط هواپیماهایی را تهیه کنند که در طول پرواز تا زمان رسیدن به مقصدشان توقفی نداشته باشد.

همچنین این کودکان اجازه‌ ورود به آخرین پرواز روز را ندارند. بهتر است پرواز صبح را برای فرزندتان تهیه کنید. چون هم در صورت تاخیر و کنسلی می‌توانید برنامه‌ دیگری در همان روز برای سفر کودکتان ترتیب بدهید، هم احتمال اینکه کودکتان در طول روز به مقصد برسد، بیشتر است.

یکی دیگر از قوانین هواپیمایی برای سفر کودکان بدون همراه این است که این کوکان باید حدود 60 تا 90 دقیقه زودتر از دیگر مسافران برای بررسی زودتر از موعد در فرودگاه حاضر شوند.

بد نیست بدانید که هزینه‌ خرید بلیط هواپیما برای کودکان بدون همراه نیم‌بها محاسبه نشده و این دسته از کودکان باید هزینه بلیط هواپیما را مثل افراد بزرگ‌سال بپردازند.

 

امکانات هواپیما برای کودکان چیست؟

قوانین شرکت‌های هواپیمایی به این چند مورد ختم نمی‌شود و این موارد تنها قوانین عمومی سفر کودکان تنها با هواپیما هستند. به همین خاطر فراموش نکنید که حتما پیش از خرید بلیط هواپیما با شرکت هواپیمایی تماس گرفته و جزئیات قوانین سفر کودکان بدون همراه را از مسئولین ایرلاین جویا شوید.

 

کودکتان را ازلحاظ روحی و جسمی برای این سفر آماده کنید!

شصش

 

مهم نیست کودک شما 5 ‌ساله باشد یا 11 ساله؛ چراکه برای تجربه‌ یک سفر امن، آمادگی‌های دیگری همچون آمادگی‌های روحی اهمیت دارد نه سن. درواقع در چنین سفرهایی شما باید مطمئن باشید که کودکتان توانایی همراه شدن با افراد غریبه را دارد و می‌تواند چندساعتی را به تنهایی در کنار افرادی که نمی‌شناسد سپری کند. کودک شما باید نسبت به مسئولین حرف‌شنوی داشته باشد تا در صورت بروز شرایط خاص در هواپیما، کار خدمه‌ پرواز را برای کمک سخت نکند. قطعا این آمادگی‌ها ارتباطی با سن کودک شما ندارد و تا حدود زیادی وابسته به میزان توانمندی‌ها و استقلال فردی کودک شماست.

یادتان باشد که پیش از سفر تمام مدارک را با کودکتان چک کنید. بلیط هواپیما، پاسپورت، شناسنامه و در صورت نیاز اجازه‌نامه‌ی کتبی سرپرست قانونی کودک از مواردی هستند که باید در هنگام سفر همراه فرزندتان باشند. بهتر است درزمانی مناسب در مورد اهمیت مدارک شناسایی و دقت در نگهداری از آن‌ها با کودکتان صحبت کنید.

کودک شما باید کاملا از برنامه‌ی سفر و جزئیات بلیط هواپیما آگاهی داشته باشد. دانستن در مورد اینکه قرار است در کجا از هواپیما پیاده شود و چه کسی در فرودگاه مقصد منتظر اوست، به کیفیت سفر کودک شما کمک زیادی می‌کند.

سعی کنید در انتخاب لباس و چمدان کودکتان نهایت دقت را داشته باشید. لباس کودک باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که در صورت گرم یا سرد شدن هوای داخل کابین بتواند به ‌راحتی با تغییر وضع پوشش خود دمای هوا را تحمل کرده و اذیت نشود. چمدان کودک هم بهتر است سبک، جذاب و چرخ‌دار باشد. تا هم به راحتی توسط کودک شناخته شود و هم حمل‌ونقلش آسان باشد.

 

بهتر است این وسایل در سفر هوایی همراه کودکتان باشد

ثقث

علاوه بر بلیط هواپیما، موبایل، کمی پول نقد و لیستی از اسامی، آدرس و تلفن اعضای خانواده و همچنین شماره کسی که در فرودگاه مقصد منتظر کودک شماست سه تا از ضروری‌ترین مواردی هستند که باید در طول سفر هوایی همراه کودکتان باشند. البته بد نیست مقداری خوراکی و چند وسیله‌ سرگرمی مانند کتاب، عروسک، وسایل رنگ‌آمیزی و تبلت را هم در کیفی که قرار است در کابین هواپیما همراه کودکتان باشد قرار دهید.

 

خرید بلیط هواپیما برای نوزادان و کودکان

اگر کودک شما داروی خاصی مصرف می‌کند، دارو را به همراه نسخه‌ پزشک در کیفش قرار دهید و حتما خدمه‌ پرواز را از این موضوع مطلع کنید. درهرصورت خیلی مهم است که خدمه‌ پرواز از تنها بودن کودک شما اطلاع داشته باشند. حتما از مهمانداران بخواهید در طول پرواز حواسشان به کودک شما باشد و در صورت امکان کودک را در نقطه‌ای از هواپیما بنشانند که از همه طرف به او دید داشته باشند.

آیا تاکنون کودک شما به تنهایی با هواپیما سفرکرده است؟ اگر تصمیم دارید برای سفر تنهایی کودکتان هواپیما را انتخاب کنید پیشنهاد می‌کنیم خرید بلیط هواپیما از علی بابا را تجربه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied