شمانیوز
شما نیوز

خسارت سیل سیستان و بلوچستان در حدود ۳هزار میلیارد تومان براورد شد

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: بارندگی‌های سیل آسا بیش از ۲ هزار و ۹۱۱ میلیارد تومان به زیرساخت‌های بلوچستان خسارت وارد کرد.

خسارت سیل سیستان و بلوچستان در حدود ۳هزار میلیارد تومان براورد شد

به گزارش شمانیوز به نقل از ایرنا : احمدعلی موهبتی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان وبلوچستان در چابهار اظهار داشت: بازگشایی راه‌های روستایی مناطق سیلزده شهرها و روستاهای مختلف بلوچستان که در سیلاب خسارت فراوانی دیده اند، تسریع شود.

 

وی گفت: سیل موجب بسته شدن راههای روستایی و بین شهری، تخریب پل‌ها، اراضی کشاورزی، تلف شدن دام‌ها، تخریب واحدهای مسکونی روستایی و شکسته شدن تیرهای برق، قطع تلفن‌های همراه و آسیب به سایر زیرساخت‌ها جنوب سیستان و بلوچستان شد. 

 

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تسریع برآورد خسارت سیل ضروری است زیرا رسیدگی سریع به امورات مردم و امدادرسانی می‌تواند مشکلات را به حداقل برساند.

 

وی گفت: مردم محلی و بومی روستاها و مناطق شهری نیز همت کنند و برخی از کارها را انجام دهند.

 

موهبتی اظهار داشت: مدیران کل ادارات سیستان و بلوچستان حق ندارند مناطق سیلزده را بدون اطلاع ترک کنند و باید شخصا مناطق را بازدید و مشکلات حوزه حیطه کاری خودشان را انجام دهند و مردم باید حضور مسوولان را حس کنند.

 

وی تصریح کرد: باید همه‌ی مسوولان موضوعات مختلف را بررسی و خسارت‌ها را براساس واقعیت‌ها و کارشناسی‌های انجام شده اعلام کنند تا برای برآورد خسارت اقدام شود.

 

مدیرکل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز گفت: هزار و۵۰۰ خانوار سیلزده تا کنون اسکان یافتند و ۵۱ سورتی پرواز برای خدمات رسانی به سیلزدگان انجام شده است.

 

حسینعلی راشکی افزود: با توجه به حجم خسارت‌ها بخشی از نیازهای سیلزدگان جبران شده و همچنان چشم انتظار کمک دولتی و مردمی هستیم.

 

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان نیز گفت: راه ۸۷۵ روستا در جنوب این استان بسته شده بود و هم‌اینک بیشتر این مسیرها بازگشایی شده است.

 

ایوب کرد اظهار داشت: راه ارتباطی حدود ۷۰ روستا به دلیل سیلاب آسیب‌های جدی همچنان بسته است.

 

وی بیان کرد: سیل اخیر بلوچستان بی‌سابقه بود و خسارت‌های فراوانی برجا گذاشت.

 

محمد حسین عیدی زاده سرپرست شرکت مخابرات سیستان وبلوچستان نیز گفت: ۱۲ تیم هم‌اینک در مناطق سیلزده در حال برقراری ارتباط هستند و تا ۲ روز آینده ارتباط تمام روستاها برقرار می‌شود.

 

مدیرعامل آب وفاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: ۵۴ کیلومتر لوله برای انتقال آب نیاز است و پنج چاه آب آشامیدنی بصورت کامل تخریب شده است.

 

عبدالاحد ریکی با اشاره به اینکه ۱۲۲ تانکر به ازای هر نفر ۱۵ لیتر آب آشامیدنی تحویل روستاهای سیلزده می‌دهند، افزود: تا نرمال شدن شرایط پایدار آب این روند همچنان ادامه دارد.

 

مدیرکل جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: چهار هزار هکتار باغ موز زرآباد و سه هزار هکتار محصولات صیفی بر اثر سیلاب از بین رفته و تنها در کنارک ۲۵۶ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است.

 

غلام حیدر زورقی اظهار داشت: همچنین ۱۱۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی چابهار بویژه منطقه عورکی خسارت وارد شده است.

 

وی بیان کرد: محصولات کشاورزی مردم از بین رفته و خسارت جدی به آب وخاک و محصولات کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان وارد شده است.

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied